دعوای یک روبات نگهبان با کودک ۱۶ ماهه

دعوای یک روبات نگهبان با کودک ۱۶ ماهه

یک روبات امنیتی در پالو آلتو در اتفاقی نادر پسر بچه‌ای را مورد حمله قرار داد و از روی پسر بچه رد شد. این اتفاق از آن جهت حائز اهمیت است که این روبات به صورت خودکار و مستقل از دخالت انسانی این‌کار را انجام داده است.

یک سوال اساسی پیرامون ما وجود دارد. آیا آینده در همین نزدیکی ما یا دور از دسترس ما قرار دارد. یک پرسش زیربنایی که توسط بسیاری از کارشناسان دنیای فناوری مطرح می‌شود. یک روبات امنیتی در پالو آلتو در اتفاقی نادر پسر بچه‌ای را مورد حمله قرار داد و از روی پسر بچه رد شد. این اتفاق از آن جهت حائز اهمیت است که این روبات به صورت خودکار و مستقل از دخالت انسانی این‌کار را انجام داده است.

تیفانی تنگ، مادر پسر بچه 16 ماهه‌ای که مورد حمله این روبات قرار گرفته است، در مصاحبه‌ای که با بخش محلی ABC News انجام داد، در این ارتباط گفت: «روبات به سر پسر من ضربه‌ای وارد کرد. پسر من به روی زمین افتاد و صورتش روی زمین کشیده شد. اما روبات بدون هیچ‌گونه توجهی کار خود را متوقف نکرد و همچنان مطابق با برنامه‌ریزی که برای او طراحی شده بود به کار خود ادامه داد.»

 

این روبات توسط شرکت Knightscope که یک شرکت امنیتی فعال در حوزه فناوری است؛ طراحی شده است. این شرکت در سایت خود به تبلیغ دو مدل روبات پرداخته است. روبات اول یک K5 است که ویژه مراکز خرید طراحی شده است و روبات دیگر که نسخه کوچک‌تر شده K5 است و K3 نام دارد ویژه مصارف محدودتر طراحی شده است. K5 به وزن 300 پوند توسط شرکت‌هایی همچون آبر به عنوان یک سامانه محافظتی ایمن مورد پذیرش قرار گرفته و از آن استفاده می‌شود. K5 یک روبات مستقل است. روباتی که هیچ کنترل از راه دوری نداشته و دارای ویژگی‌هایی همچون تشخیص مکانیزم تشخیص حرارتی، حس‌گرهای آب و هوا، شناسایی پلاک ماشین‌ها، زنگ‌های مختلف، هشدار دهنده‌ها و... است. زمانی‌که گزارش‌گر فیوژن از استیسی استیونز، معاون بخش بازاریابی شرکت Knightscope سوال کرد، آیا K5 همانند یک دوربین امنیتی در حال حرکت است، او در جواب گفت: «خیلی ساده‌تر و البته قدرتمندتر از آن است. به دلیل این‌که K5 مجهز به حس‌گرهای خیلی زیادی است.» استیونز در این ارتباط با فیوژن گفته است: «زمانی که مجرمان سایبری در برابر K5 قرار بگیرند، واقعا این حس را پیدا خواهند کرد که در برابر یک حضور فیزیکی تهدیدآمیز قرار گرفته‌اند. » هنوز به درستی مشخص نیست، چگونه پای این کودک متورم شده و زانوی او توسط این روبات خراش برداشته است.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر