مشخصات دو گوشی جدید نوکیا تایید شد !

مشخصات دو گوشی جدید نوکیا تایید شد !

نمایشگرهای 2K ، پردازشگرهای کوالکام اسنپدراگون 820 و رتبه بندی IP68 !

در ماه مه ( 12 اردیبهشت تا 11 خرداد ) مشخص شد که نوکیا می خواهد با همکاری یک سازنده فنلاندی به نام HMD global در زمینه ساخت سخت افزار  ، دوباره به صنعت ساخت گوشی های هوشمند باز گردد . 

این خبر توجه افراد زیادی را به خود جلب کرد تا این حد که سایت خبرگزاری فون آرنا ( phonearena ) نظر کاربران را در مورد بازگشت نوکیا در یک نظر سنجی ارزیابی کرد . در این نظر سنجی نشان داده شد که بیشتر کاربران نسبت به بازگشت نوکیا خوشحال هستند . 

نوکیا در همین راستا اعلام کرده بود که می خواهد دو گوشی اندروید را وارد بازار کند و هم اکنون مشخصات این گوشی ها در فضای رسانه ای منتشر شده است .  در این خبرها گفته شده که دو محصول با نمایشگرهای 5.2 و 5.5 اینچی ، بدنه های آلومینیومی زیبا و محکم ، پردازشگرهای کوالکام اسنپدراگون 820 و رتبه بندی IP68 از طرف سازنده فنلاندی در راه است . با توجه به این رتبه بندی می توان گفت که دو محصول جدید نوکیا هم می توانند مانند گوشی های های سری گلکسی S7 در عمق 0.914 متری به مدت 30 دقیقه در مقابل آب و خاک مقاومت کنند .

تا به حال دو منبع خبری با نام های نوکیا پاور یوزر ( Nokia Power User ) و گیزمو چاینا ( GizmoChina ) استفاده از نمایشگرهای نام برده شده را تایید کرده اند . پاور یوزر اعلام کرده که نوکیا می خواهد در ساخت دو محصول خود از نمایشگرهای OLED با رزولوشن QHD استفاده کند ام اگیزمو چاینا معتقد است که گوشی های جدید با نمایشگرهای 2K وارد بازار می شوند . نوکیا پاور یوزر علاوه بر این در گزارش های خود آورده است که مدل 5.5 اینچی از یک دوربین اصلی 22.6 مگاپیکسلی بهره می برد . ظاهرا این دوربین حاصل تلاش های تحقیقاتی طولانی مدت نوکیا می باشد .

طبق جزییات منتشر شده توسط گیزمو چاینا ، نوکیا در نظر دارد از اواخر سال 2016 از گوشی های خود رونمایی کند و در سه ماه اول سال 2017 این محصولات را ابتدا در چین وارد بازار سازد . به نظر می رسد که سازنده فنلاندی یک برچسب قیمت 500 دلاری را برای محصول بزرگ تر خود انتخاب کرده است .

منبع خبر: phonearena

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر