توشیبا هارد درایو 6 ترابایتی از سری MC04 را عرضه کرد.

توشیبا هارد درایو 6 ترابایتی از سری MC04 را عرضه کرد.


توشیبا خبر داده که به گروه فروشندگان هارد درایوهای 6 ترابایتی ملحق شده است. مدل جدید 6 ترابایتی به خانواده ی سری MC04 که هم اکنون ظرفیت های 2، 3، 4 و 5 ترابایتی دارند، اضافه می شود. سری MC04  برای برنامه های حجیم مانند سیستم های ذخیره ی داده بزرگ آماده شده اند ولی سرعت 7200 دور بر دقیقه ای این دیسک ها کارآیی مورد نیاز را برای محیط های قوی تر مانند برنامه های مبتنی بر ابر -cloud- و کارهایی با مقیاس بالا، فراهم می کند.


هارد درایو 6 ترابایتی در استاندارد 3.5 اینچی و با پنج صفحه ساخته شده است. ظرفیت این دیسک نسبت به نسل 5 ترابایتی قبلی، بیست درصد افزایش داشته ولی مصرف انرژی به همان صورت قبلی است. افزایش ظرفیت و مصرف انرژی با میزان قبل، مقیاس مقدار وات در هر گیگابایت (Watts-per-GB) را بالا می برد.
سری های MC04 با واسط SATA به بازار عرضه شده اند و حجم کار آن سالانه 180 ترابایت می باشد. میانگین زمان بین خرابی یا درجه MTBF، 10 سکتور برای هر 10E14 سکتور است که با رقبای دیگر که 1 سکتور در هر 10E15 سکتور می باشد، یکسان است. درجه MTBF در سری MC04،  800,000 ساعت است. نرخ اطلاعات پایدار از 170 MiB/s تا 140 MiB/s از بخش بیرونی به بخش داخلی و متوسط تاخیر؛ 4.17 میلی ثانیه اندازه گیری شده است.
Scott Wright، مدیر فروش دیسک های سخت در بخش تولیدات ذخیره سازی توشیبا گفته است: " امروزه، زیرساخت های مبتنی بر cloud نیاز به ظرفیت های ذخیره سازی بالا و مقرون به صرفه دارند. تولیدات سری MC04 توشیبا، با هارد درایوهای 6 ترابایتی و کارآیی 7200 RPM، توانسته است محصولی بهینه شده در ظرفیت، حجم کاری و کارآیی را که به دلیل رشد داده ها در Cloud مورد نیاز کاربران است، فراهم کند."
ارائه ی ظرفیت 6 ترابایتی برای توشیبا حائز اهمیت است تا بتواند در بین دیگر تولید کنندگان این محصول به عنوان یک رقیب باقی بماند. داشتن ظرفیت های بالاتر با نسخه ی    SATAبرای بخش اصلی فروش، شروع می شود ولی توشیبا مطمئن است که در آینده نسخه های دیگری با ظرفیت 6 ترابایتی نیز عرضه کند.
سری MC04 با ظرفیت 6 ترابایت در آگوست 2015 نشان داده شده است

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر