با ۲۱ میانبر مرورگر مایکروسافت اج آشنا شوید!

با ۲۱ میانبر مرورگر مایکروسافت اج آشنا شوید!

مایکروسافت همراه با ویندوز ۱۰ مرورگری را روانه‌ بازار کرد که دنیای مرورگرها را تغییر داد. مایکروسافت اج اولین مرورگر دنیا است که برای صفحه‌های لمسی و کار با قلم طراحی شده است. استفاده از میانبرها در مرورگر سرعت وبگردی را بسیار بالا می برد، بنابراین در این مطلب به ۲۱ میانبر کاربردی برای مرورگر اج می پردازیم.

مدیریت تب ها و پنجره ها

    حرکت بین تب‌های باز: اگر شما چند تب را باز داشته باشید برای حرکت بین آنها باید از کلیدهای ترکیبی Ctrl+Tab استفاده کنید. همچنین اگر مایل باشید تب‌ها را به سمت چپ پیمایش کنید می‌توانید از کلید Ctrl+Shift+Tab استفاده کنید.
    پریدن به یک تب خاص: اگر مایل بودید مستقیم به یک تب خاص بروید، کافی است Ctrl را با شماره یک رقمی آن تب فشار دهید. برای مثال اگر می‌خواهید به تب شماره ۵ بروید، Ctrl+5 شما را به این تب می‌برد.
    بازکردن لینک در تب جدید: اگر می‌خواهید یک لینک را در تب جدید باز کنید، کافی است کلید Ctrl را نگه دارید و روی لینک کلیک کنید. اگر می‌خواهید پس از باز شدن به همان تب بروید، کلیدهای Ctrl+Shift را نگه دارید تا پس از باز شدن به همان تب منتقل شوید. اگر هم Shift را نگه دارید لینک در یک پنجره جدید باز می‌شود. اگر هم اسکرول موس شما قابلیت کلیک را هم دارد می‌توانید‌ با استفاده از آن، لینک‌ها را در تب جدید باز کنید.
    بستن تب فعلی: اگر می‌خواهید تبی که الان باز است را ببندید کافی است از کلید Ctrl+W استفاده کنید.
    تبدیل تب به پنجره: اگر می‌خواهید تبی که درحال حاضر باز است را به یک پنجره جدید تبدیل کنید، کلیدهای Ctrl+Shift+N را بزنید تا تب فعال شما به یک پنجره جداگانه تبدیل شود.
    کپی کردن تب فعلی در یک تب جدید: اگر یک تب خیلی مهم دارید که نمی‌خواهید آن را از دست بدهید می‌توانید چند کپی از آن ایجاد کنید و راحت روی آنها کار کنید. برای اینکار به صفحه‌ای که می‌خواهید از آن کپی داشته باشید بروید، حالا کلید Ctrl+K را بزنید.
    جابجا کردن تب‌ها: در مرورگر اج هم مانند بسیاری از مرورگرهای مطرح دنیا می‌توانید به سادگی تب‌ها را با کشیدن و رها کردن جابه‌جا کنید. حتی می‌توانید یک تب را بیرون بکشید تا به پنجره تبدیل شود.
    منوهای کناری: مایکروسافت منوهای کناری را در اج پنهان کرده است تا فضای بیشتری برای گشت و گذار داشته باشید، اما هر زمان که بخواهید می‌توانید آنها را با میانبرهای زیر ظاهر کنید.
    علاقه‌مندی‌ یا ستاره‌دارها Ctrl+i
    صفحات آماده برای خواندن Ctrl+M
    تاریخچه Ctrl+H
    دانلودها Ctrl+J
    *تمام این پنجره‌ها را می‌توانید با Esc ببندید.
    پنجره خصوصی: برای بازکردن یک پنجره درحالت خصوصی(حالتی که هیچ اثری از سایت‌هایی که بازدید می‌شود به‌جا نمی‌ماند، مناسب زمان‌هایی که صفحه بانکی را باز می‌کنید) کلیدهای Ctrl+Shift+P را بزنید.
    Minimize کردن پنجره: برای اینکه مرورگر خود را به پایین صفحه ببرید (Minimize کنید) کلیدهای +Nفاصله+Alt را بزنید
    حرکت دادن یا تغییر اندازه: برای جابه‌جاکردن پنجره‌هایی که تمام صفحه نیستند می‌تواندی کلید ترکیبی +Mفاصله+Alt را بزنید. همچنین برای تغییر اندازه پنجره‌ها می‌توانید +Sفاصله+Alt را بزنید و با کلیدهای جهت، اندازه آن را تغییر دهید.

ناوبری صفحات اینترنتی

    رفتن به صفحه قبل و بعد: برای رفتن به صفحه قبل(Back) می‌توانید از کلیدهای فلش سمت چپAlt+ و برای برگشت به صفحه‌ای که بودید(Forward) از کلید فلش سمت راست+Alt استفاده کنید.
    رفتن به نوار آدرس: اگر خواستید به نوار آدرس بروید، نیازی نیست موس را تا آنجا حرکت دهید. می‌توانید به سادگی با زدن کلید Ctrl+E به نوار آدرس بروید و یک آدرس جدید تایپ کنید.
    جست‌وجوی سریع: اگر می‌خواهید یک موضوع را که دیده‌اید به سرعت جست‌وجو کنید، کافی است آن کلمه را در حافظه کپی کنید(آن را انتخاب کنید و Ctrl+C را بزنید) پس از اینکه موضوع را کپی کردید کلید Ctrl+Shift+L را بزنید. این کار باعث می‌شود کلمه‌ای که کپی کردید بلافاصله در جست‌وجوگر بینگ جست‌وجو شود و نتیجه را ببینید.
    گشتن درون صفحه: اگر به دنبال یک کلمه در صفحه می‌گردید نیاز نیست تمام صفحه را بخوانید، کلید Ctrl+F را بزنید تا اج آن را برای شما پیدا کند.
    رفتن به ابتدا و انتهای صفحه: برای رفتن به ابتدای صفحه کافی است کلید Home و برای رفتن به انتهای صفحه کافی است کلید End را بزنید.
    رفتن به صفحه بعد و قبل: اگر در صفحات اینترنتی در حال مطالعه با مرورگر اج هستید و می‌خواهید به صفحه بعد بروید نیاز نیست به دنبال اسکرول بگردید. با فشردن کلید فاصله، اج شما را به صفحه بعد می‌برد و برای برگشت به صفحه قبل کلید فاصلهShift+ را بزنید.
    بزرگنمایی: اگر مطالب در صفحه شما کوچک هستند و خواندن آنها مشکل است می‌توانید با زدن کلید مساویCtrl+ صفحه را بزرگ کنید و با زدن کلید منها+Ctrl می‌توانید صفحه را کوچک کنید. برای برگشتن به حالت عادی هم باید کلید صفر+Ctrl را بزنید.
    حالت مطالعه: اگر در گشت‌و‌گذارها به صفحه‌ای پر از محتوا رسیدید و خواستید آن را مطالعه کنید، می‌توانید به حالت مطالعه بروید تا اج آن مطلب را برای شما آماده خواندن کند و مطالب اضافی اطراف آن را حذف کند. برای فعال کردن حالت مطالعه در مرورگر اج کافی است تا Ctrl+Shift+R را بزنید.
    بارگذاری مجدد: برای بارگذاری مجدد یک صفحه می‌توانید از کلید Ctrl+R و یا F5 استفاده کنید. همچنین برای جلوگیری از بارگذاری می‌توانید از ESC استفاده کنید.
    برگشت به خانه: در مرورگر اج شما هر لحظه که بخواهید می‌توانید با کلیک روی شکل خانه به صفحه اول مراجعه کنید. برای این کار دکمه میانبر هم طراحی شده است که می‌توانید کلیدهای Alt+home را بزنید.

 

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر