آیفون وارد ایران نمی شود مگر اینکه اپل نمایندگی رسمی بزند !

آیفون وارد ایران نمی شود مگر اینکه اپل نمایندگی رسمی بزند !

به گزارش یکی از منابع داخلی ، دولت در نظر دارد از ورود گوشی های آیفون در کشور جلوگیری کند مگر اینکه اپل با در نظر گرفتن استراتژی مبارزه با قاچاق کالا در کشور نمایندگی رسمی بزند .

به گفته مقامات دولت ، قاچاق گوشی همراه در ایران به یک مشکل بزرگ تبدیل شده است . طبق گزارشی که توسط یکی از آژانس های خبری منتشر شده در حال حاضر بیش از 40 میلیون گوشی هوشمند در شبکه ارتباطی ایران فعال می باشد که بیشتر آن ها از طریق قاچاق وارد بازار شده اند .

دولت در نظر گرفته به منظور کاهش نرخ قاچاق گوشی به کشور پروژه ای را آغاز کند که در آن همه گوشی ها باید در پایگاه داده های تحت کنترل دولت ثبت شوند . طبق این طرح کاربرانی که گوشی های ثبت نشده داشته باشند نخواهند توانست از این دستگاه ها در کشور استفاده کنند البته این طرح گوشی هایی که در آینده وارد بازار می شوند را شامل می شود به این نحو که کاربرانی که قبل از اجرای طرح گوشی های قاچاق شده را خریداری کرده اند می توانند همچنان از شبکه های ارتباطی استفاده کنند .

رئیس پروژه مبارزه با قاچاق کالا مطلب زیر را در رابطه با گوشی های آیفون اعلام کرده است :

" اگر که اپل یک نمایندگی رسمی در کشور ایران باز نکند در طی چند روز آینده همه آیفون ها از بازار جمع آوری می شوند . "

اگرچه که این طرح به کمک دولت و دو اپراتور اصلی آن اجرا می شود برخی از فعالان صنعت IT معتقد هستند که جمع آوری این تعداد از گوشی های آیفون در چنین مقیاسی کار چندان آسانی نخواهد بود . این فعالان علاوه بر این می گویند که هکرها همچنان می توانند به پایگاه داده های گفته شده نفوذ کنند .

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر