گوشی خوب به هر بهایی ! برترین ویژگی یک گوشی پرچم دار ارزان ...

گوشی خوب به هر بهایی ! برترین ویژگی یک گوشی پرچم دار ارزان ...

گوشی های پرچم دار اقتصادی پدیده های مشهوری هستند که در دو سال اخیر به موضوع گفت و گوهای زیادی تبدیل شده اند . قرارگیری ویژگی های این گوشی ها در رده گوشی های پرچم دار باعث شده است که سازندگان بسیاری بتوانند بیشتر از آنچه که یک گوشی اقتصادی در توان دارد را در اختیار کاربران بگذارند .

در واقع امروزه دیگر کیفیت مطلوب ساخت و سخت افزار قدرتمند ویژگی منحصر به فرد گوشی های گران قیمت نیست . در بازار امروز شما می توانید با پرداخت قیمت چند سال پیش یک گوشی رنج متوسط ، گوشی هایی مانند شیائومی Mi5 یا وان پلاس 3 را با حداکثر قدرت پردازش از بازار تهیه کنید که به تراشه هایی مانند کوالکام اسنپدراگون 820 مجهز هستند . در هر حال باید اعتراف کرد که این گوشی ها در واقع همان محصولاتی هستند که تمام کاربران برای مدت زیادی منتظر آن ها بوده اند ، محصولاتی که توانسته اند در سال 2016 فکر عده زیادی از کاربران را به خود مشغول کنند .

چند سال پیش خرید یک گوشی پرچم دار تنها راه تجربه کردن استفاده از یک گوشی خوب بود !

در مورد گوشی های رنج متوسطی حرف می زنیم که رنج قیمت آن ها حتی در مقایسه با قیمت هایی که در گذشته توسط سازندگان انتخاب می شدند نیز کمتر است . هم اکنون یک کاربر می تواند با پرداخت 200 دلار به محصولی دست یابد که از قدرت کافی برخوردار است و البته کیفیت ساخت خوبی هم دارد . امروزه یک گوشی ابتدایی از کیفیت ساخت یک گوشی پرچم دار اقتصادی سال 2015 و حتی گران ترین گوشی ساخته شده در سال 2014 بهره می برد .  

با وجود این که کیفیت ساخت گوشی های رنج متوسط 2016 به خوبی کیفیت ساخت گوشی های گران تری که چند سال پیش وارد بازار شدند نیست ، محصولاتی مانند هانر 5X ، هانر 8 ، زن فون 3 و گوشی های شیائومی در بازار وجود دارند که می خواهند به این ویژگی نیز دست یابند .

و حال نکته جالب تر این است که این محصولات تجربه استفاده خوبی را نیز در اختیار کاربر می گذارند . در روزهای قدیم گفتار متعارف در مورد گوشی های اندروید این بود که اگر که یک گوشی خوب می خواهید باید یک محصول پرچم دار بخرید . مطمئنا بسیاری از شما افرادی را می شناسید که بعد از استفاده از گوشی های رنج متوسط 2012 سامسونگ نسبت به اندروید دیدگاه بدی پیدا کرده اند زیرا این افراد اغلب با آه و ناله می گفتند که این یک گلکسی است پس چرا باید این گونه باشد ؟! صرف نظر از این که بدانند اندروید گوناگونی زیادی دارد ، گوشی های رنج متوسط محدودیت های زیادی را بر کاربر اعمال می کنند ، پلت فرم اندروید هماهنگی خوبی با سخت افزار رده ابتدایی ندارد و اینکه ناهمخوانی سخت افزارها در این رنج از محصولات زیاد است . خوشبختانه گوشی های پرچم دار اقتصادی و رنج متوسط های قدرتمند سازندگان را مجبور کرده اند که محصولات بهتری را ارائه کنند اگرچه که این بیان به این معنی نیست که هم سازندگان توانسته اند خود را با انتظارات قیمت گذاری جدید وفق دهند همان طور که حتی سازنده خوشنامی مانند سونی هم هنوز نتوانسته تعادل خوبی را بین گوشی های سری اکسپریای خود برقرار کند .

با وجود این آن هایی هم که توانسته اند خود را وفق دهند کم کم در حال پر کردن چاله های ایجاد شده در طیف قیمت گذاری با محصولاتی هستند که توان رقابتی خوبی دارند . در حال حاضر با پرداخت 200 دلار می توانید یک موتو G4 استاندارد بخرید ، محصولی که به نوعی نقطه آغاز گرایش ساخت گوشی های رنج متوسط محسوب می شود . از زمان شروع خط تولید ساخت گوشی های سری موتو G 2013  این محصولات توانستند به ویژگی ها و عاملیت های محبوبی دست یابند که در گوشی های سری موتو X دیده می شد . علی رغم اینکه این محصول از جهاتی ارتقاء یافته است باز هم رقبایی مانند شیائومی Redmi Note 3 و هانر 5X در بازار وجود دارند که در ازای مبلغی معادل 200 دلار می توانند شرایط سختی را در رقابت برای آن ایجاد کنند . 

اگر که به همین ترتیب ادامه دهیم باز هم می بینیم که سازندگان دست از ارتقاء محصولات خود برنداشته اند . با وجود این که منتظر ورود محصولات جدیدی از این رنج هستیم گوشی هایی در اوایل امسال وارد بازار شدند که می توانند عملکرد خوبی را از خود نشان دهند . برای مثال در ازای 250 دلار می توانید موتو G4 پلاس را خریداری کنید که برمبنای مدل موتو G4 ساخته شده است و علاوه بر اسکنر اثر انگشت ، دوربین های قدرتمند تری را در اختیار کاربر می گذارد . روند بهبود کیفیت و سخت افزارها به همین نحو ادامه می یابد به این ترتیب که می توانید با پرداخت 300 دلار هانر 8 را با یک بدنه شیشه ای زیبا و پردازشگر Kirin 950 در دست خود ببینید .

حال اگر که بخواهید مبلغی بیشتر از 300 دلار را بپردازید آپشن های بیشتری را در جلوی خود می بینید . محصولاتی از سال گذشته که قیمتی اقتصادی یافته اند و می توانند عملکرد خوبی را از خود ارائه کنند . موتو X پیور ادیشن یکی از این گوشی ها است که هم اکنون با قیمتی معادل 299 دلار در مقایسه با قیمت 399 دلاری ابتدایی خود ارزش بیشتری را در قبال بهای پرداختی دارد . محصولاتی مانند نکسوس 5X ، آلکاتل آیدول 4 و یا اچ تی سی وان A9 بازیکنان دیگر این رده از رقابت ها هستند .

زمانه عوض شده !

حال اگر که مشخصات فنی بالایی را می خواهید اما تمایلی به پرداخت قیمت یک گوشی پرچم دار را ندارید گوشی هایی مانند زوک Z2 Pro ، شیائومی Mi5 ، وان پلاس 3 و ZTE آکسون 7 انتخاب هایی هستند که باید به دنبال آن ها باشید . احتمالا در مورد این گوشی ها مطالب زیادی را شنیده اید و البته جایی برای اعتراض نیز وجود ندارد زیرا هم اکنون رقابت بین این محصولات می باشد که بازار را به آنچه که امروز می بینید مبدل کرده است . 

حال در رنج های قیمتی بالاتر از 450 دلار همه چیز برعکس می شود . اینجا دیگر گوشی ها هستند که به کاربران التماس می کنند . این محصولات سعی دارند که به کاربران بفهمانند که آیا پرداخت قیمت های بیش از 450 دلار صرفا برای کسب یک تجربه استفاده واقعا ضروری است !!؟ جوابی ساده برای این سوال وجود دارد : خیر ! اگر که نمی توانید همچنین بهایی را پرداخت کنید ، محصولات طبقه بندی های پایین تر چندان هم بد نیستند . زمانه تغییر کرده و کاربر دیگر با پرداخت 200 دلار و خرید یک گوشی اندروید طناب دار را بر گردن خود نمی اندازد زیرا می تواند محصولی مانند موتو E را خریداری کند که برای شروع تجربه خوبی می باشد .

قیمت موتو E3 جدید هنوز برای بازارهای بین المللی تعیین نشده است اما می توان انتظار داشت که قیمت این محصول خوب در حدود 150 دلار باشد ؛ اگر هم به دنبال یک گوشی بسیار خوب هستید بدانید که ZTE می خواهد با مدل Max Pro 99 دلاری خود نظم بازار را کاملا به هم بزند . بدون شک با چنین قیمت هایی نمی توانید تجربه استفاده از یک گوشی پرچم دار را داشته باشید اما قادر خواهید بود که اندروید را کاملا درک کنید . گوگل هم به خوبی اهمیت ایجاد یک تجربه خوب در محصولاتی که در این طبقه بندی قرار می گیرند را درک کرده و به همین دلیل می خواهد اندروید وان ( Android One ) را در بازارهای در حال توسعه عرضه کند ، محصولی خوب که تجربه استفاده از یک اندروید خام را بهتر از هر گوشی رنج متوسطی در اختیار کاربر می گذارد . 

گوشی های پرچم دار رنج متوسط در بازار و صنعت ساخت گوشی های هوشمند کاری بیشتر از برهم زدن نظم نظام قیمت گذاری را انجام داده اند . این جنبش به انقلابی منجر شده که برای هر یک رنج قیمت یک دستگاه ارزشمند را اختصاص داده است . هم اکنون کاربران گوشی ها را نه با سخت افزاری که به آن مجهز هستند بلکه با آنچه که ندارند قیاس می کنند و این گرایش همان چیزی می باشد که توسط دیدگاه کارایی در قبال قیمت ارزان ایجاد شده است . محصولاتی که زاده شده ی این گرایش هستند ، با عرضه خود و مجبور کردن همه سازندگان به شرکت کردن در رقابت ساخت گوشی های خوب با قیمت ارزان ، انتخاب های متعددی را در اختیار کاربران گذاشته اند و نتیجه ی چنین روندی این است که رونق در بازار در مقایسه با بازار سال گذشته بهتر شده و در آینده هم بهتر می شود . 

منبع خبر: xda-developers

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر