استفاده از موبایل به هنگام خواب باعث کوری موقت می شود

استفاده از موبایل به هنگام خواب باعث کوری موقت می شود

تنظیم نور صفحه در گوشی موبایل یکی از مهم ترین گزینه های موجود است که البته فقط مختص موبایل نیست در تبلت ها لپ تاپ ها مانیتورها و تلویزیون های مختلف به صورت پیش فرض نور پس زمینه در حداکثر مقدار خود تنظیم شده است امّا این مقدار نور برای شرایطی که فضای محیط تاریک است مثلاً در شب برای چشم آزاردهنده بوده و منجر به چشم درد و سر درد می شود حال محققان اعلام کرده اند که استفاده از تلفن همراه به هنگام خواب و با نور زیاد می تواند منجر به کوری موقتی در افراد گردد

در مقاله ای که در ژورنال پزشکی انگلیس منتشر شده است، دو مورد از بیماران را گزارش داده اند که دچار حملات شدیدی به صورت کوری موقت در یک چشم شده اند. اولین مورد این گزارش، زنی 22 ساله است که ماه هاست به هنگام شب دچار کوری در یکی از چشم هایش می شود. مورد دوم، زنی 40 ساله است که هر روز صبح به مدت 15 دقیقه دچار کوری در یک چشم خود می شود.

پزشکان با انجام آزمون های متعدد بر روی این زنان، متوجه شدند که این زنان از نظر پزشکی، هیچ نوع مشکلی ندارند. بنابراین شروع به بررسی عادت های شخصی این دو بیمار کردند و هر دو دارای یک عادت مشترک بودند: 

استفاده از تلفن همراه در تخت خواب

این کوری موقت، نتیجه ی استفاده از تلفن همراه با صفحه نمایش بسیار روشن در تخت خواب بوده است به نحوی که یکی از چشم ها توسط بالش یا پلک ها پوشیده شده و چشم دیگر درگیر نور زیاد صفحه موبایل بوده است. در چنین وضعیتی، چشمی که با آن به صفحه ی موبایل نگاه می شود، به آن سطح از روشنایی عادت می کند. بنابراین، زمانی که چشم دیگر باز می شود، مدتی طول می کشد تا خود را با آن سطح از روشنایی تطبیق دهد و به همین دلیل، برای مدت موقتی قادر به دیدن نیست.

 

از این دو مورد چه نتیجه ای می توان گرفت؟

همیشه سعی کنید با هر دو چشم خود به صفحه نمایش موبایل نگاه کنید، و البته در محیط های تاریک، حتماً نور صفحه نمایش خود را در کمترین مقدار ممکن تنظیم کنید. راهکار دیگر این است که اگر عادت دارید در تخت خواب از موبایل خود استفاده کنید، می توانید چراغ خواب کوچکی را روشن کنید تا نور بیشتری به فضای اتاق بدهید و بدین ترتیب فشار کمتری به چشم های خود وارد کنید. نکته ی مهم این است که دلیل اصلی این نوع از کوری موقت، سطح روشنایی محیط نیست بلکه پوشانده شدن یک چشم در هنگام استفاده از موبایل است.

منبع خبر: geek

مریم بهزادی

مریم بهزادی

کارشناس ارشد هوش مصنوعی و رباتیک، علاقمند به فناوری و دنیای توسعه نرم افزار.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر