DCS-935L، دوربین با وضوح بالای وای‌فای ساخت شرکت D-Link

DCS-935L، دوربین با وضوح بالای وای‌فای ساخت شرکت D-Link

در طی سال‌های اخیر، موجی انبوه از دوربین‌های جدید مجهز به سیستم‌ ارتباطات وای‌فای، از مراکز تحقیقاتی و فن‌آوری به بازار عمومی عرضه شد. با وجودی که بسیاری از این دوربین‌ها از تولیدات شرکت D-Link، شرکت تجهیزات مخابراتی و شبکه، است، اما در این میان تولیدات شرکت‌های دیگری مثل TRENDnet، Netgear و Tenvis دیده می‌شود. در حالی که بیشتر این دوربین‌ها به امکانات شبکه‌ی بی‌سیم مجهز هستند، اما شرکت D-Link، پا را فراتر گذاشته است و اخیراً دوربین‌هایی با امکان شبکه‌ی وای‌فای ارائه کرده‌ است.

7221 99 link-dcs-935l-hd-wi-fi-camera-review

استاندارد 802.11ac از مجموعه استانداردهای 802.11، استانداردهای طراحی شده برای شبکه‌ی بی‌سیم می‌باشد، که به نام تجاری وای‌فای شناخته شده است. این استاندارد که در حال حاضر در حال توسعه است، مقدار گذردهی بسیار بالا در شبکه های محلی بیسیم در باند فرکانسی ۵ گیگاهرتز را فراهم می‌آورد.  
DCS-935L جدیدترین و آخرین مدل دوربین عرضه شده از شرکت D-Link است. این دوربین شامل یک حسگر سیموس پیشرفته، به اندازه‌ی یک چهارم یک اینچ می‌باشد. این سنسور در گرفتن و تبدیل نور به سیگنال الکتریکی کاربرد دارد. این دوربین در بخش رزولوشن و کیفیت ویدیویی، از سیگنال 240p ،  480pو  720pپشتیبانی می‌کند؛ به این معنی که سیگنال به ترتیب دارای 240 پیکسل خط افقی، 480 پیکسل خط افقی و 720 پیکسل خط افقی است؛ به علاوه باید اشاره کرد که سرعت پردازش 60 فریم در هر ثانیه می‌باشد.
قیمت این دوربین با یک سال ضمانت، 119.99 دلار اعلام شده است. یعنی چیزی در حدود 350000  تومان.
بسته‌ی سفارشی این محصول شامل موارد زیر می‌باشد: دوربین، تنظیم‌کننده‌ی توان و فایل راهنما برای کاربران مبتدی و ناوارد.
در مورد ظاهر دوربین باید گفت که این دوربین سفید رنگ است، دیودهای نورافشان اشعه‌ی مادون قرمز در اطراف آن نصب شده‌ است. علاوه بر این در قسمت بالایی این دوربین دیود نور افشانی برای نمایش وضعیت توان این دوربین تعبیه شده است.
باید اشاره کرد که این دوربین شروع نسل آینده‌ی دوربین‌های وایرلس با کیفیت بالا است. خصوصیات این دوربین در سطح بالایی از نظر کیفیت قرار دارد و از نظر کارایی قابل تحسین است، اما در این مورد هنوز زمینه‌هایی وجود دارد که جای پیشرفت دارند.

7221 03 link-dcs-935l-hd-wi-fi-camera-review


در ادامه به عنوان بخش آخر به نرم‌افزاری اشاره می‌شود که روی موبایل نصب می‌شود و برای کنترل و تنظیم همین دوربین و البته محصولات مشابه دیگری از همین شرکت، طراحی و عرضه شده است.
mylink نرم‌افزاری است که توسط شرکت D-Link طراحی و توسعه داده شده است. به کمک این نرم‌افزار می‌توان از راه دور به تمام روترها، دستگاه‌های ضبط‌کننده‌ی ویدیو و دوربین‌های تولید همین شرکت وصل شد. این نرم‌افزار برای دستگاه‌های موبایل طراحی و پیاده‌سازی شده است و روی تمام تلفن‌های هوشمند همراه با سیستم‌عامل iOS، اندروید و یا ویندوز موبایل قابل اجرا است. البته که دستگاه موبایل مورد نظر باید از قابلیت شبکه‌ی وای‌فای یا ارتباطات نسل سوم و یا نسل چهارم برخوردار باشد.

7221 04 link-dcs-935l-hd-wi-fi-camera-review


برای انجام دستی تنظیمات و پیکربندی‌های مربوط به دوربین‌های ساخت این شرکت، به کمک این نرم‌افزار، باید ابتدا در این برنامه، گزینه‌ی "اضافه کردن یک دستگاه جدید" را انتخاب کرد؛ سپس باید از لیست دستگاه‌های این برنامه، مدل دستگاه مورد نظر را انتخاب نمود. پیش از این‌که ادامه‌ی مراحل تنظیم پیش رود، باید دوربین روشن شود و تا زمانی که چراغ دوربین سبز نشده باید فرآیند تنظیمات متوقف شود. پس از سبز شدن چراغ دوربین، در منوی برنامه‌ی mylink قادرید در صورت نیاز گزینه‌ی ارتقای ثابت‌افزار دوربین را انتخاب کنید. علاوه بر این با استفاده از منوی این برنامه می‌توان رزولوشن و کیفیت تصویر را نیز تنظیم کرد. به علاوه باید اشاره کرد که به کمک این برنامه، زمانی که دوربین صدا و یا حرکتی را کشف می‌کند، این امکان وجود دارد که اخطاراتی به دنبال آن در اختیار کاربر قرار گیرد.

7221 100 link-dcs-935l-hd-wi-fi-camera-review


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر