چگونگی گرفتن عکس‎های ۳۶۰ درجه با اسمارت‌فون‌؟

چگونگی گرفتن عکس‎های ۳۶۰ درجه با اسمارت‌فون‌؟

دیگر دوران عکس‎های تخت و دو بعدی به سر آمده است. آینده عکاسی مربوط به عکس‎های 360 درجه‎ای است که به شما امکان می‎دهد از یک نقطه و موقعیت ثابت اطراف خود را از هر جهتی که مایل باشید؛ مشاهده کنید. همچنین شما می‎توانید این تصاویر 360 درجه را هر کجا که مایل باشید از شبکه‎های اجتماعی تا استریت ویو به اشتراک بگذارید. خبر خوب این است که برخلاف ویدیوهای 360 درجه، می‎توان این نوع از عکس‎ها را به راحتی و با استفاده از یک تلفن همراه ایجاد کرد. در ادامه با روش انجام این کار آشنا خواهیم شد.

ابتدا، شما به یک اپلیکیشن نیاز دارید. انتخاب این اپلیکیشن به این بستگی دارد که می‎خواهید عکس‎های گرفته شده را کجا ذخیره کرده یا به اشتراک بگذارید، اما معمولا اغلب پلتفرم‎ها با اکثر اپلیکیشن‎ها کار می‎کنند. بهترین اپلیکیشن برای انجام این کار نسخه iOS یا  آندرويد Street View است، البته شما می‎توانید از گزینه عکس پانارومای موجود در اپلیکیشن اصلی دوربين آندرويد یا گزینه Surround Shot موجود در تلفن‎های سامسونگ نیز استفاده کنید.

اپلیکیشن Street View بسیار شبیه به گزينه عکس پانارومای موجود در اپلیکیشن اصلی دوربين آندرويد عمل می‎کند. ابتدا روی آیکون مثبت نارنجی رنگ کلیک کنید و سپس Camera را انتخاب کنید، در هر مرحله خود اپلیکیشن شما را در فرآیند عکس‎برداری راهنمايی خواهد کرد، اساس کار به این شكل است که شما باید در یک مکان بیاستید و روی تمام دایره‎های نارنجی رنگ تقه بزنید تا شکل کروی پایین صفحه پر شود.

وقتی شما به هر کدام از موقعیت‎های تعیین شده نزدیک می‎شوید؛ تصاویر به طور خودکار گرفته خواهند شد (نیازی به فشردن دکمه شاتر نیست)، و بعد از اتمام کار خود اپلیکیشن تمام کارهای لازم برای سرهم کردن عکس‎های گرفته شده را انجام می‎دهد. اگر از قبل اپلیکیشن Google Photos را روی تلفن خود نصب کرده باشید، این یکی از اپلیکیشن‎هایی است که می‎تواند عکس‎های 360 درجه ساخته شده شما را به خوبی نمایش دهد.

برای مشاهده عکس‎های گرفته شده روی موبایل تنها کافی است تلفن را به اطراف حرکت دهید (یا روی آن تقه بزنید و بکشید) تا نمای عکس تغییر کند. اگر شما روی حالت مرورگر Google Photos هستید، می‎توانید با کلیک و درگ کردن توسط ماوس جهات مختلف عکس را مشاهده کنید. اگر مایلید افراد بیشتری تصاویر خارق العاده شما را مشاهده کنند می‎توانید آن را به همان شیوه آپلود عکس‎های معمولی روی Street View یا شبکه‎های اجتماعی آپلود کنید.

در حال حاضر پلتفرم آندرويد نسبت به iOS سازگاری بیشتری با عکس‎های 360 درجه دارد، اما اپل به احتمال زیاد این وضع را تغییر خواهد داد. فیسبوک می‎تواند تصاویر پانارومای آی‎فون را به عنوان تصاویر 360 درجه پردازش کند. همچنین شما می‎توانید از یک اپلیکیشن ثالث (مثل Street View یا چیزی شبیه به 360 Panorama) استفاده کنید. اگر قصد گرفتن ویدیو کلیپ‎های 360 درجه را هم داشته باشید، می‎توانید از دوربين‎های 360 درجه که مخصوص این کار تولید شده‎ اند استفاده کنید.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر