رسیدن فضانوردهای جدید به ایستگاه فضایی

رسیدن فضانوردهای جدید به ایستگاه فضایی

سه فضانورد جدید برای طی دوره 6 ماهه اقامت خود به ایستگاه فضایی بین المللی رسیدند فضاپیمای بروز رسانی شده سایوز روسیه روز پنجشنبه به همراه سه فضانورد به مقصد ایستگاه فضایی بین المللی پرتاب شد

به گزارش ایسنا: کاتلین رابینز از ناسا، تاکویا اونیشی از سازمان فضایی ژاپن و آناتولی ایوانیشین روس روز گذشته در ساعت 01:36 به وقت گرینویچ از پایگاه فضایی بایکنور قزاقستان برای یک ماموریت چهار ماهه به فضا سفر کردند.

این نخستین سفر فضایی رابینز و اونیشی محسوب می‌شود اما ایوانیشین در این امر تجربه دارد.

کپسول سایوز در این ماموریت از خصوصیات جدیدی از جمله بوسترهای ارتقایافته، سپر محافظتی تقویت شده و سیستم جهت‌یابی اصلاح شده برخوردار است. همچنین سلول‌های خورشیدی بیشتری بر روی این فضاپیما نصب شده است.

این فضانوردان قرار بود دو هفته پیش به ایستگاه فضایی پرواز کنند اما مقامات فضایی به دلیل آزمایشات نرم‌افزاری، این سفر را به تعویق انداختند.

این سفر به جای شش روز تنها دو روز طول خواهد کشید زیرا قرار است زمان بیشتری را در اختیار تیم کنترل زمینی برای بررسی عملکرد سیستم بروزرسانی شده بدهد. رابینز پس از سامانتا کریستوفورتی، فضانورد ایتالیایی، دومین زنی است که روی ایستگاه فضایی بین‌المللی حاضر شده است.

رابینز همچنین قرار است اولین نفری در فضا باشد که دی‌ان‌ای وی طی ماموریت تعیین توالی می‌شود. این کار توسط دستگاه 1000 دلاری MinION انجام خواهد شد.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر