شیائومی از Redmi Pro رونمایی کرد : نمایشگر OLED و دوربین دوقلو در یک گوشی اقتصادی !

شیائومی از Redmi Pro رونمایی کرد : نمایشگر OLED و دوربین دوقلو در یک گوشی اقتصادی !

گوشی های اقتصادی چینی روز به روز پیشرفته تر می شوند !

شیائومی امروزه در بازار فروش سگ وی ( Segway ) ، دوچرخه ، درون و پلوپز حرف هایی برای گفتن ندارد اما نمی توان گفت که این سازنده از یاد برده که با چه محصولی فعالیت خود را آغاز کرده است : گوشی های موبایل . امروز این سازنده بزرگ از Redmi Pro هم رونمایی کرد که جدیدترین محصول رده ابتدایی این برند محسوب می شود . Redmi Pro ویژگی هایی را در خود دارد که آن را از مدل های ابتدایی پیشین متمایز می سازد . دوربین دوقلو و نمایشگر OLED از جمله ویژگی هایی هستند که سازنده چینی برای اولین بار آن ها را در قالب یک گوشی اقتصادی با قیمتی در حدود 225 دلار در اختیار کاربران گذاشته است .

این گوشی هوشمند از یک بدنه یکپارچه فلزی ، نمایشگر 5.5 اینچی 1080 پیکسلی OLED مجهز به دامنه رنگ فول NTSC ، اسکنر اثر انگشت ، دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی ، دوربین دوقلوی اصلی 13 مگاپیکسلی مجهز به سنسور IMX258 سونی به عنوان سنسور اصلی و سنسور کمکی سامسونگ برای تغییر دادن فوکوس عکس حتی بعد از تصویر برداری ، فلش دو مرحله ای LED ، باتری قدرتمند 4,050mAh  ، پورت USB نوع C و قابلیت کنترلی IR blaster بهره می برد .

Redmi Pro قرار است در سه مدل 225 دلاری ، 255 دلاری و 300 دلاری وارد بازار شد . طبق اطلاعات موجود مدل پایه از یک پردازشگر 10 هسته ای مدیاتک هلیو X20 ، حافظه داخلی 32 گیگابایتی ، رم 3 گیگابایتی ، مدل متوسط از یک پردازشگر مدیاتک هلیو X25 ، حافظه داخلی 64 گیگابایتی و رم 3 گیگابایتی و مدل پیشرفته از یک پردازشگر مدیاتک هلیو X25 ، حافظه داخلی 128 گیگابایتی و رم 4 گیگابایتی بهره می برد . 

این گوشی های دو سیم کارته هیبریدی قابلیت های 4G+ و VoLTE را نیز پشتیبانی می کنند و قرار است در رنگ های طلایی و نقره ای وارد بازار شود .

در هر 1.21 ثانیه یک Redmi به فروش می رسد !

شیائومی در سال 2013 فرآیند ساخت گوشی های Redmi را با هدف نفوذ به بازار محصولات ارزان قیمت آغاز کرد . در ساخت این گوشی ها ابتدا استفاده از سخت افزارهای ارزان ، تبلیغات کم و کیفیت خوب ملاک قرار داده شد . آمار و ارقام نشان می دهند که این سازنده تا 16 روز پیش توانسته 110 میلیون گوشی Redmi را در بازار به فروش برساند ؛ به عبارت دیگر می توان گفت که شیائومی در طول سه سال اخیر در هر1.21  ثانیه یک دستگاه Redmi فروخته است .

به نظر می رسد که Redmi Pro از یک تغییر بزرگ در سیاست های بازاریابی شیائومی خبر می دهد زیرا این سازنده برای فروش محصول جدید خود از یک روش های بازاریابی متفاوت استفاده کرده است ، ترفندهایی که احتمالا بر مبنای سیاست های بازاریابی سازندگان رقیبی مانند هواوی ، ویوو و اوپو بنا شده است و می تواند بازار خوبی را برای محصولات Redmi در شهرهای رده دوم و سوم چین ایجاد کند . 

متاسفانه هنوز مشخص نیست که Redmi Pro در چه زمانی وارد بازاری های بین المللی می شود اگرچه که می توانیم به زودی شاهد عرضه این محصول در بازارهای نوپایی نظیر بازار کشور هند و چند منطقه در حال توسعه دیگر باشیم .

منبع خبر: engadget

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر