پنج اپلیکیشن برتر کنترل کودک برای اندروید

پنج اپلیکیشن برتر کنترل کودک برای اندروید

این روزها کودکان از کاربران اصلی اینترنت هستند و همه والدین این نگرانی را دارند که کودکشان به چه محتوایی دسترسی دارد می توانید یک اپلیکیشن کنترل کودک روی گوشی نصب کنید و از همه فعالیت های فرزندان خود با خبر شوید و آن ها را کنترل کنید

این روزها کودکان یکی از اصلی ترین کاربران وب هستند. بازی می کنند، دایره لغات خود را بالا می برند و تمرین های ریاضی خود را به صورت آنلاین انجام می دهند، اما همه این وب سایت های مناسب کودکان ممکن است در را به روی محتوای غیر اخلاقی باز کنند که والدین نمی خواهند کودکانشان آن ها را ببیننند. در حال حاضر یکی از اصلی ترین رسانه هایی که این روزها کودکان از آن برای استفاده از اینترنت استفاده می کنند دستگاه های موبایل و تبلت است. 
اگر می خواهید مطمئن شوید که کودکتان از دستگاه اندروید در راه درست استفاده می کند، باید از اپلیکیشن های کنترل کودک استفاده کنید. وقتی که اپلیکیشن کنترل کودک را نصب می کنید، می توانید فعالیت های آنلاین آن ها را کنترل کنید و بفهمید که چکار می کند. 
بعضی از این اپلیکیشن ها محدودیت هایی برای وبسایت های آنلاینی که می یابند ایجاد می کنند،توسط آن ها می توانید تماس ها یا پیام های آن ها را نظارت کنید ، اپلیکیشن هایی که فرزندان شما اجازه دسترسی به آن ها را دارند و زمانی که اجازه دسترسی به دستگاه شما را دارند را انتخاب کنید. 

1-    کیدز شل (Kid’s Shell) 
کیدز شل یک اپلیکیشن عالی کنترل کودک برای اندروید است. این اپلیکیشن ساخته شده است تا گوشی هوشمند یا تبلت را برای کودکان امن سازد. با این اپلیکیشن می توانید با انتخاب اپلیکیشن هایی که کودک شما می تواند از آن ها استفاده کند محیطی امن برای او ایجاد کنید. درضمن کودک شما نمی تواند با کسی تماس بگیرد، پیام دهد یا دیگر اپلیکیشن هایی که اجازه ندارد را باز کند. 
می توانید همه اپلیکیشن هایی که کودک شما آن ها را دوست دارد را در یک جای امن نگاه دارید. آن ها نمی توانند روی تبلیغات کلیک کنند و یا خرید کنند. با این اپلیکیشن می توانید مطمئن باشید که فرزند شما هیچ کاری جز آنچه اجازه دارد را انجام نمی دهد. این اپلیکیشن با یک گذرواژه از دسترسی ناخواسته در امان است. 

دیگر قابلیت ها:
•    دکمه قفل خانگی 
•    گذرواژه ریاضی برای حالت والدین و خروج از آن 
•    قابل استفاده روی تبلت و تلفن همراه 
•    بالای 48 برنامه تایید شده برای فضای کاری 

2-    فمیلی تایم (Family Time) 
فمیلی تایم یک اپلیکیشن بسیار قوی برای کنترل کودک است که به والدین اجازه می دهد نحوه استفاده کودک خود از دستگاه اندرویدش را مدیریت و نظارت کنند. این اپلیکیشن دو نسخه دارد؛ برای کودکان و برای والدین . 
این دو نسخه جداگانه به والدین اجازه می دهند که صفحه کودک را مدیریت کنند. والدین می توانند از گوشی و لپ تاپ به داشبورد خود دسترسی داشته باشند.از طریق داشبورد می توانند گزارش تماس های، مخاطبین، بوک مارک ها، اپلیکیشن های نصب شده، مکان هایی که رفته اند، وب ها و گزینه های دیگر را ببینند. می توانید برای هرکدام از کودکان خود یک پروفایل جدا بسازید و تنظیمات آن ها را هرگاه بخواهید تغییر دهید. همچنین می توانید از راه دور هرگاه که نخواستید کودکتان از گوشی هوشمند خود استفاده کند آن را قفل کنید. 
دیگر قابلیت ها: 
•    بلاک کردن اپلیکیشن- از راه دور اپلیکیشن ها و بازی هایی را که نمی خواهید روی گوشی و تبلت اندروید کودک خود بلاک کنید. 
•    زمان استفاده را محدود کنید- شما می توانید در زمان شام یا خواب میزان استفاده فرزند خود از دستگاه را محدود کنید و یا قوانینی تایین کنید. 
•    نظارت بر پیام ها- می توانید همه پیام های دریافتی و فرستاده شده کودک خود روی دستگاه موبایل آن ها را نظارت کنید. 
•    گزارش فعالیت ها را ببینید- فمیلی تایم به شما اجازه می دهد گزارش های فعالیت های فرزندان خود را توسط این اپلیکیشن مشاهده کنید. 
•    زنگ هشدار برای درخواست کمک - دریافت هشدار برای درخواست کمک از کودکان با اطلاعات کامل درمورد مکان 
•    زنگ هشدار دنبال کودک رفتن- به شما هشدار می دهد که چه زمان باید به دنبال فرزند خود بروید. 

3-    کیدز زون (Kids Zone)
کیدز زون یکی دیگر از قفل های کودک است که به شما اجازه می دهد برای کودک خود روی تبلت یا گوشی هوشمند خود یک پروفایل بسازید. در پروفایل می توانید انتخاب کنید که فرزندتان از چه اپلیکیشن هایی می تواند استفاده کند. می توانید یک گذرواژه خاص ایجاد کنید تا کودکتان نتواند محدودیت ها را دور بزند. 
وقتی که کیدز زون را نصب می کنید، فرزند شما نمی تواند اپلیکیشن نصب کند و یا خرید اینترنتی انجام دهد. همچنین این اپلیکیشن به والدین اجازه می دهد تا محدودیت زمانی برای کودک ایجاد کنند. والدین می توانند مشخص کنند که در چه زمانی کودک می تواند از دستگاه اندروید استفاده کند وقتی که زمان تمام شد دیگر کودک هیچ گونه دسترسی به دستگاه ندارد. 
در اضافه، می توانید تماس ها و پیام ها را بلاک کنید و نگذارید که کودک به اینترنت دسترسی داشته باشد. 
اگر آن را به نسخه پیشرفته ارتقا دهید، این اپلیکیشن امکان ساخت پروفایل جداگانه برای هریک از کودکان را به شما می دهد. همچنین شما می توانید به راحتی گوشی خود را از قفل بیرون بیاورید تا یک تماس بگیرید. 
دیگر قابلیت ها: 
•    یک پین برای باز کردن قفل دستگاه و اپلیکیشن های مورد نیاز خود ایجاد کنید. 
•    می توانید پین پیش فرض را حذف کنید تا نوجوانان نتوانند قفل دستگاه را باز کنند. 
•    کیدز زون اپلیکیشن های گوشی شما را تحلیل می کند تا دریابد که کدام اپلیکیشن ها کودک دوست هستند. 

4-    اسکرین تایم (Screen Time) 
همانطور که نامش نشان می دهد، اسکرین تایم اپلیکیشنی است که به شما اجازه می دهد زمانی که کودکتان از گوشی یا تبلت اندروید شما استفاده می کند را مدیریت کنید. می توانید همه اپلیکیشن ها و بازی هایی که کودکتان به آن ها دسترسی دارد و زمانی که صرف هرکدام از آن ها می کند را نظارت کنید. همچنین می توانید اپلیکیشن هایی  را که فکر می کنید کودکتان نباید از آن ها استفاده کند بلاک کنید. برای مثال، می توانید زمان خواب  بازیها را بلاک کنید اما اجازه اپلیکیشن های کتاب خوان را بدهید. اسکرین تایم همچنین به شما اجازه می دهد تا برای استفاده از اپلیکیشن های انتخاب شده محدودیت زمانی ایجاد کنید. 
اسکرین تایم همچنین یک قابلیت تشویقی دارد که وقتی یک فعالیت کامل شد زمان اضافه می کند، مثلا وقتی که تمرین های درسی انجام می شوند یا یک کار انجام می شود. 
دیگر قابلیت ها: 
•    توقف و اجرا- از دستگاه خود برای متوقف کردن دستگاه کودک خود ستفاده کنید یا زمان اضافی یه او بدهید. 
•    محدودیت های زمانی- روی اپلیکیشنی که می خواهید محدودیت زمانی ایجاد کنید. 

5-    کیدز پلیس (Kids Place) 
کیدز پلیس یک قفل اپلیکیشن برای کنترل کودک است. این اپلیکیشن دارای کنترل کودک و قفل کودک است که از اطلاعات شخصی شما محافظت کرده و از دسترسی کودکان به اپلیکیشن های ناخواسته جلوگیری می کند. اپلیکیشن کیدز پلیس از دانلود اپلیکیشن های جدید توسط کودکان، تماس های تلفنی، پیام دادن یا خرید اینترنتی جلوگیری می کند. این اپلیکیشن همچنین دارای قابلیت هایی برای راحتی والدین مانند ریستارت خودکار اپلیکیشن می باشد که برای زمانی مناسب است که کودکان ناگهان از یک اپلیکیشن که والدین در حال استفاده از آن می باشند خارج می شود.
جدا از آن، این اپلیکیشن قادر به بلاک کردن تماس ها و قطع کردن همه سیگنال های وایرلس است. وقتی که اپلیکیشن را نصب می کنید و برای اولین بار از آن استفاده می کنید، باید یک پین تعیین کنید. 
قابلیت های دیگر:
•    می توانید در کیدز پلیس کاغذ دیواری شخصی آن ها را ایجاد کنید. 
•    باز کردن دوباره برنامه هایی که کودکان کوچک آن ها را بسته اند. 
•    قابلیت تایمر گوشی را پس از مدتی که در دست کودک است قفل می کند. 
•    قابلیت پشتیبانی چند پروفایل . 

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر