اعلام آخرین آمار کاربران اینترنت در ایران

اعلام آخرین آمار کاربران اینترنت در ایران

رشد اینترنت در ایران و در طی سال‌های اخیر بسیار سریع بوده است. روز گذشته آمار جدیدی از تعداد کاربران اینترنت و تعداد کاربران اینترنت پرسرعت در ایران منتشر شد.

به گزارش جی اس ام و به نقل از خبرگزاری مهر، امیرحسین دوایی در همایش فرصتهای سرمایه گذاری و کسب و کار فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران، با اشاره به فرصتهای سرمایه گذاری که هم اکنون با توسعه باندپهن دسترسی به اینترنت برای حجم وسیعی از مخاطبان ایجاد شده است، اظهار داشت: صدور پروانه جدید برای ارائه دهندگان سرویس اینترنت (FCP ) در راستای رشد اقتصادی کشور، یکی از اقداماتی است که برای توانمندسازی این بخش صورت گرفته است.


 
ظرفیت اینترنت به ۴ هزار گیگابیت و شمار کاربران اینترنت پر سرعت در ایران به ۲۸ میلیون رسیده است

وی شمار کل کاربران اینترنت در ایران را ۳۷ میلیون و ضریب نفوذ اینترنت را ۴۷ درصد عنوان کرد و ادامه داد: هم اکنون بیش از ۲۸.۱ میلیون نفر کاربر اینترنت پرسرعت هستند که حدود ۱۹ میلیون از این تعداد اتصال از طریق تلفن همراه صورت می گیرد و تعداد ارتباطات مشترکان موبایل ۷۶ میلیون نفر برآورد می شود.

معاون نوآوری و فناوری وزیر ارتباطات، با اشاره به شاخص های کلان بخش ICT کشور، خاطرنشان کرد: در ابتدای دولت زیرساخت اصلی شبکه فیبر نوری ۵۱ هزار کیلومتر بود که امروز این شاخص به ۵۷ هزار و ۱۵۸ کیلومتر رسیده است. در همین حال ظرفیت شبکه دیتای کشور ۶۲۴ گیگابیت بود که امروز به ۴ هزار گیگابیت بر ثانیه رسیده است.

دوایی از رشد ۸ برابر ظرفیت دسترسی بین المللی و رسیدن به ظرفیت ۵۶۴ گیگابیت خبر داد و گفت: توسعه مراکز داده استانی ۴ برابر شده و ارتباط دستگاههای اجرایی به شبکه تبادل داده ملی (NIX ) به ۱۰۹ دستگاه رسیده است. در همین حال پوشش پایش فضای فرکانسی کشور ۵۶ درصد شده و ۱۱۰ گیگاهرتز از این فضا تحت پوشش قرار دارد.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر