پهپادهای پلیس در تعقیب دزدهای موتورسوار

پهپادهای پلیس در تعقیب دزدهای موتورسوار

پلیس لندن پیشنهاد داده است که از هواپیماهای بدون سرنشین پهپادها برای پیگیری مظنونان موتورسوار در خیابان های لندن استفاده کنند پهپادها می توانند مجرمان موتورسواری که سرعت زیادی در فرار کردن دارند را دنبال کنند و به پلیس ها کمک کنند که در معرض خطر قرار نگیرند

در نشست اخیر کمیته پلیس و جرایم مجمع لندن گفته شد که پهپاد می تواند جایگزینی امن‌تر برای افسران پلیسی باشد که به دنبال باندهای مجرمان موتورسوار در سراسر پایتخت می‌روند.

Evening Standard  گزارش داد که با افزایش حملات موتورسوارها، پلیس در تلاش است که شرایط جامعه را بخصوص در کمدن و اسلینگتون بهتر کند. در 12 ماه گذشته، بیش از 3000 دزدی تلفن ثبت شده که بسیاری از آنها مربوط به خلافکاران موتوری بوده است.


 پلیس گفت: "در حال حاضر امکانات وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین برای مقابله با مظنونان موتورسوار و ماشین سوار که مرتکب جرم و یا جنایت شده‌اند، در سطح ملی توسط گروه شورای ملی رؤسای پلیس و مرکز علمی کاربردی مورد بحث قرار گرفته است".

امروزه هواپیماهای بدون سرنشین ثابت کرده‌اند که در عملیات‌های روزانه پلیس مؤثر هستند، به اپراتورها کمک می‌کنند که تظاهرات را کنترل و بررسی کنند. همچنین استفاده از آن‌ها در شغل‌ها می‌تواند در پرداخت هزینه به پشتیبان هلی‌کوپتر صرفه جویی کند. پهپاد قادر به ردیابی و نظارت بر حرکات مظنونان واقعی است و نیروهای زمینی را به جایی که آن‌ها مخفی خواهند شد، هدایت می‌کند.

منبع خبر: engadget

فاطمه بهزادی

فاطمه بهزادی

فاطمه بهزادی کارشناس ارشد نرم افزار هست. تحقیق و مطالعه ی تکنولوژی های جدید رو دوست داره. اوقات فراغتش رو با ماهیگیری،کوهنوردی و دوچرخه سواری می گذرونه. ایمیل ارتباطی: fbehzadi0@gmail.com


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر