ترامپ از روسیه می خواهد که دولت آمریکا را هک کند !

ترامپ از روسیه می خواهد که دولت آمریکا را هک کند !

روسیه اگر که می شنوی امیدوارم که بتوانی 30000 ایمیل گم شده را پیدا کنی !

هفته پیش هزاران ایمیل که به کمیته ملی دموکرات ها تعلق داشت توسط WikiLeaks منشر شد . محتویات این ایمیل ها تناقض زیادی در کنوانسیون ملی دموکرات ها که امروز در فیلادلفیا برگزار شد ، ایجاد کرد . اف بی آی در حال بررسی موضوع است و ظاهرا روسیه در افشا کردن این ایمیل ها نقش دارد . به نظر می رسد که دونالد ترامپ ، نماینده حزب جمهوری خواهان ، حرف های زیادی در مورد این پرونده دارد اگرچه که آنچه  که امروز این نماینده بی پروا درخواست کرده ، سطح دیگری از باورهای عجیب این شخصیت جنجالی را نشان می دهد .

ترامپ امروز گفت : " روسیه اگر که می شنوی امیدوارم که بتوانی 30000 ایمیل گم شده را پیدا کنی ! با انجام این کار مطبوعات ما پاداش بزرگی به تو می دهند . "  به نظر می رسد که ترامپ به منظور یافتن ایمیل های بیشتر ، مخصوصا ایمیل هایی که از سرور شخصی ایمیل هیلاری کلینتون در زمان بودن وی در منصب وزارت امور خارجه آمریکا ، ارسال شده است ؛ از روسیه خواسته است که منابع اطلاعاتی دولت آمریکا را هک کند . برخی از منابع خبری اعلام کرده اند که این ایمیل ها شخصی بوده و توسط کلینتون پاک شده است .

ترامپ در یک کنفرانس خبری در جواب به یکی از خبرنگاران گفته است : " اگر که هر موجودیتی 33000 ایمیل پاک شده هیلاری کلینتون را دارد باید آن ها را با اف بی آی به اشتراک بگذارد . "

مایک پنس ، یکی از همکاران ترامپ گفته است : " اگر که اف بی آی دست داشتن روسیه در این ماجرا را تایید کند ، عواقبی جدی متوجه دولت روسیه خواهد بود . در صورت تایید شدن این قضیه ، هر دو حزب در کنار دولت آمریکا تلاش می کنند که روسیه به عواقب کار خود برسد . "

ترامپ چند وقت پیش هم مطالبی را در مورد نقش داشتن روسیه در انجام دادن چنین هک هایی اعلام کرده بود با این ادعا که چنین اقداماتی تاکتیک هایی انحرافی از سوی دموکرات ها محسوب می شود . این ادعاها همچنان گیچ کننده است زیرا ترامپ از مخاطب قرار دادن پوتین ، رییس جمهور روسیه ، در زمینه دخالت نکردن این کشور در پروسه انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا خودداری کرده است . وی می گوید : " من به پوتین نمی گویم که چه کار کند ! چرا باید به پوتین بگویم که چه کار کند ؟ با وجود این دست داشتن روسیه در این قضیه نشان می دهد که چقدر کشورهای خارجی برای آمریکا اهمیت کمی قائل هستند . "

در مجموع به نظر می رسد که ترامپ معتقد است که روسیه مسئولیت مستقیمی در قبال انجام دادن این هک سازی ها بر عهده ندارد بلکه دموکرات ها از روسیه استفاده کرده اند تا توجه مطبوعات را نسبت به ایمیل های هک شده منحرف کنند . وی معتقد است که دموکرات ها از روسیه خواسته اند تا دولت آمریکا را هک کند تا بگویند که بودن روسیه پشت چنین اقدامی نشان می دهد که چقدر کشورهای خارجی برای رهبری آمریکا ارزش کمی قائل هستند . موضع ترامپ کاملا گیج کننده است اما با توجه به این که وی پوتین را تحسین می کند انتظار نمی رود که روسیه توسط وی به انجام دادن چنین اقدامی متهم شود .

کمپین هیلاری کلینتون در جواب به ادعاهای ترامپ گفته است : 

" این اولین باری است که یک نامزد ریاست جمهوری یک قدرت خارجی را به رهبری کردن عملیاتی جاسوسی علیه رقیب سیاسی خویش تشویق می کند . این مبالغه گویی نیست بلکه حقیقت است . ادعاهای مطرح شده بیشتر به سیاست و کنجکاوی ارتباط دارد تا مسائل مرتبط با امنیت ملی ! "

جیسون میلر ، سخنگوی کمپین ترامپ ، این موضوع را که نماینده ریاست جمهوری حزب جمهوری خواهان از روسیه درخواست کرده که سرورهای ایمیل کلینتون را هک کنند ، رد کرده است . وی در توییتر خود مطالب زیر را اعلام کرده است :

" آقای ترامپ از روسیه و یا هیچ شخص دیگری نخواسته که ایمیل های هیلاری کلینتون را هک کند .  "

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر