مرورگر Maxthon بدون اجازه اطلاعات حساس شما را بر می دارد !

مرورگر Maxthon بدون اجازه اطلاعات حساس شما را بر می دارد !

این مرورگر رمز گزاری شده است اما لزوما نمی تواند از منتشر شدن اطلاعات کاربر جلوگیری کند !

تغییر دادن یک مرورگر لزوما به این معنا نیست که امنیت و حریم خصوصی کاربر حفظ می گردد . محققان مرکز اگزاتل ( Exatel ) اخیرا  اعلام کرده اند که مرورگر مکستون اطلاعات حساس کاربر را چه کاربر در User Experience Improvement Program شرکت کرده باشد یا نباشد ، انتقال می دهد . این اطلاعات علاوه بر شماره نسخه نرم افزار و فعال و یا غیر فعال بودن حالت بلاک کننده پیام های تبلیغاتی کل تاریخچه وب گردی کاربر نظیر جست و جوی های انجام شده توسط وی از طریق گوگل را نیز شامل می شود . اطلاعات مکستون رمز گزاری شده هستند اما محققان اگزاتل نشان داده اند که شکستن این رمز گزاری از طریق مهندسی معکوس کار چندان پیچیده ای نیست . 

کنفرانس های مطبوعاتی مختلفی در این زمینه با مکستون برگزار شده است و به محض نتیجه گیری در این زمینه جزییات آن ها منتشر می شود . مکستون اعلام کرده که اطلاعاتی را خارج از حیطه برنامه UEIP جمع آوری می کرده اگرچه که این اقدام به هیچ وجه حریم خصوصی کاربر را پایمال نکرده است . چنین ادعای کمی عجیب است زیرا تاریخچه و جست و جو های کاربر به حریم خصوصی وی مرتبط می گردد .

شرکت مکستون از اطلاعاتی که جمع آوری کرده استفاده نا به جایی نمی کند اما این احتمال وجود دارد که هکرها بتوانند از طریق این مرورگر به اطلاعات شخصی کاربران مورد نظر خود دست یابند و این موضوع چندان بی اهمیت نیست زیرا میلیون ها کاربر در سر تا سر جهان از مرورگر این سازنده استفاده می کنند . 

منبع خبر: engadget

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر