بهترین اپلیکیشن های مایکروسافت برای اندروید

بهترین اپلیکیشن های مایکروسافت برای اندروید

غول نرم افزاری شرکت مایکروسافت اپلیکیشن های بسیار خوبی برای اندروید می سازد که بعضی از آن ها حتی از اپلیکیشن های ساخت خود گوگل نیز بهترند در این مقاله بهترین های مایکروسافت برای اندروید را معرفی می کنیم

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که وقتی که می خواهید اپلیکیشن برای اندروید نصب کنید متوجه می شوید که سازنده بسیاری از آن ها مایکروسافت است. 
البته خیلی تعجب آور نیست. هرچه باشد مایکروسافت اپلیکیشن های بسیار خوبی برای مک و iOS ساخته است. پس طبیعی است که این غول دنیای کامپیوتر برای اندروید، که بزرگ ترین سیستم عامل دنیاست اپلیکیشن بسازد. اما این اپلیکیشن ها به طور تعجب آوری خوب هستند و حتی بهتر از اپلیکیشن های مشابه ساخت خود گوگل هستند. 
اگر آن ها را امتحان نکرده اید، در اینجا چندتا از بهترین ها را به شما معرفی می کنیم. 
مایکروسافت آفیس: ورد، اکسل و پاورپوینت (Microsoft Office: Word, Excel, & Powerpoint) 
بله، مایکروسافت آفیس خوب و قدیمی برای اندروید موجود است و کاملا رایگان است. از سال 2015 برنامه قدیمی آفیس برای اندروید جای خود را به اپلیکیشن های جدا برای ورد، اکسل و پاورپوینت داده است، پس اگر تا به حال به روز رسانی نکرده اید این اپلیکیشن ها را باید به صورت جدا دانلود کنید. 
بزرگ ترین مشکل با گوگل داکس، کینگ سافت آفیس یا دیگر برنامه های آفیس تغییر فرمت زیاد هنگام مشاهده و ویرایش یک فایل روی دسکتاپ است. اپلیکیشن آفیس برای اندروید تا جایی که بشود فرمت اصلی را نگاه می دارند. این برنامه آفیس بسیار خوب و راضی کننده هستند. 
اگر اپلیکیشن ها با گوشی شما ناسازگارند برنامه قدیمی تر آفیس برای اندروید را دانلود کنید که هنوز هم اپلیکیشن بسیار خوبی است! 

صفحه کلید برای اکسل (Keyboard for Excel)


گوگل اندروید صفحه کلید های بسیار خوبی برای هر نوع کاربر دارد، که شامل قابلیت هایی مثل روش کشیدن برای تایپ کردن، پیشنهاد خودکار اموجی و غیره می باشد. اما یک نوع کاربر را فراموش کرده اند: حرفه ای هایی که باید عددهای زیادی را تایپ کنند. 
مایکروسافت اکسل برای اندروید بسیار عالی است، اما صفحه کلید اندروید خیلی برای کارکردن با صفحات گسترده مناسب نیست. پس مایکروسافت این مشکل را با یک نوع صفحه کلید خاص مناسب برای اکسل حل کرده است که برای کار کردن با اعداد از جمله عملیات های اکسل بهینه سازی شده است. اما قابلیت اصلی آن دکمه های ورود و تب است که به شما اجازه می دهد خیلی راحتی از یکی به دیگری بروید. این قابلیت کار را برای کسانی که از انتخاب دکمه های کوچک روی صفحه لمسی خسته شده اند را بسیار راحت می کند. 
ارو لانچر (Arrow Launcher)


آخرین اپلیکیشن مایکروسافت برای اندروید خیلی هیجان انگیز است. اما چه چیزی این لانچر را از نمونه مشابه عالی گوگل آن بهتر می سازد؟
ارو لانچر در حالی که قابلیت ها را افزایش می دهد اندروید را ساده تر می کند: باعث می شود شما راحت تر به اپلیکیشن مورد نظر خود دسترسی داشته باشید. با به روز رسانی مداوم اپلیکیشن هایی که بیشترین استفاده را از ان ها می کنید، و همچنین مخاطبینی که بیشتر با آن ها در ارتباط هستید، مایکروسافت تعداد تپ ها برای شروع انجام کارها را کاهش می دهند. ارو لانچر باعث می شود که عملکرد خود را بالا ببرید. 
ارو لانچر را از دو راه می توانید دریافت کنید. 
1-    به جامعه گوگل+ بپیوندید و آن را به طور رسمی دریافت کنید. البته معلوم نیست که چه کسانی را می پذیرند اما نکته مثبت این است که شما اپلیکیشن رسمی را از پلی استور می گیرید و به روز رسانی آن بسیار ساده خواهد بود. 
2-    Arrow Launcher APK را دانلود کنید و به صورت دستی آن را روی گوشی اندروید خود نصب کنید. 

ویدئوهای هایپرلپس برای اندروید (Hyperlapse Videos for Android)
مدتی پیش اینستا برای آیفون هایپرلپس منتشر کرد که با تثبیت تصاویر در حالی که در حال فیلم برداری هستید سرعت را بالا می برد. نتیجه چیزی بسیار جالب است که مانند عکاسی به مرور زمان با سرعت بالاست. متاسفانه اینستاگرام فقط این اپلیکیشن را برای آیفون و نه اندروید منتشر کرد. اما گوگلی ها نگران نباشید، مایکروسافت هوای شما را دارد. 
ویدئو هایپرلپس مایکروسافت مروی هر گوشی که اندروید 4.4 به بالا دارد کار می کند. اما برای استفاده از آن نیاز به پردازنده خوب و حداقل 1 گیگابایت رم دارید، در غیر این صورت اپلیکیشن خوب کار نمی کند. با این اپلیکیشن می توانید فیلم برداری کنید و سرعت آن را بالا ببرید ( تا 32 برابر)، و تصاویر تار را حذف کنید. البته می توانید بعدا این تصاویر را روی اینستاگرام به اشتراک بگذارید. 

تقویم سان رایز (Sunrise Calendar)
 در حالی که درون مایکروسافت ساخته نشده است، اما این غول نرم افزار آنچه را که می توان بهترین تقویم میان پلت فرمی نامید را خریده است. آن را نصب کنید، به آن اجازه دسترسی به فیس بوک، توییتر، گوگل کلندر و دیگر اپلیکیشن ها را بدهید و می توانید یک تقویم مرکزی داشته باشید که همه قرارها و رویداد ها را در خود نگاه می دارد. 
بهترین قابلیت سان رایز دستگاه های شخص ثالثی است که می تواند به آن ها متصل شود و یادآور ها را در آن متمرکز کرد. جدا از گوگل، آی کلود و مایکروسافت اکسچینج (Microsoft Exchange) ، سان رایز اور نوت، آسانا، ترلو(Trello) ، لینکد این، گوگل تسکس و بسیاری اپلیکیشن دیگر را که در آن ها یاد آور یا اطلاع رسان ها اهمیت دارند پشتیبانی می کند. 

مایکروسافت وان نوت (Microsoft OneNote) 
این اپلیکیشن بسیار حیاتی کاملا رایگان و میان پلت فرم است، و شما توسط آن می تونید به یادداشت های خود روی هر دستگاه دیگر دسترسی داشته باشید. 
وان نوت قابلیت های بهره وری زیادی از جمله قابلیت تبدیل تصاویر و فایل های صوتی به متن، اسکن و مدیریت رسیدها و غیره را دارد. قابلیت هایی مانند جست و جوی فایل صوتی و ویدئو باعث می شود که این اپلیکیشن را بتوان در حد اورنوت و دیگر اپلیکیشن های یاداشت برداری دانست. 

آفیس لنز (Office Lens)


اگر اورنوت برای شما گیج کننده است ولی همچنان نیاز به قابلیت اسکن و مدیریت متون و رسید ها را دارید، آفیس لنز جایگزین خوبی است. کاملا رایگان است و از OCR ( تشخیص کاراکترهای نوری) برای تبدیل متن در تصویر به متن دیجیتالی قابل جست و جو استفاده می کند. این قابلیتی است که اسکنرهای دیگر مانند اسکن بوت پول زیادی بابت آن از شما می گیرند. 
از عکس گرفتن از یک وایت برد در یک جلسه تا دیجیتالی کردن کارت های تجاری که در یک کنفرانس می گیرید، استفاده از آفیس لنزبسیار ساده است. در اضافه، اگر وان درایو نصب شده دارید، به صورت خودکار همه این داده ها را روی فضای ابری ذخیره می کند .این کار باعث می شود  که فضای گوشی شما اشغال نشود. 

وان درایو (OneDrive)


وان درایو یکی دیگر از اپلیکیشن هایی است که باید حتما روی اندروید داشت. چرا؟ چون می توانید به راحتی 1 گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان به دست آورید. این 100 گیگابایت جدا از 15 گیگابایتی است که وقتی که در وان درایو ثبت نام می کنید به دست می آورید. می توانید همه فایل ها، عکس ها، ویدئوها ، موزیک و هرچیز دیگر را در آن بریزید. فقط حتما آن را طوری تنظیم کنید که وقتی آن را باز می کنید به صورت خودکار فایل ها را دانلود نکند. 

دیگر اپلیکیشن های مایکروسافت را امتحان کنید 
البته همه چیزهایی که مایکروسافت میسازد عالی نیست ولی اشکال ندارد. خبر خوب این است که بیشتر آن ها رایگان هستند پس شما می توانید امتحان کنید و ببینید از آن ها خوشتان می آید یا خیر. 
برای مثال، نکست لاک اسکرین (Next Lock Screen) را امتحان کنید که یک قفل صفحه جایگزین برای اندروید است. 
تنها اپلیکیشن های ساخت مایکروسافت که توصیه می کنیم از آن ها استفاده نکنید مایکروسافت ریموت دسکتاپ است. هیچ گزینه تنظیم ندارد، با اتصال به دسکتاپ مشکل دارد، و خیلی به درد نخور است. 

آیا مایکروسافت اندروید را بهتر می کند؟ 
به نظر می رسد که مایکروسافت اپلیکیشن های هسته ای و مهمی را برای اندروید می سازد. جدا از عملکرد عالی آفیس و ارو لانچر این شرکت به تازگی واندرلیست (Wunderlist) که یکی از بهترین اپلیکیشن های برنامه ریزی روزانه است را نیز خریداری کرده است. 

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

مسعود

سه‌شنبه, 22 تیر 1395

تمام این امکانات، اگه توی اروپا و آمریکا باشید یا لااقل زبانتون یکی از زبانهای رایج بر اساس رسم الخط لاتین باشه (مث اسپانیایی یا ایتالیایی) بدرد میخورن. مثلاً قابلیت تبدیل عکس به متن به درد زبان فارسی نمیخوره!
و خب، امکانات گوشی ها، برای یه کاربر ایرانی، تقریباً صفر میشه!!
ضمناً فیلترینگ فضای مجازی رو هم به دردهای مذکور باید اضافه کرد
یه روز از خواب بیدار میشی میبینی فضای ابری!! مورد استفاده شما رو به هر دلیلی مسدود کردن!!!
باز باید راه بیفتی دنبال مسیرهای غیرقانونی و طولانی

پاسخ

ثبت نظر