کنترل کامپیوتر فقط با چشم هایتان

کنترل کامپیوتر فقط با چشم هایتان

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که می توان ایده های جدیدی برای ارتباط با دستگاه‌ها مطرح کرد؟ همان طور که می دانید ما از انگشتان برای تایپ در کامپیوتر یا تلفن هوشمند استفاده می کنیم. حال تصور کنید برای کنترل یک صفحه نمایش، فقط از چشمانتان کمک بگیرید! این ایده اگر چه به نظر غیر ممکن می رسد اما باید بدانید که استارت آپ آی فلوئنس بر روی این پروژه کار می کند.

استارت آپ آی فلوئنس (به انگلیسی: ‌Eyefluence) برای ساخت «عینک های واقعیت تکمیلی» که مجهز به دوربین می باشد، به شدت تلاش می کند. طبق نمونه ی اولیه ای که از این عینک ها ارائه شده است، دوربین به کار رفته در آن، می تواند حرکت چشم فرد را ردیابی کند. برای کلیک کردن بر روی بخشی از صفحه نمایش، کافی است به طور مختصر به آن قسمت نگاه کنید. 

طبق ادعاهای آی فلوئنس، از این تکنولوژی می توان در موارد زیادی استفاده کرد. برای مثال شما می توانید به صورت آنلاین خرید کنید یا عکس مورد نظر خود را برای دوستانتان ارسال کنید و البته این کارها را بدون استفاده از انگشت انجام دهید.  این سیستم که کاملاً به صورت هندزفری یا مستقل از دست عمل می کند، به گفته ی جیم مارگراف، بسیار سریع عمل می کند. وی همچنین افزود که این تکنولوژی برخلاف سایر سیستم‌های ردیابی حرکت چشم، بدون چشمک زدن و منتظر گذاشتن کاربر، به سرعت عکس العمل نشان می دهد.

آی فلوئنس بر روی ساختار و البته حرکت ارگان زنده یا همان بیو مکانیک ها، کار می کند. این تیم همچنین ادعا داشته است که برای اولین بار، رابطی را تدارک دیده اند که کاملاً مبتنی بر اتصالات چشم-مغز عمل می کند.

این شرکت اذعان داشت: با بهره بردن از بیومکانیک های چشم و اتصالات چشم-مغز و ارائه ی اولین تکنولوژی تعامل با چشم برای دستگاه‌های HMD، پتانسیل های بشری را توسعه داده و البته فرصت های جدیدی را در دنیای VR، AR و MR فراهم خواهیم ساخت.

طبق منابع اطلاعاتی معتبر، چندی پیش آی فلوئنس بیان کرد: ما شما را مجبور به انجام کارهای عجیب و غریب نمی کنیم. ما یک رابط کاربری جدید برای ارتباط با چشم طراحی کرده ایم که یادگیری روش کار آن آسان است، بسیار سریع عمل کرده و باعث خستگی چشم کاربر نمی شود. با این تکنولوژی، تغییرات زیادی به دنیای واقعیت مجازی اعمال خواهد شد. در‌واقع شما با حجم زیادی از اطلاعات محاصره خواهید شد که راحت تر از قبل می توانید آن ها را به کار بگیرید. 

طبق آخرین گزارشات منتشر شده، آی فلوئنس در حال همکاری با شرکت های معتبر و بزرگی است که البته هنوز تمایلی به فاش کردن نام این کمپانی ها ندارد، اما انتظار می رود تکنولوژی جدید خود را با دستگاه های آن‌ها ترکیب کند.

منبع خبر: techviral

مریم بهزادی

مریم بهزادی

کارشناس ارشد هوش مصنوعی و رباتیک، علاقمند به فناوری و دنیای توسعه نرم افزار.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر