رونمایی آستون مارتین از ابر خودروی AM-RB 001

رونمایی آستون مارتین از ابر خودروی AM-RB 001

روز گذشته خبر بزرگی در دنیای خودروها منتشر و یک ابر خودروی جدید از یک کمپانی بزرگ، به لیست دیگر ابر خودروهای جهان اضافه شد. دیروز شرکت انگلستانی آستون مارتین در مقر اصلی خود در شهر Gaydon، از ابر خودروی جدید Aston Martin – Red Bull AM-RB 001 رونمایی و افراطی‌ترین ساخته‌ی خود را پیش روی علاقه‌مندان قرار داد.

در این معرفی که البته به صورت زنده نیز توسط برخی از پایگاه‌ها نمایش داده شد، تصاویر کاملی از چهره‌ای که در این خودرو در آینده خواهد داشت نیز منتشر شد تا تلاش مهندسین این شرکت برای عرضه کردن محصولی کاملا متفاوت را بتوانیم بهتر درک کنیم. البته شاید از نام این خودرو متوجه شده باشید که این محصول جدید تنها توسط آستون مارتین طراحی و تولید نشده، بلکه تیم Red Bull و همینطور یکی از متخصصین طراحی خودروهای F1، آقای Adrian Newey نیز در تولید ابر خودروی AM-RB 001 همکاری داشته است.

اینطور که مدیران آستون مارتین اعلام کرده‌اند، AM-RB 001 قدرتمندترین و سریع‌ترین خودرویی بوده که تا کنون این شرکت طراحی و تولید کرده است. همچنین قرار است 99 دستگاه از این خودرو مخصوص جاده و 24 دستگاه از آن نیز برای مسابقات تولید شوند که البته از پیش خریداران آنها مشخص شده و قرار نیست این خودروها وارد بازار اتومبیل کشورهای مختلف شوند. همچنین زمان عرضه این خودرو سال 2018 اعلام شده و خبری از قیمت تمام‌شده آن نیز نخواهد بود.

اینطور که مشخص شده، این ابر خودرو با مجهز بودن به موتور V12، قدرتی فوق‌العاده بالا داشته و می‌تواند یک رکورد را برای این شرکت رقم زند اما قدرت خروجی این موتور هنوز اعلام نشده و سازندگان تنها به اعلام نرخ 1:1 برای قدرت خودرو نسبت به وزن آن بسنده کرده‌اند. در این صورت، می‌توان گفت که این خودرو با داشتن وزن تقربی 900 تا 1000 کیلوگرم، می‌تواند 900 تا 1000 اسب بخار نیز نیرو داشته باشد که میزان بسیار بالایی باشد.

با اینکه هیچ اطلاعاتی در مورد هزینه‌های ساخت این محصول منتشر نشده، اما سازندگان خودروی Aston Martin – Red Bull AM-RB 001 را بر اساس مدلی که کاربران خریداری می‌کنند، 2.6 تا 3.9 میلیون دلار قیمت‌گذاری کرده‌اند که نسخه‌ی گران‌تر مخصوص مسابقات خواهد بود. جالب است بدانید که از زمان معرفی خصوصی این خودرو در شهر موناکو، تا کنون آستون مارتین بیش از 300 مورد مختلف را در این خودرو اصلاح کرده است.

طبق صحبت‌های آقای Adrian Newey، مدیر بخش فنی تیم مسابقه‌ای Red Bull، این مهندس توانمند همواره در امید طراحی یک خودروی مخصوص مسابقات F1 به سر می‌برده که نام آستون مارتین، در ابتدای لیست شرکت‌های مورد نظر وی قرار داشته است. وی اشاره داشته که خودروی جدید و قدرتمند AM-RB 001 می‌تواند محصولی کاملا متفاوت بوده و علاوه بر عملکرد بی‌نظیر در مسابقه، می‌تواند مناسب استفاده عادی در جاده‌ها نیز باشد. آقای Newey اذعان داشته که این موضوع و طراحی این خودرو برای دو دنیای متفاوت، راز تولید AM-RB 001 بوده و آنها تمام تلاش خود را دارند تا بتوانند این موضوع را به حقیقت تبدیل کنند.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر