چگونه بازی های پوکمون قدیمی را بر روی گوشی اندرویدی خود شبیه سازی کنیم؟

چگونه بازی های پوکمون قدیمی را بر روی گوشی اندرویدی خود شبیه سازی کنیم؟

بازی پوکمون گو(Pokemon Go) به سرعت برق و باد در حال گسترش در جهان است و برای بسیاری از ما، این بازی جدید واقعیت افزوده یک احساس نوستالژیک قوی ایجاد می کند. این بازی ها همان 150 موجودات اصلی از پوکمون آبی و قرمز هستند که در سال 1966 آغاز به کار کرده اند.

بازی پوکمون گو(Pokemon Go) به سرعت برق و باد در حال گسترش در جهان است و برای بسیاری از ما، این بازی جدید واقعیت افزوده یک احساس نوستالژیک قوی ایجاد می کند. این بازی ها همان 150 موجودات اصلی از پوکمون آبی و قرمز هستند که در سال 1966 آغاز به کار کرده اند.
اگر پوکمون گو باعث شد که شما برای برخی از بازی های قدیمی دلتنگ شوید، نا امید نباشید! زیرا در واقع بسیار آسان است که آن ها را دوباره به دست آورده و بر روی گوشی یا تبلت اندرویدی خود بازی کنید. چگونگی آن را در زیر بخوانید.
کدام یک از بازی های پوکمون قابل بازی کردن هستند؟
واضح است که هرچه یک کنسول جدیدتر باشد، شبیه سازی آن پیچیده تر و مشکل تر می شود. در حال حاضر، هر چیزی از گیم بوی کالر تا نینتندو دی اس را می توان در اندروید شبیه سازی کرد. که شامل موارد زیر می باشد:
گیم بوی کالر (GBC): ورژن های قرمز، سبز، آبی و زرد؛ نقره ای، طلایی، و کریستال.
گیم بوی ادوَنس (GBA): ورژن های یاقوت سرخ، یاقوت کبود، و زمرد سبز؛ FireRed و LeafGreen
نینتندو دی اس (NDS): ورژن های الماس، مروارید، پلاتینیوم؛ HeartGold و SoulSilver؛ سیاه و سفید، سیاه و سفید 2.
متأسفانه، این بدان معناست که بازی های 3DS غیرقابل بازی کردن هستند. در حقیقت هنوز روشی برای شبیه سازی آن ها روی اندروید وجود ندارد – بنابراین پوکمون های X و Y، OmegaRuby و AlphaSapphire، و X و Y را نمی توان شبیه سازی کرد. بدیهی است که پوکمون سان (Sun) و مون (Moon) را هم نمی توانید بازی کنید.
همه این ها چگونه کار می کنند
حالا که توقعات واقع بینانه ای از اینکه چه بازی هایی را می توانید انجام دهید، پیدا کردید ، این ها چیزهایی هستند که به آن نیاز دارید:
یک شبیه ساز (یا امولاتور)
یک رام
شبیه ساز اساس سیستم بازی است. اگر می خواهید گیم بوی کالر، ادونس یا نینتدو دی اس بازی کنید، به یک شبیه ساز برای هر یک نیاز دارید. فقط چون کنسول ها دارای قابلیت سازگاری وارونه (Backwards Compatibility) بودند، دلیل آن نیست که شبیه سازها هم این گونه باشند.
بیشتر شبیه سازها حالت های Custom saveو fast-forwarding را ساپورت می کنند، که هردوی آن ها شدیداً برای بازی های پوکمون مفید هستند. حالت های Custom save به این معنی هستند که می توانید چندین فایل سیو داشته باشید که باهم کار کنند، و می توانید در زمانی هایی سیو کنید که در حالت طبیعی نمی توانستید، مثلاً در وسط مبارزه.
fast-forwarding نیز مسئله صحبت کردن بسیار آهسته شخصیت ها را حل می کند، و به شما امکان می دهد که با سرعت بروید بدون اینکه به شما گفته شود: این جا جایی نیست که دوچرخه خود را برانید.
رام اصل بازی است. اگر می خواهید پوکمون قرمز و پوکمون HeartGold بازی کنید، به یک رام پوکمون قرمز و یک رام پوکمون HeartGold نیاز دارید.
عالیه، حالا آماده اید که به آن بپردازید. اجازه دهید چند شبیه ساز و رام برای شما پیدا کنیم.
از کدام شبیه سازها باید استفاده کنید؟
پاسخ به این سؤال به این بستگی دارد که می خواهید روی کدام کنسول شبیه سازی کنید، پس بیایید جداگانه به آن ها نگاهی بیاندازیم.
اگر شبیه سازی را در این لیست نمی بینید شاید بهتر باشد که از آن اجتناب کنید. سروکله بسیاری از شبیه سازهای اسپم در پلی استور پیدا شده که فقط کپی هایی از شبیه سازهای موجود هستند، با تبلیغاتی که در هر گوشه آن ها پخش شده اند- اما ما این ها را تست کرده ایم و اطمینان می دهیم که به درستی کار می کنند.
GBC
در واقع فقط یک کانتندور برای شبیه سازی این کنسول دستی کلاسیک وجود دارد، و اون My OldBoy است! این شبیه ساز هم در نسخه رایگان و هم 3.99 دلاری است، اما نسخه رایگان آن قطعاً می تواند برای اکثر افراد کار کند. شبیه ساز GBC امکان سیوهای درون بازی منظم، fast-forwarding تا سرعت دو برابر، وارد کردن کدهای تقلب، و سفارشی کردن کنترل ها را می دهد.
 
به روزرسانی آن به شما امکان می دهد که برای مبادله پوکمون با کاربران دیگر لینک شوید، fast-forward دوبرابر سریعتر می کند، و در هر زمان که بخواهید سیو می کند. من گفتم که ارزش آن 3.99 دلار است، اما این به شما بستگی دارد. در هر حال هر دو نسخه رایگان و پولی آن عملکرد عالی دارند از آن جا که چنین کنسول قدیمی است – و هیچ تبلیغاتی وجود ندارد! نمی توانید اشتباه بروید.
GBA
GBA در واقع یک شبیه ساز چشمگیر، بسیار شبیه به GBC دارد: My Boy! این شبیه ساز تقریباً با My OldBoy یکی است. به جز اینکه به جای آن بازی های GBA را اجرا می کند.
 
در اینجا هم قواعد مشابهی به کار می روند: نسخه رایگان فقط امکان سرعت fast-forward دو برابر و سیو در بازی را می دهد. به روزرسانی آن به نسخه 4.99 دلاری به شما اجازه سیو در هر زمانی و fast-forward تا سرعت 16 برابر را می دهد.
حتی می توانید برای مبادله یا مبارزه با دوستانتان لینک شوید! اگرچه بهترین بخش آن شاید این باشد که برخلاف شبیه سازهای دردسترس دیگر، حتی در نسخه رایگان آن هم هیچ تبلیغاتی وجود ندارد.
توجه داشته باشید که برخی شبیه سازهای GBA قدیمی تر، برای اجرا به یک فایل BIOS نیازمندند، اما این مورد درمورد My Boy صدق نمی کند!
NDS
اولین گزینه رایگان: nds4droid است. این شبیه ساز کاملاً رایگان و متن باز و بدون هیچ تبلیغاتی است. کنترل های قابل سفارشی شدن دارد، بنابراین می توانید دکمه ها یا D pad را هرجایی که می خواهید بگذارید. متأسفانه، عملکرد آن خیلی شما را برانگیخته نمی کند، اما روی بیشتر دستگاه ها به اندازه کافی خوب است.
 
مانند اکثر شبیه سازها، NDS نیز حالت های custom save و کدهای تقلب را پشتیبانی می کند، اما قابلیت fast-forwarding ندارد. با این حال برای بازی کردن در سرعت نرمال خوب کار می کند.
از سوی دیگر، اگر مایل هستید 5.99 دلار پرداخت کنید، باید حتماً نگاهی هم به DraStic بیاندازید. زیرا به طور قابل ملاحظه ای عملکرد بهتری دارد، و از fast-forwarding هم پشتیبانی می کند.
 
می توانید برای اطمینان از کار کردن آن ابتدا نسخه رایگان آن را امتحان کنید، اما قبل از اینکه مجبور باشید آن را به روز رسانی کنید، فقط اجازه سی دقیقه بازی را به شما می دهد. هنوز هم، اگر بخواهید چند دلاری را ذخیره نگه دارید، ارزش آن را دارد.
رام ها را چگونه به دست آورید؟
متأسفیم ، اما این یک مورد به عهده خودتان است. خوشبختانه، رام ها با یک جستجوی گوگل ساده به راحتی پیدا می شوند، اما باید فقط رام ها را برای بازی هایی که در حال حاضر دارید دانلود کنید. با این حال، ما می توانیم نکاتی را برای دانلود رام ها به شما بگوئیم.
اطمینان یابید که نسخه مناسب را برای منطقه خود می گیرید. بعد از اسم بیشتر رام ها، یک (J)، (U)، (E) و یا شاید برخی حروف دیگر مرتبط با بازی می آید. J نمایانگر حرف اول ژاپن (Japan)، U برای حرف اول ایالات متحده (United States) و E حرف اول اروپا (Europe) و غیره است.
همه این مناطق با شبیه ساز شما کار می کنند، اما اگر ژاپنی صحبت نکنید و نسخه ژاپنی را دانلود کنید، ممکن است کمی هدایت کردن آن برای شما مشکل باشد.
همچنین به فایلی که دانلود شده توجه کنید. رام ها با فایل زیپ یا فشرده می آیند که نیازی به خارج کردن آن ها از حالت فشرده (unzipped) نیست، و برخی رام ها تحت عنوان فایل های RAR هستند. اگر از یک وبسایت یک فایل APK یا EXE دانلود کردید، آن را حذف کنید. زیرا آن فایل یک رام نیست، بلکه یک بدافزار است.
همچنین فایل های رام بسیار کوچک هستند. پوکمون red فقط 370 کیلوبایت است، حال آنکه Black 106 کیلوبایت می باشد.
کدام یک از بازی های پوکمون را بازی می کنید؟
اگر شما اندروید ندارید، نگران نباشید، می توانید بازی های قدیمی را روی iOS یا ویندوز فون نیز شبیه سازی کنید. و اگر هنوز این بازی ها اشتیاق شما برای پوکمون را برآورده نکرد، این بازی های Fan-made شگفت انگیز را نیز امتحان کنید. بعلاوه، اگر تا بحال از پوکمون دست کشیده اید، یک عالمه بازی های retro دیگری هستندکه می توانید شبیه سازی کنید.
پس حالا کدام بازی های پوکمون را برای شبیه سازی انتخاب کردید؟ پوکمون گو را چطور پیدا کردید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

 

نادیا صفرخانی

نادیا صفرخانی

نادیا دانشجوی ارشد ادبیات و مدرس زبان است. او حدود چهار سال است که به عنوان مترجم فعالیت می کند. او علاقمند به کارهای هنری، ادبیات و موسیقی است و اوقات فراغت خود را به ورزش و تماشای فیلم می گذراند.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر