طرح آمازون برای فرود پهپادها روی چراغ‌های خیابان

طرح آمازون برای فرود پهپادها روی چراغ‌های خیابان

شرکت آمازون طرح استفاده از ستون‌های انتقال برق خیابان برای فرود سریع پهپادهای ارسال کالا در هر نقطه از شهر را معرفی کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، پس از معرفی سامانه ارسال کالا با پهپاد که اولین‌بار توسط شرکت آمازون مطرح شده بود، متاسفانه برخی از محدودیت‌های ارسال کالا با این روش مثل در دسترس نبودن محل‌های فرود، مشکلات شارژ مجدد باتری در طول مسیر و در نهایت سامانه ایمن تحویل بار به صاحب اصلی در کاهش تمایل تولیدکنندگان نقش اساسی داشته است.

در طرح شرکت آمازون از ستون‌های موجود در خیابان‌ها به عنوان محل فرود پهپادهای باربر مجهز به سامانه شارژ خودکار باتری و انتقال بسته‌ کالا به صورت سیستم وکیوم یا مکشی از بالای چراغ به دست مشتریان استفاده می‌شود.

شرکت آمازون در یک حرکت هوشمندانه قبل از معرفی این سامانه، گواهی ثبت امتیاز را از سازمان ثبت اختراعات ایالات متحده دریافت کرده است.

مهمترین مزیت سیستم فرود در چراغ‌های خیابان رفع معضل یافتن محل فرود مناسب در مجاورت محل زندگی مشتریان است. در واقع با این سیستم می‌توان در مسیرهای طولانی نیز از پهپادهای تحویل بار استفاده کرد، چرا که با استفاده از پدهای فرود مجهز به سیستم شارژ در طول مسیر می‌توان کلیه مسیرهای شهری را بدون محدودیت توان باتری پوشش‌ داد.

سخنگوی بخش تحقیقات و نوآوری شرکت آمازون عنوان کرد: سیستم لندینگ پهپاد را می‌توان در سایر سازه‌های بلند شهری مثل دکل‌های مخابرات، ساختمان‌های مرتفع، برج‌های رادیویی و سایر سازه‌های عمودی نصب و استفاده کرد.

وی در ادامه افزود: با به کارگیری این نوآوری نه تنها معضل یافتن محل فرود ایمن و تحویل سریع بار به مشتری برطرف می‌شود بلکه برخی از ضعف‌های این سیستم مثل خطر تغییر شرایط آب‌وهوا و محدودیت توان باتری نیز برطرف می‌شود. در نظر بگیرید یک پهپاد حمل بار از ایستگاه به جایگاه مشتری در حال پرواز است، در طول مسیر ناگهان شرایط جوی دگرگون شده و ادامه پرواز خطرناک و بعضا غیرممکن می‌شود، بنابراین سیستم کنترل مرکزی به طور هوشمندانه پهپاد را به نزدیکترین محل فرود هدایت کرده و پرواز را تا بهتر شدن شرایط جوی متوقف می‌کند.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر