هواپیمایی ژاپن از HoloLens مایکروسافت استفاده می‌کند

هواپیمایی ژاپن از HoloLens مایکروسافت استفاده می‌کند

هواپیمایی ژاپن تصمیم گرفته با استفاده از واقعیت افزوده مایکروسافت، هولولنز، اتاقک هواپیما را برای کارآموزانش بازسازی کند.

شکی نیست که هواپیما یکی از مهم‌ترین اختراعات بشر است؛ بدون آن مجبور بودیم با چیزهایی مثل قایق و اتوبوس و قطار و ماشین به سفرهای طولانی برویم. با اختراع هواپیما به این‌جا رسیده‌ایم که می‌توانیم (اگر ویزا داشته باشیم) یک روزه به آمریکا برویم. معجزه است!

صدالبته، سفر هوایی و تکنولوژی همیشه به هم پیوسته بوده‌اند، و امروز خبر رسیده که هواپیمایی ژاپن می‌خواهد برای تربیت خلبان‌هایش از واقعیت افزوده کمک بگیرد؛ البته که نه هر واقعیت افزوده‌ای، بلکه HoloLens جذاب مایکروسافت.

مایکروسافت HoloLens اولین کامپیوتر هولوگرافیک است که با ویندوز 10 کار می‌کند. سوزان چُنی، وبلاگ‌نویس مایکروسافت، می‌گوید: «قرار دادن محتواهای سه‌بعدی در دنیای فیزیکی به کاربران اجازه می‌دهد که هم با محتوای دیجیتال سروکار داشته باشند و هم جهان اطرافشان. HoloLens هیچ نیازی به سیم، تلفن یا اتصال به کامپیوتر ندارد.»

او در ادامه می‌گوید: «در حال حاضر، کارآموزان خلبانی فقط از پنل‌هایی استفاده می‌کنند که عکس‌های مربوط به اتاقک خلبان را نشان می‌دهند و در مراحل ابتدایی فقط از این طریق عملیات اجرایی را یاد می‌گیرند. با استفاده از HoloLens هولوگرامی پر از جزئیات برابر چشمانشان خواهند داشت که اتاقک خلبانی را نشان می‌دهد و به این ترتیب، خودشان می‌توانند با استفاده از صدا و تصویری که در HoloLens در اختیارشان است کنترل اتاقک را در اختیار بگیرند.»

 

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر