تست کارت گرافیک دستگاه خود با نصب این 5 بازی

تست کارت گرافیک دستگاه خود با نصب این 5 بازی

برای تست کارت گرافیک می‌توانید چند بازی مختلف را بر روی سیستم خود امتحان کنید.

اگر از آن دسته از گیمرهایی هستید که به دنبال به‌روز نگه‌داشتن سخت‌افزار سیستم PC خود هستید، شاید بسنده کردن به نتایج تست‌های کارت گرافیک در سایت‌های مختلف نتواند رضایت شمارا جلب کند و خود به دنبال تست کارت گرافیک خریداری‌شده هستید. در حقیقت با تست کارت گرافیک خود می‌توانید به سازگاری آن با سایر قطعات PC و سالم بودن آن پی ببرید. برای تست کارت گرافیک می‌توانید چند بازی مختلف را بر روی سیستم خود امتحان کنید. بازی‌های امروزی ازلحاظ گرافیکی پیشرفت بسیاری داشته‌اند و برای اجرای آن‌ها به کارت گرافیک‌های پرقدرتی نیاز دارید.

سایت‌های زیادی در اینترنت موجود است که می‌توانید نتایج اجرای بازی‌های مختلف بر روی کارت گرافیک‌های متنوع را مشاهده کنید. اگر کارت گرافیک شما از نمرات خوبی در تست‌ها از آن خود کرده است می‌توانید با نصب چند بازی به واقعی بودن این نتایج پی ببرید.

به همین خاطر اگر کارت گرافیک و یا سیستم جدید خریداری کرده‌اید که به دنبال تست آن هستید، برای شما فهرستی از بازی‌هایی را که می‌توانند کارت گرافیک شمارا به چالش بکشند گردآوری کرده‌ایم:

 

1.     The Witcher 3

بازی Witcher 3

اولین بازی را که می‌توانید برای تست تجربه کنید، Witcher 3 است که نه‌تنها بازی موردعلاقه بنده نیز هست، شاید می‌توان گفت زیباترین بازی ازلحاظ بصری است که تابه‌حال تجربه کرده‌ام.

2.     Rise of the Tomb Raider

بازی Rise of the Tomb Raider

این بازی را با لذت از تمامی تصاویر خیره‌کننده‌ای که از محیط طبیعی و رمزآلود Tomb Raider می‌دهد، دو بار تمام کرده‌ام. در بار اول با کارت گرافیکی نسبتاً قدیمی که داشتم به بازی کردن پرداختم. جزئیات گرافیکی بازی آن‌قدر جذاب و زیبا بود که کارت گرافیک جدیدی را تنها برای اینکه بالاترین فریم و گرافیک بازی را تجربه کنم، تهیه کردم.

3.     Hitman

بازی Hitman

البته بازی‌هایی نیز هستند که بر روی هیچ کارت گرافیکی به‌خوبی اجرا نمی‌شوند. درواقع هنگام اجرا بر روی بهترین کارت‌های گرافیک نیز کیفیت خوبی از خود نشان نمی‌دهند. نسخه جدید بازی هیتمن بسیار دوست‌داشتنی است اما هر اقدامی که انجام دادم نتوانستم فریم بازی را به بالای 60fps برسانم. به نظر می‌رسد که مشکل درروند ساخت بازی باشد که به‌خوبی برای انواع کارت گرافیک بهینه‌سازی نشده است. گرچه هرگز نمی‌توان در این مورد کاملاً مطمئن بود. جالب است بدانید باوجود استفاده از یک کارت گرافیک GTX 1080 و پردازنده 4.4 گیگاهرتزی فریم بازی هنوز 60fps  است. پس اگر این بازی در سیستم شما باکیفیت خوبی نداشت نگران سیستم خود نباشید. چون مشکل از خود بازی است.

4.     Crysis 3

بازی Crysis

نسخه سوم بازی Crysis واقعاً گرافیک بالایی دارد و کارت گرافیک بالایی را هم می‌طلبد. گرچه باکارت گرافیک GTX 980 Ti و آن‌هم در فریم 1440p کمی پرش در تصویر مشاهده می‌شود. باوجوداین  به دنبال کارت گرافیک بهتری برای اجرای بازی باکیفیت 4K هستم.

5.     Elite: Dangerous – VR

بازی Elite: Dangerous

به‌جای معرفی این بازی به دنبال معرفی بازی‌هایی چون Arkham Knight  و Just Cause 3 بودم. اما به‌تازگی به بازی‌های واقعیت مجازی و  یا همان VR علاقه‌ی زیادی پیداکرده‌ام. آن‌هم به این خاطر که مطمئن شوم که بازی‌های واقعیت مجازی به‌راحتی بر روی سیستم من اجرا می‌شوند. بازی Elite:Dangerous یک بازی خوش‌ساخت در سبک VR است. در نرخ فریم 90fps آن سیستم من دچار کمی کندی و پرش تصویر شد. به همین خاطر به کیفیت 1080p بسنده کردم. همچنین اگر کارت گرافیکی شما از VR پشتیبانی نمی‌کند بهتر است به دنبال کارت گرافیکی سازگار با VR باشید. شرکت‌های سازنده بازی سرمایه‌گذاری خوبی درزمینهٔ ساخت بازی‌های واقعیت مجازی کرده‌اند و امید است که بازی‌های بیشتری در این سبک معرفی شود.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر