چند راه ساده و بدون هزینه برای دسترسی به کتاب های صوتی انگلیسی زبان

چند راه ساده و بدون هزینه برای دسترسی به کتاب های صوتی انگلیسی زبان

اگر به دنبال کتاب های انگلیسی زبان صوتی برای تقویت زبان یا مطالعه هستید، می دانید که این کتاب ها بسیار گران قیمت هستند و دسترسی به آن ها برای ما زیاد راحت نیست. راه هایی وجود دارد که می توانید به صورت رایگان و به راحتی به هر کتابی که می خواهید دسترسی داشته باشید.

کتاب های صوتی خواندن را بسیار آسان می کنند، چرا که می توانید در حال سفر، ورزش و یا حتی کار به آن ها گوش دهید. سفرها یا حتی پیاده روی های کوتاه بهترین فرصت برای این است که چند صفحه از کتاب های صوتی را گوش دهید. شما هیچ وقت نمی توانید بگویید که برای خواندن وقت ندارید. 
اما یک اشکال بزرگ وجود دارد: کتاب های صوتی گران قیمت هستند. و برای ما در ایران دسترسی به آن ها بسیار دشوار است. خوشبختانه راه هایی وجود دارد که می توانید بدون این که پولی خرج کنید و یا مشکل پرداخت داشته باشید از این کتاب ها استفاده کنید. 

سری به کتابخانه خود بزنید 
اگر فکر می کنید که تنها نوعی از کتاب های صوتی که کتابخانه ها دارند کتاب با جلد سی دی است اشتباه فکر کرده ایت. بسیاری از کتابخانه ها از پلت فرم اور درایو (OverDrive) استفاده می کنند، که به شما اجازه می دهد به صورت رایگان کتاب های صوتی را به امانت بگیرید و گوش دهید. حتی می توانید در صف انتظار کتاب ها بمانید و وقتی که کتاب قابل دسترسی بود به صورت خودکار کتاب به نام شما ثبت می شود.


حتی اگر همه کتابخانه ها از اوردرایو (OverDrive) استفاده کنند، هرکدام از آن ها مجموعه ای جداگانه دارند.پس اگر حق عضویت دو یا چند کتابخانه را داشته باشید، می توانید در اپلیکیشن خود هردو پروفایل را وارد کنید. 
می توانید یک کتاب را در هردو کتابخانه رزرو کنید که باعث می شود که زمان انتظار شما کمتر شده و زمانی که می توانید از کتاب استفاده کنید افزایش یابد. 
هوپلا (Hoopla)  یک پلت فرم دیگر است که شما را به کتابخانه تان متصل می کند. برعکس اوردرایو، فقط می توانید هشت کتاب صوتی با آن دریافت کنید. هوپلا همچنین امکان دستیابی به کتاب های الکترونیک و به امانت گرفتن ویدئو را نیز برای شما فراهم می کند. همچنین این اپلیکیشن بخش کودکان دارد که توسط آن کودکان می توانند به کتاب های صوتی گوش دهند یا بدون این که به دیگر وبسایت ها یا دیگر بخش های اپلیکیشن بروند فیلم ببینند. 

از هدایای تبلیغاتی اودیبل" Audible " استفاده کنید 
اودیبل یکی از بهترین وبسایت ها برای خرید کتاب صوتی است- این وبسایت بسیاری از اوقات برای تبلیغات بعضی از کتاب های صوتی خود را به صورت رایگان روی وبسایتشان قرار می دهند. چیزی که بیشتر مردم نمی دانند این است که از این تبلیغات های رایگان می توانید بیش از یک بار استفاده کنید. وقتی که حساب کاربری اودیبل شما برای شش ماه ثبت شد، می توانید یک کتاب رایگان دیگر بگیرید. 
اگر نمی توانید با حساب کاربری خود یک کتاب رایگان بگیرید، مشکل خود را با چت با پشتیبانی درمیان بگذارید. 

اضافه کردن راوی
وقتی که از آمازون یک کتاب می خرید یک گزینه برای اضافه کردن راوی وجود دارد که برای آن باید هزینه اضافی بپردازید. خیلی وقت ها وقتی که یک ناشر برای یک کتاب تخفیف قایل می شود، راوی آن نیز شامل تخفیف می شود. 
این راوی صوتی همچنین به راحتی به کتاب الکترونیکی شما متصل می شود ، به این معنی که شما می توانید بدون ایجاد مشکل در یافتن جایی که در حال خواندن آن بودید بخوانید یا گوش دهید. 

به کتاب های صوتی نامحدود کیندل گوش دهید
کیندل آنلیمیتد (Kindle Unlimited) که یک ماه به صورت رایگان می توانید از آن استفاده کنید حدود یک میلیون کتاب الکترونیکی دارد که می توانید از بین آن ها انتخاب کنید. بسیاری از این کتاب ها دارای راوی رایگان و یا ارزان قیمت هستند. کتاب های کیندل آنلیمیتدی را بیابید که یک آیکون هدفون در گوشه آن ها قرار دارد. برای مثال کتاب Hunger Games را می توانید به صورت رایگان بخوانید و گوش دهید. 

جایگزین های ارزان قیمت برای اودیبل 
به جز اودیبل گزینه های دیگری نیز وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید. برای مثال Librivox که به شما امکان دسترسی به کتاب های صوتی رایگان را می دهد. البته بیشتر کتاب ها در زمینه عمومی هستند، مثل رمان های جین آستین یا ماجراهای شرلوک هولمز. 

 

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر