تبدیل صفحات وب به PDF در مایکروسافت اج

تبدیل صفحات وب به PDF در مایکروسافت اج

اگر شما با استفاده از مرورگر اج صفحات وب را مرور می کنید و می خواهید صفحه وبی را برای همیشه به صورت PDF ذخیره کنید تا بعد از آن استفاده کنید مایکروسافت اج این کار را آسان کرده است

در نسخه های قبلی ویندوز، مایکروسافت سعی کرد که فرمت فایل دیگری را جایگزین فایل‌های PDF کند. ابتدا آن را XPS  (در ویندوز XP، ویستا و 7) نامیدند و بعدها OpenXPS  (در ویندوز 8 و 8.1) نامیده شد.


به نظر می رسد که هم اکنون مایکروسافت در ویندوز 10، اعتراف کرده که فایلهای PDF مورد تأییدش هستند.


اگر شما با استفاده از مرورگر اج، صفحات وب را مرور می‌کنید و می‌خواهید صفحه وبی را برای همیشه به صورت PDF ذخیره کنید تا بعدأ از آن استفاده کنید، مایکروسافت اج این کار را آسان کرده است. کم کم مایکروسافت اج از مرورگرهای دیگر پیشی می‌گیرد و در رأس آن ها قرار می‌گیرد.

وقتی یکی از مقالات وب را به صورت فایل PDF ذخیره کنید، خیلی راحت می توانید هر زمان که نیاز داشتید آن را دوباره ببینید. ابتدا به صفحه مقاله‌ای که می‌خواهید ذخیره کنید بروید، منو را باز کنید و Print را انتخاب کنید.

سپس مایکروسافت اج تمام صفحه وب را می‌گیرد و آن را به چند صفحه تقسیم می‌کند، که شما می توانید با کلیک کردن روی دکمه های جهت دار بالای ناحیه پیش نمایش، این صفحات را مرور کنید.


در قسمت پرینتر Microsoft Print to PDF را انتخاب کنید. شما همچنین می توانید سند PDF را شخصی سازی کنید، مثلأ با تغییر جهت گیری، مقیاس، حاشیه‌ها، هدرها، پاورقی‌ها، و این‌که کدام صفحات شامل این شخصی‌سازی‌ها شوند و کدام صفحات نشوند.


وقتی آماده شد، در پایین روی Print  کلیک کنید. حالا تنها کاری که باید انجام دهید این است که به محل ذخیره فایل بروید، فایل را نام‌گذاری کنید، و روی Save کلیک کنید.

حالا شما می توانید در عرض چند ثانیه هر صفحه وب را به سند PDF تبدیل کنید.

 

منبع خبر: makeuseof

فاطمه بهزادی

فاطمه بهزادی

فاطمه بهزادی کارشناس ارشد نرم افزار هست. تحقیق و مطالعه ی تکنولوژی های جدید رو دوست داره. اوقات فراغتش رو با ماهیگیری،کوهنوردی و دوچرخه سواری می گذرونه. ایمیل ارتباطی: fbehzadi0@gmail.com


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر