پتنت جدید سامسونگ : سیستم شارژ وایرلس عمودی با قابلیت شارژ همزمان دو دستگاه !

پتنت جدید سامسونگ : سیستم شارژ وایرلس عمودی با قابلیت شارژ همزمان دو دستگاه !

هفته پیش سامسونگ پتنت یک سیستم شارژ وایرلس جدید را در سازمان USPTO آمریکا ثبت کرد که انقلابی در سبک طراحی پدهای شارژ کننده وایرلس محسوب می شود .

این سیستم می تواند چند دستگاه را به طور همزمان شارژ کند و هم اکنون در سه مدل پایه ساخته شده است ؛ البته نباید انتظار داشت که سیستم هایی که در آینده طبق این پتنت ساخته می شوند دقیقا به همین شکل باشند .

سه دستگاه ساخته شده از نظر سبک طراحی با پدهای شارژ کننده وایرلس معمولی تفاوت دارند از این جهت که در آن ها یک طرح استوانه ای بلند جایگزین دیسک صفحه ای شارژ کننده شده است . در اعمال این تغییر علاوه بر مسائل زیبایی شناختی ، مسائل کاربردی نیز دخیل بوده است به این نحو که سیستم جدید می تواند دو دستگاه متفاوت نظیر یک گوشی هوشمند و یک دست بند Gear Fit را به طور همزمان شارژ کند . 

یکی از سه سیستم ساخته شده از یک سطح فوقانی شیب دار بهره می برد . در این طرح زمانی که گوشی روی سیستم شارژ گذاشته می شود کاربر راحت تر می تواند از وضعیت شارژ دستگاه خود مطلع گردد . در مدل دیگر یک شیار U شکل در زیر سطح شیب دار فوقانی تعبیه شده که می تواند وسایل پوشیدنی را شارژ کند . طرح سوم نیز تنها به شکل یک مکعب ساده طراحی شده است . 

این طرح ها به دو تشدید کننده مخابره گر نیاز دارند تا بتوانند در دو جهت عمودی و افقی میدان مغناطیسی ایجاد کنند . به بیان ساده تر این مدل ها با کمک چنین مخابره گرهایی می توانند با استفاده از قسمت های فوقانی و همچنین جانبی خود دستگاه هایی نظیر گوشی های همراه ، ساعت ها و دست بندهای هوشمند را شارژ کنند . 

طرح استوانه ای ایده جالبی برای ساخت یک شارژر وایرلس محسوب می شود هرچند که هنوز مشخص نیست که آیا سامسونگ می خواهد طرح های جدید خود را به صورت محصولاتی نهایی وارد بازار کند یا خیر ؟!

منبع خبر: phonearena

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر