مکمل غذایی که احساس ولع به غذاهای پرکالری را کم می کند

مکمل غذایی که احساس ولع به غذاهای پرکالری را کم می کند

محققان در انگلیس مکمل غذایی فراهم کردند که می تواند حس ولع نسبت به غذاهای کالری بالا مانند پیتزا و دونات را بدون تاثیرات بد بر روی سلامتی از بین ببرد

بعد از آزمایش این مکمل غذایی  بر روی 20 داوطلب، نشان داده شد که نه تنها این مکمل غذایی در کاهش احساس ولع نسبت به غذای فست فودی، موثر است بلکه به آنها کمک می کند تا مقادیر کمتری غذا بخورند.

البته هنوز برای اظهار نظر قطعی در مورد این مکمل غذایی بسیار زود است، ولی این محصول که توسط محققان دانشگاهی در لندن تولید شده است، برپایه مولکولی تولید شده از باکتری روده است که فرمان سیر شدن را به مغز می دهد. این گروه هم اکنون نشان داده اند که مصرف نوعی فیبر به نام انسولین می تواند هورمون پروپیونات را افزایش داده که موجب ارسال سیگنال به مغز برای توقف غذا خوردن در هنگام سیر شدن می باشد.

این مکمل غذایی نیز که از انسولین بهره می برد، باعث می شود که این هورمون را 2.5 برابر سریع تر تولید کند. در آخرین تحقیق برای نشان دادن چگونگی عملکرد این مکمل بر روی اشتها، به بیست داوطلب شیک شیر که حاوی ده گرم از مکمل غذایی انسولینی بود، داده شد تا عملکرد آن مشاهده شود.

سپس در حالیکه به آنها تصاویری از غذاهای مختلف با کالری بالا مانند سالاد و ماهی یا شکلات و کیک نشان داده می شد، تحت اسکن MRI قرار گرفتند. بررسی ها نشان داد که داوطلبینی که مکمل انسولینی را مصرف کرده بودند، فعالیت کمتری در آن قسمت از مغز خود برای احساس نیاز به این غذاها داشتند. این نواحی از مغز مربوط به احساس ولع به غذا می شود که با مصرف این مکمل غذایی، داوطلبان درخواست کمی برای مصرف غذاهای کالری بالا در خود حس می کردند.

در بخش دوم این مطالعه، دانشمندان به افراد شرکت کننده مقداری پاستا و سس سیب زمینی دادند و به آنها گفته شد به هر میزان که میخواهند، مصرف کنند. کسانی که مکمل انسولینی را مصرف کرده بودند، نسبت به سایر افراد، ده درصد کمتر پاستا خوردند.

این یافته ها در مجله آمریکایی Clinical Nutrition به چاپ رسیده است.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر