کنفرانس مایکروسافت در نمایشگاه E3 2016

کنفرانس مایکروسافت در نمایشگاه E3 2016

کنفرانس «مایکروسافت» در نمایشگاه امسال با رونمایی از خط تولید جدید ایکس‌باکس وان آغاز شد.

کنفرانس «مایکروسافت» در نمایشگاه امسال با رونمایی از خط تولید جدید ایکس‌باکس وان آغاز شد. این کنسول که با نام S معرفی شد، 40 درصد از نمونه اصلی کوچک‌تر است و قیمت آن با توجه به فضای ذخیره داخلی کنسول از ۳۰۰ دلار آغاز می‌شود و از ماه میلادی آینده با امکان وضوح تصویر 4K و یک پایه اختصاصی وارد بازار خواهد شد.

در ادامه، مایکروسافت تلاش کرد با معرفی امکانات جدید شبکه ایکس‌باکس زنده، مانند ایجاد گروه و فراخوان پیدا کردن هم‌بازی و همچنین پخش موسیقی پس‌زمینه در میان بازی، توجه مخاطبان را جلب کند. اما مهم‌ترین سیاست تازه مایکروسافت حمایت و پشتیبانی از «ویندوز ۱۰» بود که همگان را خوشحال کرد. حالا تمام بازی‌های انحصاری ایکس‌باکس وان با شعار «همه‌جا بازی کنید» بر روی رایانه‌های شخصی نیز منتشر خواهند شد و کافی است تنها یک نسخه از آن‌ها را تهیه کنید تا روی هر دو پلتفرم بازی کنید.

مطلب پیشنهادی
بـــازی بـــزرگــان
گالری عکس: نگاهی کوتاه به نمایشگاه E3 2016

افزون بر این، پیشرفتتان در بازی میان هر دو پلتفرم ذخیره خواهد شد تا بدون نگرانی ادامه بازی را روی کنسول یا رایانه‌ خود ادامه دهید. کاربران رایانه‌های شخصی نیز می‌توانند بدون هزینه اضافی با دیگر دوستان خود در شبکه ایکس‌باکس زنده بازی کنند و از امکانات آنلاین مختلف آن لذت ببرند.


  شکل 1:  معرفی Xbox One S، تازه‌ترین عضو خانواده‌ ایکس‌باکس


  شکل 2:  از این پس می‌توانید دسته‌ دلخواه‌ خود را طراحی کنید و آن را در منزل تحویل بگیرید.​

در کنفرانس امسال، پیش از معرفی یا پخش گیم‌پلی هر بازی نام «ویندوز۱۰» هم در کنار «ایکس‌باکس وان» قرار می‌گرفت تا مخاطبان با خیال آسوده‌ نمایش گیم‌پلی قسمت تازه «چرخ‌های جنگ» (Gears of War) و «فورتزا: افق 3» (Forza Horizon 3) را تماشا کنند. مراسم با نمایش گیم‌پلی تازه‌ای از Scalebound  که استودیوی «پلاتینیوم گیمز» به صورت انحصاری آن را می‌سازد، ادامه پیدا کرد و امکان همکاری آنلاین در بخش داستانی نیز برای این اکشن سوم شخص تأیید شد. «خیزش مردگان۴» (Dead Rising 4)،اRecore و «دریای دزدان» (Sea of Thieves) دیگر بازی‌های انحصاری مایکروسافت بودند که پیش از پایان مراسم و معرفی کنسول جدید نمایش داده شدند.


  شکل 3:  مایکروسافت قسمت‌های مختلفی را برای حضور بازی‌سازان و رونمایی از بازی‌‌های‌شان طراحی کرده بود.

«فیل اسپنسر»، رئیس بخش سرگرمی‌های مایکروسافت در پایان کنفرانس با رونمایی از «پروژه اسکورپیو» (Project Scorpio) به تمام شایعه‌ها پایان داد. با اینکه خبری از ظاهر کنسول نبود، اما او با اطمینان از اسکورپیو به عنوان قدرتمندترین کنسول تاریخ یاد کرد که از نمونه اصلی ایکس‌باکس وان بیش از چهار برابر قوی‌تر خواهد بود و تعطیلات سال میلادی آینده وارد بازار خواهد شد. اسپنسر قبل از از اینکه با خشم طرفداران روبه‌رو شود، اضافه کرد که همه بازی‌ها و امکانات آنلاین بر روی هر سه کنسول در دسترس خواهند بود و اسکورپیو به هیچ وجه محتوای انحصاری نخواهد داشت. بیش از یک سال تا به بازار آمدن اسکورپیو زمان باقی مانده است؛ اما مایکروسافت جزئیات بیشتری مانند قیمت نهایی یا تأثیر قدرت آن بر ساخت و توسعه بازی‌ها ارائه نکرد. کنفرانس مایکروسافت با تأکید اسپنسر بر وضوح واقعی 4K و آمادگی بالای اسکورپیو برای واقعیت مجازی و نیز از میان برداشته شدن مرز نسل‌ها در خانواده ایکس‌باکس و بخش سرگرمی‌های مایکروسافت، به پایان رسید.

نگاه دیگران

نگاه دیگران

نگاه دیگران نگاهی است از دنیای گسترده صفحات گوناگون اینترنت که منتخبی از آن‌ها را در پایگاه خبری چهره و اخبار مشاهده میکنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر