ساخت هواپیما با استفاده از عینک گوگل!

ساخت هواپیما با استفاده از عینک گوگل!

عینک واقعیت مجازی شرکت گوگل شاید برای مشتریان عادی مصرفی نداشته باشد، اما به شرکت هواپیمایی بوئینگ در ساخت هواپیما کمک می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از زی‌نیوز، اعضای بخش تحقیقات و فناوری بوئینگ از عینک هوشمند گوگل برای ساخت سیم‌های مهار هواپیما استفاده می‌کنند.

از آنجایی که هواپیماها از شبکه‌های بسیار پیچیده و درهمی از سیم برای مرتبط کردن سیستم‌های الکتریکی برخوردارند، تکنسین‌ها باید آن‌ها را بطور دستی بسازند که فرآیندی پرزحمت براساس یک فایل پی‌دی‌اف راهنمای مونتاژ بر روی نمایشگر رایانه است.

به گفته شرکت بوئینگ، استفاده از عینک هوشمند گوگل به جای نمایشگر رایانه، زمان تولید را تا 25 درصد و میزان اشتباه را تا نصف کاهش داده است.

بوئینگ از سال 1995 از عینک‌های واقعیت افزوده استفاده می‌کند که در آن زمان، نمایشگرهای بالاسری و نرم افزار ابتدایی را با آن‌ها آزمایش می‌کرد. اما به دلیل حجم بالای این دستگاه، این شرکت اکنون از عینک گوگل برای انجام کارهایش بهره می‌برد.

در ابتدا، دستگاه اولیه با شکست مواجه شد و نتوانست اطلاعات را در زمان واقعی از پایگاه داده بوئینگ استخراج کند. از این رو این شرکت از آزمایشگاه APX – سازنده نرم‌افزار عینک هوشمند Skylight – خواست تا اپلیکیشن باکیفیت‌تری را برای عینک بسازد تا تکنسین‌ها بتوانند از آن در محل مونتاژ استفاده کنند.

این اپلیکیشن اکنون به خوبی کار کرده و به کاربران اجازه می‌دهد تا یک کد QR مرتبط با نرم‌افزار مهار بی‌سیم را اسکن کرده و سپس یک کد دیگر را برای بارگذاری دستورالعمل‌های مونتاژ اسکن کنند.

این اپلیکیشن همچنین از فرمان‌های صوتی عینک هوشمند پشتیبانی کرده و به کاربران اجازه می‌دهد مشاهدات خود را در زمان بروز رویدادهای غیرمنتظره به سایر تکنسین‌ها انتقال دهند.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر