اولین استفاده از روبات‌های قاتل توسط پلیس

اولین استفاده از روبات‌های قاتل توسط پلیس

پس از کشته شدن 5 مامور پلیس توسط یک تیرانداز در شهر دالاس سرانجام این یک روبات بود که عامل تیراندازی را کشت. برای اولین بار است که نیروهای پلیس آمریکا از یک روبات برای قتل متهم استفاده می‌کنند.

استفاده از روبات‌ها در فناوري‌هاي نظامي هر روز بيشتر مي‌شود اما استفاده پليس آمريكا از اين مسئله براي كشتن يك متهم بار ديگر اهميت ماجرا را بيشتر نشان داده است. روبات به كار رفته در اين عمليات  یک دستگاه انفجاری به همراه خود داشت که در محل حضور مظنون آن را منفجر كرد و باعث مرگ او شد. مقام‌ هاي آمريكا اعلام كرده‌اند كه اين اولين استفاده از روباتها در اين نوع عمليات توسط پليس به حساب مي‌آيد. استفاده پليس از روبات‌ها بارها اتفاق افتاده اما هيچ وقت براي قتل يك مظنون نبوده است.در سال 2012، پلیس گرینزبورو در کارولینای شمالی از یک ربات مجهز به اتصالات صوتی و تصویری برای برقراری ارتباط با یک مظنون مسلح استفاده کرد. در نهایت این فرد دستگیر و زندانی شد. همچنین در سال 2014 از یک ربات برای بررسی یک ماموریت مظنون به سرقت استفاده شد. پلیس سپس از آن برای اسپری کردن گاز اشک‌آور به منظور ورود ایمن به ساختمان استفاده کرد. در سال 2015 نیز یک ربات به مردی که قصد خودکشی از روی پل هوایی یک اتوبان را داشت، تلفن همراه و پیتزا رساند.

از جزئيات فني اين روبات اطلاعات چنداني در دست نيست اما شركت صنايع دفاعي نورثروپ گرومن كه سازنده روبات‌هاي پليس آمريكاست اعلام كرده اين روبات براي يگان‌هاي خنثي‌سازي بمب طراحي شده است. در وب‌سايت اين شركت اما آمده است كه اين روبات قابليت استفاده در شرايط مختلف و براي غلبه بر تهديدهايي از جمله بمب‌هاي كنار جاده‌اي را دارند. برخي رسانه‌ها اما گزارش داده‌اند اين روبات علاوه بر عمليات خنثي سازي بمب به صورت مستقيم مي‌تواند براي قتل مورد استفاده قرار گيرد. چيني‌ها هم روباتي به نام AnBot دارند كه به گفته مقام‌هاي اين كشور براي استفاده در عمليات ضدتروريستي و سركوب شورش توسط پليس طراحي شده است.

 

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر