ده روتر هوشمند که همه مشکلات وای فای شما را حل می کند.

ده روتر هوشمند که همه مشکلات وای فای شما را حل می کند.

با استفاده از روتر های هوشمند بسیاری از مشکلات رایجی که ما با اینترنت وای فای خود داریم حل می شود. در اینجا ده تا از بهترین این روترها را به شما معرفی می کنیم.

ما بیشتر عمر خود را به صورت آنلاین سپری می کنیم و اتصال به وای فای به یک لازمه در خانه، رستوران ها ، جاذبه های گردشگری، مکان های عمومی و هتل ها و مکان های استراحت بین راهی تبدیل شده است. برای کیفیت بالا و دسترسی به اینترنت امن باید از روتر وای فای هوشمند استفاده کنید. در این مقاله چند تا از آن ها را به شما معرفی می کنیم. 
بیشتر این روتر ها قابلیت های منحصر به فرد و راه حل هایی برای متداول ترین مشکلات اتصالی که کاربران اینترنتی به ستوه آمده دارند ارائه می دهد. لازم نیست که یک برنامه نویس یا توسعه دهنده باشید تا بتوانید مشکلات مربوط به روتر خود را حل کنید. اگر اینگونه فکر می کنید این روتر ها به کارتان می آیند. 
این روتر ها هوشمند هستند و کار کردن با آن ها بسیار ساده است. ممکن است در پایان این مقاله به خود بگویید " این دستگاه همه زندگی من کجا بوده است؟!" 

ارو (Eero)
آیا در بعضی از نقاط خانه یا محل کار شما وای فای کار نمی کند؟ ممکن است دلیل آن دیوارهای ضخیم و یا فاصله زیاد از منبع وای فای شما باشد. بعضی از کاربران با تغییر کانالی که وای فای شان در آن قرار دارد مشکل را حل می کنند. اما اگر نمی توانید این کار را بکنید می توانید با تهیه کردن ارو این مشکل را حل کنید. 


ارو از WPA2 برای کنترل هر دو نرم افزار و سخت افزار استفاده می کند و وقتی که از این روتر وای فای استفاده می کنید دیگر هیچ گاه ناچار نخواهید بود که روتر خود را تغییر دهید. وقتی که برایتان مهمان می آید لازم نیست که گذرواژه وای فای خود را برای آن ها دیکته کنید، فقط کافی است آن ها را به اتصال دعوت کنید و وقتی که پذیرفتند به اینترنت متصل خواهند بود. 

استاری (Starry) 
استاری قابلیت های هوشمندی برای کنترل در استفاده از وای فای به شما می دهد. استاری یک روتر وای فای صفحه لمسی است که می توانید از طریق گوشی هوشمند خود آن را کنترل کنید. در حالت محیطی می توانید از وضعیت سلامت دستگاه خود اطمینان یابید: آبی برای حالت سالم و قرمز برای حالت خراب. حالت تعاملی میزان سلامت دستگاه های شما، سرعت اینترنت و همه فعالیت های آنلاین شما را نشان می دهد. 


استاری به والدین اجازه می دهد که محتوایی که کودکشان می تواند و یا نمی تواند به آن دسترسی داشته باشند را مدیریت کند. همچنین یک نقشه فعالیت دارد که نشان می دهد که چه فعالیتی بیشترین میزان داده را مصرف می کند و زمان آنلاین بودنتان چگونه سپری شده است. استاری همچنین پوشش دهی بسیار خوبی دارد و به شما اجازه می دهد که حتی وقتی که در اطراف خانه خود هستید از اینترنت استفاده کنید. 

سیرکل (Circle)
اگر بچه دارید و کودکتان به اینترنت دسترسی دارد اما آنقدر زمان آزاد ندارید که دائما میزان زمانی که آنلاین سپری می کنند را کنترل کنید، سیرکل روتر مناسب شماست. سیرکل به کاربران اجازه می دهد تا زمان خود را با دستگاه هایشان مدیریت کنند. می توانید تنظیم کنید که چه زمانی اتصال اینترنت برای کودک روشن و یا خاموش باشد، برای مثال می توانید وقتی که زمان خوابشان نزدیک شد اینترنت را برای آن ها خاموش کنید. 


سیرکل به شما اجازه می دهد بر اساس سن اتصال به اینترنت را تنظیم کنید. کودک، نوجوان و بزرگ سال. همچنین یک قابلیت توقف برای وقتی دارد که برای مثال می خواهید کودکانتان به اتاقشان بروند و بخوابند. با سیرکل می توانید تبلیغات مزاحم را بلاک کنید و به صورت امن در اینترنت به جست و جو بپردازید. 

تورچ (Torch)
تورچ یک روتر با کنترل کودک است که به مدیریت بهتر فعالیت های اینترنتی کودکان کمک می کند. می توانید اتصال را متوقف کنید تا کودکان بدون حواس پرتی تکالیفشان را انجام دهند، بیرون بازی کنند و یا چرت بزنند. همچنین به شما اجازه می دهد تا محتوایی که کودکتان به آن دسترسی دارد را مدیریت کنید. 


هر کودکی که به وای فای تورچ شما دسترسی داشته باشد یک پروفایل خواهد داشت و از آنجا شما می توانید فعالیت ها و زمانی که آنلاین سپری می کنند را به صورت جداگانه برای هر کودک کنترل کنید. همچنین می توانید پروفایل کودک را از پروفایل بزرگ سالان جدا کنید. 

کیزل (Keezel)
اگر حریم شخصی برای شما مهم است و می خواهید به برنامه های تلویزیونی بازی ها و وب سایت های قفل شده دسترسی داشته باشید، کیزل به کارتان می آید. به وای فای شما متصل می شود و به شما قابلیت استفاده از وی پی ان را می دهد. به جای اتصال به فقط یک سرویس به چندین شبکه وی پی ان متصل می شود و موردی را که بهترین را انتخاب می کند. 

برای مشاهده برنامه های تلویزیونی که منطقه شما آن ها را پشتیبانی نمی کند، با کیزل به شبکه وای فای خود متصل شده و کشوری را که برنامه تلویزیونی در آن موجود است انتخاب کنید. 

لوما (Luma)
لوما یک وای فای است که سرعت شما را چک می کند و همیشه بهترین سرعت را به شما ارائه می دهد. همچنین قابلیت کنترل کودک، توقف اتصال برای زمان شام یا دیگر فعالیت های خوانوادگی را دارد. شما می توانید ببینید چند دستگاه به وای فای شما متصل هستند. همچنین می توانید از طریق گوشی هوشمند خود اجازه دسترسی بعضی دستگاه های خاص به اینترنت را قبول و یا رد کنید. 


لوما به شما اجازه می دهد برنامه ریزی کنید که چه زمانی اتصال شما قطع و یا دوباره وصل شود. لوما همچنین قابلیت محافظت در برابر هکرها و ویروس ها را نیز دارد. 

کیس لینک (Kisslink)
کیس لینک به شما اجازه می دهد بدون نیاز به گذرواژه به اینترنت متصل شوید. این دستگاه تکنولوژی دارد که به آن KISS™ proximity می گویند که نه تنها امنیت شبکه شما را تامین می کند بلکه به یک دستگاه اجازه می دهد که از طریق نزدیک شدن به روتر متصل شود و نیاز به تنظیم گذرواژه ندارد. برای تنظیم کافی است که آن را به برق وصل و یک منبع اینترنت متصل کنید. 


کیس لینک از طریق سیستم عامل مبتنی بر لینوکس خاص و یک درایور وای فای سطح شرکتی کار می کند که باعث می شود سیگنال های شما سریع، ثابت و قابل اعتماد باشند. در مورد مشکلات اتصال، دکمه Zen که در روتر قرار دارد به شما کمک می کند تا هر مشکلی که مربوط به 300 پارامتری که می تواند کنترل کند را رفع کند. 

آن هاب (OnHub)
از روتر های آن هاب گوگل برای داشتن بالاترین سرعت اینترنت استفاده کنید. این دستگاه بالا ترین سرعت ممکن را به دستگاهی که بالاترین اولویت را دارد اختصاص می دهد ( برای مثال وقتی که به صورت آنلاین فیلم میبینید) و یک آنتن مدور بسیار جالب برای دریافت بهتر سیگنال ها دارد. این دستگاه دارای قابلیت های هوشمندی مثل Bluetooth® Smart Ready, 802.15.4  می باشد و گفته می شود که می تواند به تا 128 دستگاه متصل شود. 


این روتر همچنین دارای 4 گیگابایت فضای ذخیره سازی است در نتیجه می تواند نرم افزارهای خود را به صورت خودکار به روز رسانی کند. این دستگاه به صورت دو شکل و ساخته شده توسط دو شرکت موجود است. مدل ایسوس به شما اجازه می دهد تا سرعت وای فای را برای یک دستگاه خاص ارتقا بخشید، در حالی که مدل ساخت تی پی- لینک ( رنگ های آن قابل تغییر است) یک بازتابنده آنتن دارد تا در یک مسیر محدوده بیشتری را پشتیبانی کند. 

گراموفون (GRAMOFON) 
گراموفون برای کاربرانی ساخته شده است که عاشق موزیک هستند. این دستگاه می تواند به صورت مستقیم به وبسایت ها متصل شده و موزیک پخش کند. فقط کافی است که از طریق کابل گراموفون را به سیستم صوتی خود متصل کنید و با توجه به علایق خود آن از طریق گوشی هوشمند پیکربندی کنید،این دستگاه می تواند از طریق اینترنت آهنگ های مورد علاقه شما را پخش کند. 


می توانید در یک منطقه برای پوشش دهی بهتر چندین گراموفون داشته باشد، و همه گراموفون ها را از طریق Qualcomm AllPlay به هم متصل کنید تا در یک زمان از یک آهنگ در چند اتاق لذت ببرید. گراموفون با اسپاتیفای، سوند کلود، QQ موزیک و بسیاری از سرویس های پخش موزیک کار می کند. 

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر