تصویربرداری 3D به ترسیم ارتباطات کوچک مغز کمک می‌کند

تصویربرداری 3D به ترسیم ارتباطات کوچک مغز کمک می‌کند

محققان دانشگاه MIT روش جدیدی را برای تصویربرداری 3D تولید کرده‌اند که به شما امکان ترسیم مغز را در مقیاس‌های متعددی می‌دهد.

ترسیم ارتباطات مغز مشکل است و نیاز به مهارت زیادی دارد - مواد شیمیایی می‌توانند بسیاری از ساختارهایی که شما می‌خواهید ترسیم کنید را از بین ببرند. محققان دانشگاه MIT روش جدیدی را برای تصویربرداری 3D  تولید کرده‌اند که به شما امکان ترسیم مغز را در مقیاس‌های متعددی می‌دهد.


این رویکرد جدید روش شیمیایی حفظ نمونه‌های بافت مغز را گسترش می‌دهد. همچنین میکروسکوپ‌های متعددی می توانند ساختارهای عصبی مانند سیناپس‌ها را بررسی کنند. شما می‌توانید این پروسه را بارها تکرار کنید.


 اگر برای ردیابی ارتباطات مغزی به تصویری جامع‌تر نیاز دارید، لازم نیست نمونه های جدیدی را جمع‌آوری کنید. در حال حاضر MIT  بر روی تسریع روند تصویربرداری متمرکز شده است، و این روش برای مدتی استفاده نخواهد شد.

این روش واقعا ساده است و از نشانگرهای مولکولی استاندارد استفاده می‌کند. همچنین دانشمندان می توانند به شناختی عمیق تر از مغز دست یابند که به درمان موثرتر بیماری‌ها منجر شود.

 

 

 

منبع خبر: engadget

فاطمه بهزادی

فاطمه بهزادی

فاطمه بهزادی کارشناس ارشد نرم افزار هست. تحقیق و مطالعه ی تکنولوژی های جدید رو دوست داره. اوقات فراغتش رو با ماهیگیری،کوهنوردی و دوچرخه سواری می گذرونه. ایمیل ارتباطی: fbehzadi0@gmail.com


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر