اسنپ دراگون ۸۲۱ ده برابر سریع تر از ۸۲۰

اسنپ دراگون ۸۲۱ ده برابر سریع تر از ۸۲۰

اخیراً شرکت کوالکام، پردازنده ی جدیدی را تحت عنوان اسنپ دراگون ۸۲۱ معرفی کرده است. اسنپ دراگون ۸۲۱ در واقع نسخه ی به روزرسانی شده ی اسنپ دراگون ۸۲۰ است که در همین سال جاری به دنیای تلفن های هوشمند عرضه شد.

از چیپست اسنپ دراگون ۸۲۰ تقریبا در بیشتر تلفن های هوشمند اندروید امسال استفاده شد. از بین این دستگاه ها می توان به سامسونگ گلکسی اس ۷ (Samsung Galaxy S7) و اس ۷ اج (Samsung Galaxy S7 Edge)، اچ تی سی۱۰ (HTC 10)، ال جی جی ۵ (LG G5)، وان پلاس ۳ (OnePlus 3)، و شیائومی ام آی ۵ (Xiaomi Mi5) اشاره کرد. تجربه ثابت کرده است که چیپست مجتمع اسنپ دراگون ۸۲۰ از قدرت پردازشی بالایی برخوردار است و علاوه بر عملکرد مناسب، مصرف بهینه ای از توان دستگاه فراهم می سازد. در اسنپ دراگون ۸۲۰، دیگر از مشکلات حرارتی و کارایی پایین چیپست اسنپ دراگون ۸۱۰ خبری نیست.

کوالکام ادعا کرده است که چیپست اسنپ دراگون ۸۲۱، اگر چه ویژگی هایی مشابه با ورژن ۸۲۰ دارد، اما عملکرد آن ۱۰ درصد افزایش داشته است. پردازنده ی چهار هسته ای آن تحت فرکانس ۲.۴ گیگا هرتز کار می کند. این شرکت همچنین اشاره کرد که از این چیپست به زودی در دستگاه ها و تلفن های هوشمند استفاده خواهد شد و حدوداً در نیمه ی دوم سال جاری،‌دستگاه هایی را مشاهده خواهیم کرد که از اسنپ دراگون ۸۲۱ بهره برده اند. شاید اولین دستگاهی که از این چیپست استفاده کند، سامسونگ گلکسی نوت (Samsung Galaxy Note) باشد.

منبع خبر: theverge

مریم بهزادی

مریم بهزادی

کارشناس ارشد هوش مصنوعی و رباتیک، علاقمند به فناوری و دنیای توسعه نرم افزار.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر