شاید مجبور شوید برای پوکمون گو گوشی خود را ارتقا دهید

شاید مجبور شوید برای پوکمون گو گوشی خود را  ارتقا دهید

این روزها تب پوکمون گو همه دنیا را گرفته است، اما برای این که بتوانید آن را روی گوشی خود بازی کنید گوشی شما باید ویژگی های خاصی داشته باشد و انجام این بازی با گوشی های مدل پایین ممکن نیست.

پوکمون گو بالاخره منتشر شد، و همه دنیا آن را بازی می کنند. حتما شما هم دوست دارید عضو این جامعه جهانی شوید. البته باید در کشوری زندگی کنید که آن را پشتیبانی می کند، اما ممکن است که گوشی اندروید شما نیز نتواند آن را پشتیبانی کند. 
ممکن است گوگل پلی مانع دانلود آن شود. بعضی از قابلیت های بازی ممکن است کار نکنند. شاید مجبور شوید یک گوشی جدید بخرید و یا می توانید ارزان تر این مشکل را حل کنید. 

واقعیت افزوده نیازمند یک ژیروسکوپ است
ممکن است قابلیت واقعت افزوده روی گوشی شما موجود نباشد. برای مثال وقتی که آن را فعال می کنید پیام خطایی می بینید که می گوید: " ما نمی توانیم جهت گیری گوشی شما را شناسایی کنیم، آیا می خواهید حالت واقعیت افزوده را خاموش کنید؟


این پیام می تواند به دلیل فقدان وجود ژیروسکوپ، یا غیر فعال بودن و یا خراب بودن آن باشد. 
خب از کجا بفهمیم که گوشی ما ژیروسکوپ دارد یا نه؟ اپلیکیشن Sensor Kinetics به این سوال پاسخ می دهد و دانلود آن از گوگل پلی استور رایگان است. این اپلیکیشن بسیار ساده است و اطلاعاتی در مورد سنسورهای سه بعدی گوشیتان به شما می دهد. 


اگر نمی دانید که گوشی شما ژیروسکوپ دارد یا نه این اپلیکیشن به شما می گوید. متاسفانه اطلاعاتی که می دهد خیلی معتبر نیست. بسیاری از شرکت های سازنده برای کاهش هزینه ها ژیروسکوپ را حذف کرده اند. 
گرچه می توان پوکمون گو را بدون حالت واقعیت افزوده بازی کرد، اما قطعا با آن حس بهتری خواهد داشت. 

رم: پوکمون گو به حداقل 2 گیگابایت فضا نیاز دارد 
اگر گوگل پلی نمی گذارد که پوکمون گو را دانلود کنید، ممکن است به این دلیل باشد که گوشی شما فضای ذخیره سازی کافی را ندارد. پوکمون گو کمی سنگین است و اگر گوشی شما آرام عمل می کند با آن مشکل پیدا می کنید. 
بسیاری از گوشی ها- به خصوص گوشی های ارزان قیمت- رم کافی ندارند. برای این که بفهمید گوشی شما چقدر رم دارد، روی System ضربه بزنید و به About Phone بروید، سپس پایین بروید تا ببینید زیر قسمت RAM چه چیزی نوشته شده است. البته می توانید اطلاعات کامل در مورد گوشی خود را از طریق GSMArena. نیز دریابید. 


مشکل اینجاست که پوکمون گو به حداقل 2 گیگابایت رم نیاز دارد. اگر رم گوشی شما کمتر از آن است نمی توانید آن را از گوگل پلی استور دانلود کنید و ناچارید که APK را از یک منبع غیر رسمی بگیرید و آن را دانلود کناری کنید. 
البته این کار زیاد توصیه نمی شود، چرا که ممکن است گوشی شما را درگیر ویروس کند. همچنین شما به روز رسانی ها را دریافت نمی کنید. 
همچنین هنگام بازی کردن با عملکرد آن مشکل پیدا خواهید کرد.

طول عمر باتری : پوکمون گو مانند یک انگل است! 
پوکمون گو به شدت طول عمر باتری را کاهش می دهد. 
یکی از اثرات نازک شده روز به روز گوشی ها این است که با باتری های ضعیف تر ساخته می شوند. خوشبختانه، پوکمون گو یک حالت ذخیره باتری دارد، که وقتی آن را فعال کنید تاثیر آن را کاهش می دهد. می توانید به Settings بروید و گزینه Battery Saver را بیابید. 


همچنین می توانید با خاموش کردن موزیک، جلوه های صوتی و ویبره طول عمر باتری را افزایش دهید. 
در اضافه، شاید بهتر باشد که یک پاور بانک برای خود تهیه کنید. 
همچنین اگر باتری گوشی شما قابل تعویض است می توانید به جای این که همیشه با پاور بانک خود درگیر باشید یک باتری دیگر خریداری کنید. 
البته ممکن است قصد تعویض گوشی خود را داشته باشید و بخواهید گوشی بخرید که بتوانید با آن پوکمون گو را بازی کنید. در حال حاظر بهترین در بازار گلکسی اس 7 اکتیو است، که باتری لودیکروس  4,000mAh می باشد. برای کسانی که پول کمتری دارند، وان پلاس 3 گزینه مناسبی است. متاسفانه بسیاری از گوشی هایی که باتری خوبی دارند مثل بلو استودیو انرژی (Blu Studio Energy) دو گیگابایت رم ندارند. 

فقط کیت کت به بالا
کاریش نمی شود کرد. پوکمون گو فقط روی اندروید 4.4 کیت کت به بالا ، که شامل 5.0/ 5.1 لالیپاپ و 6.0 مارشمالو می شود کار می کند. خوشبختانه بیشتر گوشی هایی که در دو سال گذشته منتشر شده اند آن را پشتیبانی می کنند. می توانید برای فهمیدن نسخه اندروید خود به  About Phone بروید و در قسمت Android Version نسخه آن را ببینید. 
اگر اندروید شما پایین تر از آن است، باید ببینید می توانید اندروید خود را ارتقا دهید یا خیر. 


اگر نمی توانید این کار را انجام دهید، باید ببینید که رام شخص ثالث برای گوشی شما موجود است یا خیر. شاید بتوانید دستگاه خود را روت کنید تا یک رام جدید روی نسخه جدیدتر اندروید اجرا کنید. 
اگر گوشی شما یک نسخه سه ساله اندروید است، ممکن است سخت افزار لازم برای اجرای درست پوکمون گو را نداشته باشید. اما در این شرایط ارتقا بیشتر توصیه می شود. 

پوکمون گو یک اپلیکیشن پوکمون گو یک اپلیکیشن دردسر ساز است. 
تا همین لحظه نیز پوکمون گو به بهترین بازی موبایل سال تبدیل شده است. 
اما این بازی نیازمند سخت افزار خاصی است و هر گوشی نمی تواند پوکمون گو را اجرا کند. خیلی از مردم برای بازی کردن آن باید گوشی خود را ارتقا دهند، اما نمی توانید از زیر بعضی از این نیازمندی ها در بروید!

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر