شرکت Softbank، با قیمت ۳۱.۴ میلیارد دلار ARM را خریداری می‎کند

شرکت Softbank، با قیمت ۳۱.۴ میلیارد دلار ARM را خریداری می‎کند

شرکت SoftBank توافق کرده است که سهام شرکت بریتانیایی سازنده‎ی تراشه‎ یعنی ARM را به قیمت 23.4 میلیارد پوند (در حدود 31.4 میلیارد دلار) خریداری کند، مبلغی که بیشترین میزانی است که برای خرید یک شرکت فناوری اروپایی پرداخت می‎شود. SoftBank به ازای هر سهم این شرکت بریتانیایی 17 پوند پرداخت می‎کند، این تصمیم چند هفته بعد از این صورت می‎گیرد که بریتانیا رای به خروج این کشور از اتحادیه‎ی اروپا داد و باعث پایین آمدن ارزش پوند شد.

رای بریتانیا مبنی بر خروج از اتحادیه‎ی اروپا به احتمال زیاد باعث شده که شرکت ARM یک هدف جذاب برای شرکت‎های خارجی باشد که به دنبال سرمایه‎گذاری هستند، ولی ‎آن‎طور که نشریه‎ی Financial Times اشاره می‎کند، اهمیت جهانی ARM باعث شده که از بدترین میزان افت ارزش پوند به دنبال این تصمیم جلوگیری شود. شرکت ARM از نظر بحث درآمد به نسبت شرکت‎های بسیار مهم عرصه‎ی تراشه‎سازی نظیر اینتل کوچک به شمار می‎رود، ولی این شرکت بالاتر از توان خود در بازار جهانی ظاهر شده و مجوزهای فناوری خود را در اختیار شرکت‎های مهمی نظیر اپل و سامسونگ قرار داده است و در رابطه با بحث ساخت تراشه برای خود وفادارانی گردهم آورده است. 15 میلیارد تراشه‎ی طراحی شده توسط این شرکت سال گذشته وارد بازار شده که به نسبت سال قبل یک افزایش 3 میلیاردی داشته و حدود نیمی از این تعداد وارد دستگاه‎های موبایل شده است.

خرید این شرکت توسط SoftBank یکی از خریدهای متعدد این شرکت و مدیرعاملش یعنی آقای ماسایوشی سان در طول چند سال گذشته است، از جمله یک سرمایه‎گذاری 15 میلیارد دلاری در بخش ژاپنی شرکت Vodafone که به SoftBank کمک کردن سومین اپراتور بزرگ این کشور شود، ولی قیمت 31 میلیارد دلار هم واقعا زیاد است، حتی بیشتر از 20 میلیارد دلاری که SoftBank بابت Sprint سه سال قبل پرداخت کرد. ARM می‎تواند حوزه‎ی سرمایه‎گذاری خوب دیگری برای ماسایوشی سان باشد چون این شرکت بریتانیایی فناوری در اختیار دارد که تقریبا در هر گوشی‎هوشمندی دیده می‎شود و با شرکت‎های مهم در حال حاضر ارتباط‎های خوبی برقرار کرده، در حالی‎که رقبایی نظیر اینتل هم‎چنان سعی دارند تراشه‎های موبایلی با همین کیفیت بسازند.

SoftBank اخیرا دورانی سختی را پشت سر گذشته است. کاهش سود شرکت Sprint این غول دنیای ارتباطات تلفنی و همراه ژاپنی را مجبور کرده که اوایل امسال با این شرکت آمریکایی به منظور حفاظت از کسب و کار موفقیت‎آمیز خود، قطع رابطه کند. این شرکت هم‎چنین از Nikesh Arora، یک مدیر اجرایی سابق گوگل جدا شده است که در مقام رئیس و مدیر ارشد عملیاتی این شرکت فعالیت می‎کرد و به نظر می‎رسید جانشین بعدی ماسایوشی سان باشد.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر