چینی‌ها ساخت بزرگترین رادیو تلسکوپ جهان را تمام کردند/به اندازه ۳۰ زمین فوتبال

چینی‌ها ساخت بزرگترین رادیو تلسکوپ جهان را تمام کردند/به اندازه ۳۰ زمین فوتبال

مهندسان چینی کار ساخت بزرگ ترین رادیو تلسکوپ جهان را به پایان رساندند و با نصب آخرین صفحه در مرکز این تلسکوپ سرانجام موفق شدند بزرگ ترین تلسکوپ جهان را تکمیل کنند

تلسکوپ دیافراگم کروی مشهور به FAST دارای قطر 500 متر بوده و از 4500 پنل مثلثی تشکیل شده است. ساخت این تلسکوپ که فضایی به مساحت ۳۰ زمین فوتبال را اشغال کرده پنج سال زمان برد. مقام‌های چین اعلام کرده‌اند که پس از طی آزمایش‌های لازم این تلسکوپ در سپتامبر سال ۲۰۱۶ فعالیت خود را برای رصد فضا شروع خواهد کرد.این تلسکوپ در پین‌گانگ واقع در استان گویژوی چین قرار دارد و اگر بخواهید آن را دور بزنید نیاز به ۴۵ دقیقه راه رفتن دارید.
رادیو تلسکوپ نوعی آنتن رادیویی است که در اخترشناسی رادیویی به منظور پیدا کردن و جمع آوری اطلاعات از ماهواره‌ها و کاوشگرهای فضایی و هر گونه منبع رادیویی در فضا استفاده می‌شود.پیش از اتمام پروژۀ بزرگ چین که بیش از 181 میلیون دلار هزینه در برداشته است، 9 هزار و 110 ساکن دو شهرستان در استان گوئیژو تخلیه شدند و هر کدام 12 هزار یوان (معادل حدود 1820 دلار) به عنوان غرامت دریافت کردند.

 

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر