خریدن خودروهای تصادفی ؟؟! 5 نکته مهم

خریدن خودروهای تصادفی ؟؟! 5 نکته مهم

امروزه به سادگی می توان فهمید که آیا خودرویی که می خواهید آن را خریداری کنید یک خودروی تصادفی است یا خیر . برای فهمیدن این موضوع تنها کافیست که خودرو را به یک مکانیک ماهر نشان دهید تا وی با استفاده از تجهیزات مناسب خود شما را در مورد وضعیت خودروی مورد نظر مطلع سازد . در این خبر به شرح چند نکته در مورد خریدن خودروها تصادفی پرداخته شده است . توصیه می شود که این نکته ها را در هنگام خرید مد نظر قرار دهید .

شدت تصادف چقدر بوده است ؟

زمانی که یک خودروی تصادفی را می بینیم اولین چیزی که به ذهن ما خطور می کند میزان شدت تصادف می باشد . این اطلاعات را می توانید در برخی از کشورها از طریق سایت هایی نظیر  سایت کارفکس ( CARFAX ) پیدا کنید . چنین سایت هایی فرد خریدار را نسبت به میزان شدت تصادف مطلع می کنند . اگر که توسط این سایت ها و یا شخصی مطلع شدید که خودرو مورد نظرتان تصادف شدیدی داشته و یا از محل تصادف با استفاده از خودروهای یدک کش برده شده است ، توصیه می شود که نسبت به خرید آن خودرو کمی محتاطانه تر عمل کنید . 

خودرو را بررسی کنید .

اگر که به نحوی فهمیدید که خودرو تصادف شدیدی داشته آن را نزد یک مکانیک یا صافکار معتبر و آشنا ببرید . بسیاری از مکانیک ها و یا صافکارها در یک نگاه به راحتی متوجه می شوند که آیا یک خودرو تعمیر بدنه داشته است یا خیر . با نگاه کردن به زیر قسمت های رنگ خورده به راحتی می توانید بفهمید که آیا خودروی مورد نظر تصادفی داشته یا خیر . توصیه می شود که تا حد امکان به دنبال یک خودروی سالم بگردید اما در صورتی که قیمت مناسبی برای خودروی تصادفی تعیین شده باشد از خرید خودرو صرف نظر نکنید زیرا در هر حال در یک روز تعداد زیادی از خودروها دچار سانحه می شوند و برخی از این تصادفات چندان شدید نیستند . 

چه کسی خودرو را تعمیر کرده است ؟

یکی از مسائل مهمی که باید مد نظر قرار گرفته شود کیفیت تعمیر خودرو می باشد . چه کسی خودرو را تعمیر کرده ؟ آیا خودرو توسط یکی از نمایندگی های مرتبط با شرکت سازنده خودرو با دقت و به طور اصولی تعمیر شده و یا اینکه تعمیر در اسرع وقت صورت گرفته است ؟ مکانیک بازدید کننده خودرو باید بتواند نظر خود را در این زمینه اعلام کند با وجود این اگر که بین رنگ روی خودرو هماهنگی دیده نشود و یا پنل ها به درستی نصب نشده باشند اطمینان داشته باشید که فرآیند تعمیر چندان با کیفیت نبوده و در آینده باز هم مشکلاتی برای شما ایجاد می شود . توصیه می شود که به نشانه ها و مارک های روی خودرو نیز توجه کنید . یک خودروی تصادفی تعمیر شده که علائم تزییناتی خود را نداشته باشد احتمالا یک پروسه تعمیراتی بی کیفیت را پشت سر گذرانده است . 

عنوان گذاشته شده بر روی خودرو

شاید بزرگ ترین عاملی که در هنگام خرید یک خودروی تصادفی باید آن را مد نظر قرار دهید عنوانی باشد که بر روی خودرو قرار می گیرد . در برخی از مناطق به خودرویی که هزینه تعمیر آن از ارزش فعلی آن بیشتر شده باشد خودروی اوراقی و به خودرویی که بر مبنای قوانینی اصولی تعمیر شده و هزینه تعمیرات آن از حد معینی تجاوز نکرده باشد خودروی بازسازی شده و یا تعمیراتی گفته می شود . 

در هر دو حالت عنوان اطلاق شده تا ابد بر روی خودرو باقی می ماند ؛ به همین دلیل خریداری هم که می خواهد خودروی شما را بخرد نیز می فهمد که آن خودرو تصادف داشته است ؛ علاوه بر این بعضی از مراکز بیمه نیز حاضر نمی شوند که یک خودروی باز سازی شده را تحت پوشش خود قرار دهند زیرا تعیین ارزش و موقعیت چنین خودروهایی اغلب ساده نیست از این رو توصیه می شود که از خرید خودروهای اوراقی و یا بازسازی شده دوری کنید .

ارزش خودرو در هنگام فروش مجدد

نکته آخری که باید در هنگام خرید یک خودروی تصادفی مد نظر قرار گیرد ارزش آن خودرو در هنگام فروش مجدد می باشد . اگر که با علم به این که می دانید خودروی مورد نظرتان تصادف داشته آن را بخرید این احتمال تا حد زیادی وجود دارد که خریدار بعدی هم این موضوع را به سادگی بفهمد . بنابراین بدانید که همان طور که قیمت کمی را برای خرید یک خودروی تصادفی پرداخت می کنید به قیمت کمی هم می توانید آن خودرو را بفروشید ؛ علاوه بر این ممکن است که فروش سختی را در مقابل خود داشته باشید . 

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر