گوشی‌های ارزان‌ قیمت یا گران‌ قیمت؟

گوشی‌های ارزان‌ قیمت یا گران‌ قیمت؟

در حالی که بیشتر سهم اخبار و تبلیغات موبایل را گوشی‌های گران‌قیمت تشکیل می‌دهند، به نظر می‌رسد مردم بیشتر به خرید گوشی ارزان تمایل دارند.

 

در حالی که بیشتر سهم اخبار و تبلیغات موبایل را گوشی‌های گران‌قیمت تشکیل می‌دهند، به نظر می‌رسد مردم بیشتر به خرید گوشی ارزان تمایل دارند.

سال‌ها بود گوشی‌های هوشمند به دو دسته کلی تقسیم شده‌ بودند: گوشی‌های ارزان‌قیمت که به درد کارهای اولیه می‌خورند و شبیه اسباب‌بازی‌های پلاستیکی‌اند و گوشی‌های میان‌رده به بالا و پرچم‌دار که سخت‌افزارهای قدرتمند، مواد سازنده مستحکم و کیفیت بهتری دارند. اما مدتی است مرز بین این دو دسته دارد باریک‌تر و باریک‌تر می‌شود؛ سخت‌افزارها آن‌قدر قوی شده‌اند که گوشی‌های 300 دلاری هم می‌توانند کارهای سنگین روزانه را انجام بدهند. شرکت‌های جوان، که فقط می‌خواهند بخش کوچکی از بازار را در دست بگیرند، مواد سازنده مستحکم را به گوشی‌های پایین‌رده آورده‌اند. این تغییرات باعث شد که حتی شرکتی مثل سامسونگ هم به فکر بیفتد که گوشی‌های ارزان‌قیمت بهتری تولید کند و دست به کار ساختن گوشی‌های سری A شد.

به گفته شرکت Counterpoit Research، که کارش تحلیل بازار است، اکثر تولیدکنندگان گوشی تعداد گوشی‌های ارزان‌قیمتشان را بیشتر کرده‌اند تا بتوانند پاسخگوی بازار رو به رشد گوشی‌های ارزان‌تر باشند. برای مثال، در سال 2014 فقط 30 درصد تولیدات سامسونگ زیر 300 دلار قیمت داشت، اما این آمار در فصل اول امسال به 54 درصد رسیده است. گوشی‌های زیر 200 دلار سامسونگ هم رشد قابل ملاحظه‌ای داشته‌اند و از 10 درصد در سال 2014 به 41 درصد در اردیبهشت‌ماه امسال رسیده‌اند.

وضعیت ال‌جی هم کم‌وبیش همین‌گونه است: 65 درصد گوشی‌ها زیر 300 دلار قیمت خورده‌اند. از طرف دیگر، اپل هم قرار است امسال گوشی‌های «غیرگران» بیشتری تولید کند. تا همین پارسال فقط 10 درصد گوشی‌های اپل زیر 500 دلار قیمت داشتند و امسال این عدد به 30 درصد رسیده است. همان‌طور که می‌دانید، اپل امسال آیفون SE را رونمایی کرد که قیمت نسخه 16 گیگابایتی آن 399 دلار و نسخه 64 گیگابایتی‌اش 499 دلار است.

در حالی که رشد فروش کلی گوشی‌های هوشمند در سه ماه اول امسال متوقف شده و تقریبا همه تولیدکننده‌ها هر سال کاهش فروش دارند، به نظر می‌رسد که بازار دارد به مناطق تازه می‌رود. کاربران جدید در بازارهای تازه نمی‌توانند گوشی‌های گران‌قیمت بخرند و کاربران غربی هم به این نتیجه رسیده‌اند که لازم نیست برای برآورده‌شدن نیازهایشان پول زیادی پرداخت کنند.

البته هیچ‌کدام این حرف‌ها به این معنا نیست که گوشی‌های درجه یک به درد نمی‌خورند.  سامسونگ گزارشی از فروش سه ماهه دوم خود منتشر کرده است و به سود قابل توجهی دست یافته، که این فروش را مدیون Galaxy S7 و Galaxy S7 edge است.

نظر شما چیست؟ آیا گوشی‌های گران‌قیمت ارزش پولی که پرداخت می‌کنید دارند؟

 

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر