شرکت AMD کامل شدن روال تولید اولین سری محصولات FinFET را تایید کرد

شرکت AMD کامل شدن روال تولید اولین سری محصولات FinFET را تایید کرد


 
AMD تایید نموده است که روال تولید اولین محصولات خود را که ازتکنولوژی پردازشی FinFET استفاده می نماید تکمیل نموده است. احتمال اینکه این محصول ریز پردازنده ای بسیار شبیه به معماری میکروی Zen باشد، بسیار زیاد است.

طراحی ریز پردازنده ای که از تکنولوژی پردازشی FinFET استفاده کند، بدون پرداخت هزینه برای photomasks هایی که برای چنین تولیدی ضروری به نظر می رسند، بیش از 150 میلیون دلار آمریکا است. تکمیل روال تولید (tape out) به این معناست که شرکت تعداد محدودی از پیش نمونه ها را تولید نموده است تا شهامت شرکت را بیازماید.
فرآیند شامل طراحی اولین مدارهای مجتمع و ارسال آنها به یک تولید کننده ی photomasks است. فرآیند photomasks چندین هفته به طول می انجامد سپس آنها به یک تولید کننده ی تراشه ارسال می شوند تا اولین نمونه ها را تولید کند. ظاهراً فرآیند تولید FinFET نود روز به طول می انجامد.
هزینه های اصلی تولید و قابلیت اعتماد صنعتی مربوط به زمانی است که این CPU ها در حجم انبوه تولید شوند. چیزی که هنوز به صورت یک راز باقی مانده است این است که از کدام FinFET استفاده شده است. اطلاعاتی در مورد نوع تکنولوژی محاسباتی استفاده شده در دسترس نیست. تصور شده که تکنولوژی مربوطه، تکنولوژی پردازش 14nmی باشد. AMD پس از تولید کنندگانی چون Intel، GlobalFoundries و سامسونگ اهتمام به تولید این تراشه ها نموده است. اما AMD برخلاف سایرین از یک CPUی مبتنی بر Zen به همراه هشت هسته و با نام Summit Ridge به همراه GPU ی Greenland بهره برده است.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر