اولین گوشی نوکیا در حال شکل گرفتن است !

اولین گوشی نوکیا در حال شکل گرفتن است !

نوکیا در مسیر خود فراز و نشیب های زیادی داشته اما هرگز اعتماد کاربران را نسبت به خود از دست نداده است . سازندگان این برند هنوز هم در تلاش هستند تا بتوانند اعتبار لوگو خود را به مرحله جهانی بازگردانند .

در طی یک سری فرآیندهای تجاری مایکروسافت امتیاز این برند را فروخت و سپس نوکیا و شرکتی به نام HMD با یکدیگر قراردادی تجاری را امضاء کردند . از این رو انتظار می رود که به زودی اولین گوشی نوکیا با نام C1 یا P1 وارد بازار شود .

آنچه که تا به حال رخ داده ...

چند ماهی است که شایعه هایی در مورد عرضه یک گوشی جدید از برند نوکیا به گوش می رسد و از آن جایی که مایکروسافت امتیاز خود را به شرکت FIG موبایل و HMD Global فروخته این شایعه ها نیز رنگ حقیقی بیشتری به خود گرفته اند . FIG موبایل یکی از شرکت های تحت تملک گروه هون / های فاکسون تکنولوژی می باشد و HMD Global هم یک شرکت نوپای فنلاندی است که هم اکنون توسط آرتو نوملا ، یکی از مقامات ارشد پیشین نوکیا ، اداره می شود .

در اواخر ماه مه ( 12 اردیبهشت تا 11 خرداد ) نوکیا اعلام کرد که نه تنها می خواهد به میدان ساخت گوشی های هوشمند بازگردد بلکه در نظر دارد گوشی های خود را با سیستم عامل اندروید وارد بازار کند .  در اوایل ماه ژوئیه ( 11 تیر تا 10 مرداد ) ، تصاویری از یک گوشی با برند نوکیا و نام P1 منتشر شد . این تصاویر سر و صدای زیادی به پا کردند اما بعد از مدتی معلوم شد که تصاویر منتشر شده به گوشی شارپ آکواس پی 1 ( Sharp Aquos P1 ) تعلق دارد . علت به وجود آمدن این اشتباه این بود که شارپ هم در تملک فاکسون قرار دارد . عده زیادی می گویند که گوشی جدید شارپ با نام نوکیا P1 در اروپا فروخته می شود اما هنوز جزییاتی رسمی در این زمینه منتشر نشده است .

نوکیا C1 هم تا به حال شایعه های زیادی را در مورد خود درست کرده است . به نظر می رسد که این محصول حرف های زیادی برای گفتن دارد اگرچه که در مورد این محصول هم مطالب زیادی منتشر نشده است .

هنوز باید مدت زیادی صبر کنید !

علی رغم این که سازنده فنلاندی اخیرا خبرهایی را در مورد محصول خود منتشر کرده این احتمال وجود دارد که گوشی های نوکیا راهی طولانی را برای ورود به بازار در پیش روی خود داشته باشند . گفته می شود که گوشی های جدید در حال ساخته شدن هستند اما هنوز نشانه هایی از حضور مایکروسافت در این پروسه به چشم می خورد ؛ علاوه بر این نوکیا هنوز اعلام نکرده که در چه تاریخی نسل جدید گوشی های خود را وارد بازار می کند . 

احتمالا محصولات جدید قیمت ارزانی خواهند داشت !

با توجه به حضور فاکسون و از آنجایی که نوکیا طرفداران زیادی در آسیا و بازارهای نوظهور دارد می توان انتظار داشت که نوکیا C1 به عنوان یک گوشی اقتصادی با قیمتی کمتر از 750 دلار وارد بازار شود اگرچه که در مورد صحت این حدس هیچ حرفی نمی توان زد .

مشخصات فنی نوکیا C1

اواخر سال گذشته منابع خبری لیستی از مشخصات فنی گوشی نوکیا C1 را در فضای مجازی منتشر کردند . گفته شده است که این محصول در دو مدل با اندازه های 5 و 5.5 اینچی وارد بازار می شود . ظاهرا مدل کوچک تر از یک رم 2 گیگابایتی ، حافظه داخلی 32 گیگابایتی ، دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی و مدل بزرگ تر از یک رم 3 گیگابایتی ، دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی بهره می برد . 

منبع خبر: androidpit

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر