رابطه نرم افزار فیس تایم با در گیری های ترکیه؟؟!!

رابطه نرم افزار فیس تایم با در گیری های ترکیه؟؟!!

رجب طیب اردوغان رییس جمهور با استفاده فیس تایم پیام فرستاده و از مردم خواسته به خیابان بیایند و با شورش مقابله کنند


FaceTim eیک نرم افزار مکالمه تصویری مثل نرم افزار Tango برای شرکت اپل هست و از سپتامبر 2013 یعنی شهریور امسال  VOIP هم به آن اضافه شد- یعنی قابلیت تماس صوتی – VOIP یعنی انتقال صدا بر روی اینترنت.

FaceTime فقط بر روی دیوایس های اپل که شامل گوشی های اپل که دارای سیستم عامل IOS و همینطور کامپیوترهای اپل که دارای سیستم عامل مک هستند قابل اجراست.

FaceTime که تماس تصویری دارد، بر روی همه دیوایس های اپل که دوربین جلو دارند اعم از آیپد و آیپاد و آیفون و همینطور همه لپ تاپ های اپل که  FaceTime Camera  (قبلا به این دوربین Isight Camera گفته می شد) دارند قابل اجراست.

FaceTime ی که تماس صوتی دارد فقط بر روی دیوایس هایی که IOS 7 را اجرا می کنند قابل اجراست.


تاریخچه

فیس تایم در 7 ژوئن سال 2010 در کنفرانس توسعه دهندگان جهانی همراه با آیفون 4 و همینطور آیپاد نسل چهارم توسط استیو جابز معرفی شد.

نام FaceTime از یک شرکت چندملیتی با همین نام در آمریکا گرفته شده است البته بعد از آن تاریخ نام آن شرکت به Actiance تغییر پیدا کرد.

FaceTime برای سیستم عامل مک در 20 اکتبر همان سال یعنی سال 2010 منتشر شد.

تا 24 فوریه 2011 فیس تایم به حالت بتا بود (نسخه ای که حالت آزمایشی دارد تا ایرادات آن گرفته شود) تا اینکه در فروشگاه نرم افزارهای مک به قیمت 0.99 دلار برای فروش گذاشته شد.

فیس تایم بر روی چه دستگاه هایی کار می کند؟

فیس تایم بر روی آیفون 4 به بعد ، آیپاد نسل 4 به بعد، آیپد نسل دوم به بعد، کامپیوتر هایی با سیستم عامل OS X اپل ساپورت و پشتیبانی می شود.

نرم افزار فیس تایم فقط مال اپل است و نسخه آندروید وت... برای آن وجود ندارد.

بر روی دستگاه های آیفون ، فیس تایم می تواند در خلال یک مکالمه صوتی بتا انتخاب گزینه فیس تایم فعال شود و تماس صوتی شما را تبدیل به تماتس تصویری از طریق اینترنت کند. مطابق تصویر زیر:

البته دقت کنید برای سوئیچ هنگام مکالمه باید از وایفای استفاده کنید.

از IOS 7 به بعد یک نرم افزار جداگانه برای فیس تایم آمده است، همانطور که قبلا برای آیپد و آیپاد و مک بود.

تا IOS 6 فیس تایم فقط می توانست بر روی وایفا فعال شود، اما از IOS 6 به بعد فیس تایم می تواند بر روی شبکه 3g یا همون نسل سوم هم فعال شود. در ایران می تواند با سیم کارت رایتل کار کند.

نکته مهم در مورد مقدار مصرف اینترنت فیس تایم این هست که فیس تایم در یک مکالمه تصویری معمولی در هر دقیقه، 3 مگابایت ترافیک مصرف می کند که مقدار بسیار ناچیزی است.

 

نحوه استفاده از FaceTime در آیپاد و آیپد و مک

آیپد و آیپاد و کامپیوترهای مک بخاطر اینکه هیچ گونه شماره گیر یا Dialer در آنها وجود ندارد، راه استفاده از FaceTime این هست که ابتدا باید شماره اشخاصی که می خواهید با آنها صحبت کنید را ذخیره کنید و سپس در قسمت Contacts بر روی اونها کلیک کنید و FaceTime را انتخاب کنید تا بتوانید تماس تصویری برقرار کنید.

همانطور که در بالا گفتم، نسخه دیگری از نرم افزار فیس تایم به نام Audio Only Version برای 7  IOS نیز معرفی شده است. کاربرد این نسخه،همانطور که از نامش پیداست، برای برقراری تماس صوتی است. با این نسخه نمی توان تماس تصویری برقرار کرد.

نکته ای که باید مدنظر قرار داد این هست که فیس تایم مثل اپ استور اپل هر از چندگاهی بر روی ایران تحریم می شود.

نکته آخر اینکه دیوایس های اپلی که برای امارات متحده عربی و عربستان ، مصر و اردن و قطر و کویت زده می شوند، به صورت اورجینال فیس تایم بر روی آنها غیر فعال است. پس اگر فیس تایم شما غیرفعال است احتمالا دیوایس شما برای یکی از این کشورها تولید شده است.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر