مدیرعامل توییتر هک شد!

مدیرعامل توییتر هک شد!

هک شدن اکانت‌های اینترنتی، یک امر تقریباً اجتناب‌ناپذیر در فضای مجازی بوده و هر از گاهی دامنگیر افراد سرشناش نیز می‌شود. در تازه‌ترین مورد نیز، امروز اکانت توییتر بنیانگذار و مدیر‌عامل این شرکت، یعنی آقای جک دورسی (Jack Dorsey) هک شد!

هک شدن اکانت‌های اینترنتی، یک امر تقریباً اجتناب‌ناپذیر در فضای مجازی بوده و هر از گاهی دامنگیر افراد سرشناش نیز می‌شود. در تازه‌ترین مورد نیز، امروز اکانت توییتر بنیانگذار و مدیر‌عامل این شرکت، یعنی آقای جک دورسی (Jack Dorsey) هک شد!

پس از اینکه هکرها از طریق حساب توییتر آقای دورسی چندین کلیپ ویدیویی ارسال کردند، در ساعت 2:50 صبح به وقت محلی توییتی با این مضمون منتشر نمودند: “سلام، ما OurMine هستیم، ما امنیت شما را امتحان می‌کنیم” و در ادامه، هکرها لینکی به وب‌سایت خود نیز قرار دادند. پست مذکور به سرعت پاک شد، اما این پست به یک کلیپ کوتاه در وب‌سایت Vine نیز لینک شده بود و بنابراین به طور مداوم توییت‌ مذکور دوباره جایگزین می‌شد.
توییت هکرها در توییتر جک دورسی
پستی که هکرها در اکانت توییتر جک دورسی منتشر کردند

هکرهایی که خود را با نام OurMine معرفی کرده‌اند، پیش از این نیز حساب کاربری برخی افراد عالی رتبه شرکت‌های نام آشنای دیگری را در شبکه‌های اجتماعی، هک کرده بودند. مانند حساب کاربری «سوندار پیچای» (Sundar Pichai) از مدیران ارشد گوگل، در شبکه Quora و یا حساب فیسبوک «مارک زاکربرگ» (Mark Zuckerberg)، موسس و مدیرعامل فیسبوک! اما به هر حال هک شدن حساب مدیرعامل توییتر در شبکه اجتماعی متعلق به خودش، تازگی دارد.

تمامی پیام‌های OurMine که در اکانت دورسی منتشر شدند (البته تا ساعت 3:25 صبح تمامی این توییت‌ها حذف شده بودند)، از طریق Vine ارسال شده بودند. بنابراین احتمالاً دورسی یک پسورد قدیمی یا اشتراکی، در حساب Vine خود داشته و یا به طریقی آن را به سرویس دیگری که در معرض خطر قرار داشته، متصل کرده است و همین امر می‌تواند زمینه‌ساز دسترسی OurMine به حساب توییتر وی و آنچه که به وقوع پیوسته، بوده باشد.
جک دورسی مدیر عامل توییتر
جک دورسی؛ بنیانگذار و مدیرعامل شبکه اجتماعی توییتر

به هر حال فارغ از این که این اتفاق چگونه رخ داده است، پدیده هک شدن حساب‌های کاربری در سایت‌های مختلف به طور روزافزونی در حال افزایش می‌باشد. در حالی که هک شدن حساب‌های شبکه‌های اجتماعی تقریباً در تمامی این نوع شبکه‌ها به یک امر عادی بدل شده است، اما اخیراً حملات متعددی دامنگیر شبکه توییتر شده و حساب چندین و چند فرد مشهور در این شبکه هک شده است. با وجود اینکه هنوز مسئولان توییتر اطلاع رسانی دقیقی از علل به وجود آمدن این مشکلات انجام نداده‌اند، اما اگر شما هم در این شبکه اجتماعی دارای حساب کاربری هستید و نسبت به امنیت اکانت خود نگرانید، چند نکته مهم را برایتان یادآوری می‌کنیم که لازم است آن‌ها را رعایت کنید:

    حتماً از رمزهای عبور یکتا و منحصر به فرد در سایت‌های مختلف استفاده کنید و اگر این کار برایتان دشوار است، می‌توانید از برنامه‌های مدیریت رمزعبور مانند 1Password و LastPass استفاده نمایید. (در همین زمینه بهتر است مقاله «چگونه یک رمز عبور قدرتمند بسازیم؟» را نیز مطالعه نمایید)
    از درست بودن اطلاعات تماس و همچنین اطلاعات مربوط به بازیابی اکانت خود، اطمینان حاصل نمایید.
    ویژگی « احراز هویت دو عاملی» (two-factor authentication) را برای سرویس‌هایی که از این قابلیت برخوردار هستند، فعال نمایید. لیست این نوع سرویس‌ها را می‌توانید با مراجعه به این لینک مشاهده نمایید.
    در بخش تنظیمات حساب توییتر خود، لیست اپلیکیشن‌هایی را که به حساب کاربری شما متصل هستند چک کنید و اگر به موردی برخوردید که خیلی قدیمی است یا به هر علتی، دیگر از آن استفاده نمی‌کنید و یا حتی برایتان ناآشناست، ارتباط آن‌ را با حساب خود قطع کنید. البته اگر به هر دلیلی بعداً دوباره نیاز داشتید می‌توانید ارتباط اپلیکیشن موردنظر را با حساب کاربریتان در توییتر مجدداً برقرار نمایید.

 

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر