مایکروسافت در کمین گنو/لینوکس

مایکروسافت در کمین گنو/لینوکس

شرکت مایکروسافت در تازه ترین اقدام خود برای ورود به دنیای لینوکس با شرکت آلمانی سوزه قرارداد همکاری امضا کرد

به گزارش واحد فناوری اطلاعات سایبربان؛ مایکروسافت از مدت‌ها قبل شروع به ورود به دنیای برنامه‌های متن‌باز و دنیای لینوکس کرد. این شرکت به‌تازگی قرارداد جدیدی را امضا کرده است که احتمالاً آن‌ها را به یکی از نام‌های پیشرو در صنعت خدمات ابری تبدیل می‌کند.
شرکت مایکروسافت به تازگی قرارداد همکاری با شرکت آلمانی سوزه (SUSE) امضا کرده است تا به همکاری خود در زمینه‌ی خدمات ابری عمومی ادامه دهند. جزئیات قرارداد مذکور به صورت کامل مشخص نیست؛ اما تغییر برخی شرایط و تعهدات را برای همکاری نشان می‌دهد.
قراردادی اصلی بین مایکروسافت و سوزه، که در سال 2006 امضا شد. با وجود این استیو بالمر (Steve Ballmer) مدیرعامل قبلی مایکروسافت در سال 2011 به خاطر عقایدی که داشت، آتش جنگ بین خود و اکوسیستم منبع باز را شعله‌ور کرده و تمام روابط خود با آن را از بین برد.

به نظر می‌رسد شرایط با گذر زمان تغییر کرده و هم‌اکنون مایکروسافت برای ورود به دنیای لینوکس میلیاردها دلار هزینه می‌کند. کریستین کینان (Kristin Kinan)، مدیر اتحاد جهانی خدمات ابری عمومی در سوزه، در این رابطه گفت: «به نظر می‌رسد کسب و کار مایکروسافت در صنعت لینوکس بهبود پیدا کرده است.»
کینان ادامه داد: «خدمات لینوکس مایکروسافت به بیش از 22 تا 25 درصد در ارائه خدمات ابری عمومی رشد داشته است. این موضوع گرایش مشتری‌ها به لینوکس را نشان می‌دهد. سرمایه‌گذاری، فروش ایده‌ها و همکاری آن‌ها در بخش لینوکس بیش از انتظارات ما است.»
به نظر می‌رسد مدیرعامل قبلی مایکروسافت اظهار نظرات قبلی خود را نقض کرده و می‌گوید: «من هم‌اکنون به لینوکس علاقه دارم.» وی اشاره می‌کند اقدام مایکروسافت برای مبارزه با دنیای منبع باز کار درستی بود؛ زیرا منجر به تولید میلیاردها دلار درآمد شد. با وجود این، ساتیا نادلا، مدیرعامل فعلی مایکروسافت به روشنی بیان می‌کند که این‌گونه توافقات و ورود به دنیای لینوکس متوقف نخواهد شد.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر