نامه سرگشاده 145 تن از مدیران و رهبران شرکت های تکنولوژیک علیه دونالد ترامپ

نامه سرگشاده 145 تن از مدیران و رهبران شرکت های تکنولوژیک علیه دونالد ترامپ

تعداد کثیری از رهبران تکنولوژیک و چهرهای برجسته سیلیکون والی در یک نامه سرگشاده که روز گذشته منتشر شده است اقدام به انتقاد شدید از سیاست ها و نحوه گفتار و عمل دونالد ترامپ کرده و وی را برای ایالات متحده و ابتکار و خلاقیت در این کشور یک فاجعه خطاب کرده اند.

این نامه به ویژه موضوعاتی مانند تصمیم قطعی دونالد ترامپ برای کاندیداتوری حزب جمهوری خواه برای انتخابات پیش روی ریاست جمهوری در ایالات متحده را مد نظر قرار داده است و بسیاری از باورها و اعتقاد ترامپ از جمله «قضاوت کم مایه وی از تکنولوژی و نادیده گرفتن کار آن، دیدگاه و نگرش ی در رابطه با زنان، مهاجررین و افراد رنگین پوست» را به شدت زیر سوال برده و از آنها انتقاد کرده است.

این شخصیت ها دیدگاه و باورهای دونالد ترامپ را متضاو و متناقض با جریان آزاد ایده ها، سیالیت نیروی کار و همکاری خلاقانه با دنیای خارج از ایالات متحده دانسته اند و برخی موضوعات اظهار شده از سوی دونالد ترامپ مبنی بر کشیدن دیوار میان مکزیک و آمریکا را شاهدی بر باورهای نژاد پرستانه و به دور از واقع بینی او میدانند.

در بخشی از این نامه آمده است:

ما به کشوری باور داریم که همه افراد را در بر میگیرد و خلاقیت، فرصت و زمینه بازی گری را به سادگی و سهولت فراهم میکند. دونالد ترامپ اما این شرایط را فراهم نخواهد کرد. رفتار و نگرش وی مبتنی بر خشونت، سرسختی و عداوت، وحشت از ایده ها و افراد جدید و یک باور اساسی به این است که آمریکا اکنون ضعیف و در حال سقوط است. ما طی یکسال گذشته به سخنان ترامپ گوش کرده ایم و آنچه نتیجه گرفته ایم این است: ترامپ برای حوزه ابتکار و اختراع یک مصیبت و فاجعه خواهد بود. نگرش وی در تضاد با جریان آزاد ایده ها سیالیت نیروی کار و همکاری خلاقانه با دنیای خارج از ایالات متحده است.

نامه همچنین در بخش های دیگر خود موضوع نگرشهای دونالد ترامپ در مورد زنان و همچنین، بی اعتمادی وی به رسانه ها، و به ویژه سخنان وی در مورد تعطیل کردن بخشی از اینترنت را مثال هایی از دیدگاه های افراطی و به دور از آینده نگری و واقع بینی وی در حوزه تکنولوژی و ابتکارات میداند.

گفتنی است که این برای اولین بار نیست که دونالد ترامپ و شرکت های تکنولوژیک در برابر هم صف آرایی میکنند. اولین بار و به شکل جدی زمانی که ترامپ در جریان کمپین های انتخاباتی خود برای کاندیداتوری حزب جمهوری خواهد اظهار کرد که اپل را مجبور به تعطیل کردن کارخانه های خارج از ایالات متحده خواهد کرد، موضوع تقابل شرکت های تکنولوژی و ترامپ پیش آمد.

اما آنگونه که مشخص است این تقابل به این زودی ها قرار نیست از میان برود و گویا اکنون سرمایه گذاران و چهره های مطرح سیلیکون والی به شکل دسته جمعی سعی در مهار مانورهای انتخاباتی ترامپ دارند.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر