فروش مزدا 3 مدل 2017

فروش مزدا 3 مدل 2017

مزدا در سکوت کامل خبری، فروش فیس‌لیفت mazda 3 مدل 2017 را در ژاپن آغاز کرد. مزدا 3 جدید با همان ظاهری سابق ولی با چند آپشن جدید به بازار آمده است.

احتمالا برای مزدا آمدن نسخه 2017 کوچک‌ترین سدانش نکته جذابی نبوده است و به همین دلیل ابتدا تصاویرش را رسانه‌ای کرد و بعد بدون اتلاف وقت آن‌را به نمایندگی‌هایش برای فروش سپرد!

مزدا 3 هم‌اکنون سومین نسلش را تجربه می‌کند و از 2013 به‌عنوان مدل 2014 به بازار آمد. مزدا 3 در این نسل برای اولین‌بار پلتفرم فورد را کنار گذاشت و از شاسی اختصاصی اسکای اکتیو ساخت مزدا استفاده کرد. این خودرو همچنین بعد از CX-5 و مزدا 6، سومین محصولی بود که از زبان جدید طراحی مزدا KODO بهره می‌برد.

حالا که سه سال از آمدن سومین نسل مزدا 3 می‌گذرد ژاپنی‌ها دستی به سر و روی آن کشیده‌اند و اولین فیس‌لیفتش را به بازار فرستاده‌اند. البته این فیس‌لیفت فعلا در بازار ژاپن (با نام مزدا اکسلا) فروخته می‌شود و احتمالا تا اواخر تابستان به سایر بازارهای جهانی هم می‌رسد.

در قسمت ظاهری، مزدا 3 مدل 2017 نکته جذاب یا جالبی ندارد که بتوان روی آن مانور داد. در قسمت جلویی خودرو چراغ و چلوپنجره تغییر کرده‌اند و در عقب نیز فقط سپر به‌روز شده است. در کابین مزدا 3 اول از همه با فرمان جدیدش مواجه می‌شوید. سپس داشبورد و پنل جدید درب‌ها توجه‌تان را جلب می‌کند. مزدا همچنین در مدل‌های گرانتر آن ترمز پارک را به امکانات خودرو اضافه کرده و همچنین نمایشگر تمام‌رنگی  HUD را نیز با طراحی جدید و قابلیت‌های بیشتر عرضه کرده است. همچنین روی این مزدا پکیج i-ACTIVSENSE نیز وجود دارد که شامل ویژگی‌های زیر است:

    TSR یا سیستم تابلوخوان با قابلیت تشخیص علامت‌های سرعت مجاز، ورود ممنوع و ایست
    چراغ‌های اتولایت و نور بالای اتومات که در سرعت‌های بالاتر از 40 کیلوتربرساعت فعال می‌شود
    تنظیم اتومات ارتفاع نور چراغ‌های جلو در سرعت‌های بالاتر از 95 کیلومتربرساعت
    SCBS یا ترمز اضطراری با قابلیت تشخیص خودروها و موانع. این سیستم برای اولین‌بار قابلیت تشخیص عابرین پیاده را هم دارد و در سرعت‌های 10 تا 80 کیلومتر برساعت فعال می‌شود.

در قسمت فنی مهم‌ترین ویژگی مزدا 3 مدل 2017 استفاده از سیستمی با نام G-Vectoring Control یا اختصارا GVC است که می‌تواند گشتاور خروجی پیشرانه را در هر شرایطی تغییر دهد. اما این تنها ویژگی خوب مزدا 3 نیست؛ ژاپنی‌ها همچنین روی آن سیستم i-ACTIV کار گذاشته‌اند که می‌تواند میزان گردش هر چرخ را متناسب با شرایط جاده کنترل کند.

مدل 2017 مزدا 3 با همان انجین‌های 1.5 لیتری بنزینی و دیزلی مدل 2016 در ژاپن فروخته می‌شود ضمن اینکه انجین 2.2 لیتری دیزلی SKYACTIV-D نیز به لیست پیشرانه‌هایش افزوده شده است. البته مشتریان غیرژاپنی احتمالا انجین 2.5 لیتری 184 اسبی خواهند داشت. بسته به نوع انجین، گیربکس آن 6 سرعته دستی یا اتومات است.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر