برای اولین بار در جهان سیستم عاملی برای دوچرخه

برای اولین بار در جهان سیستم عاملی برای دوچرخه

چراغ ها مثال خوبی برای معرفی این نوع از دوچرخه ها می باشند که با تعداد زیادی دستگاه الکترونیکی مجهز شده اند. علاوه بر منابع نوری دوچرخه که برای بهبود عملکرد به دوربین های عملگر متصل هستند، شارژر هایی نیز برای ابزار ها و کامپیوتر های همراه حین دوچرخه سواری در این وسیله به چشم می خورند. در حال حاضر همه ی این عناصر به طور مستقل با برق کار می کنند. توسعه دهندگان در سان فرانسیسکو، برای تغییر این عملکرد تصمیم به استفاده از یک سیستم عامل برای دوچرخه ها هستند.

پروژه ی وان بایک (OneBike) به این صورت است که تولید کنندگان دوچرخه ها را متقاعد کنند تا در سازه های خود از وان بایک استفاده کرده تا در آینده اجزای مختلف آن ساخته شوند.
این سیستم عامل تنها یک برنامه نیست بلکه شامل یک بخش سخت افزار اجباری نیز می باشد. وان بایک دارای یک باتری مرکزی است که توان راه اندازی همه ی دستگاه های الکترونیکی را دارد. برق از طریق قاب دوچرخه به همه ی قسمت ها کشیده می شود. این به معنی آن است که دیگر لازم نیست تولید کنندگان قطعات اضافی و جانبی قطعه ی خود را به باتری یا مولد برق متصل کنند. صاحبان این نوع از دوچرخه ها تنها کافیست باتری مرکزی را شارژ کنند. توسعه دهندگان این نکته را گوشزد کرده اند که باتری سیستم دوچرخه ی وان بایک توسط پدال و ترمز هم شارژ می شود.
هم چنین وان بایک قادر است به سرور های Cloud دسترسی پیدا کند و تمام ابزار های شما را به اینترنت متصل کند.
اولین نسخه ی سیستم وان بایک در سال آینده ارائه خواهد شد. در حال حاضر سازندگان آن نیازمند توسعه ی همکاری خود با سازندگان دوچرخه برای استفاده از این سیستم عامل در محصولات خود، هستند.

 

مرضیه حقیقی

مرضیه حقیقی

مرضیه دانشجوی رشته ی کامپیوتر گرایش نرم افزار هست. اوقات فراغت خود را با مطالعه و تماشای فیلم می گذراند. از علاقه مندی های مرضیه موسیقی است. :)


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر