بدون مهارت های الکترونیکی ربات مبارز بسازید

بدون مهارت های الکترونیکی ربات مبارز بسازید

شما احتمالا با برنامه ی بتل باتس (BattleBots) تلویزیون به مقدار زیادی نکته در مورد چگونگی ساخت یک ربات آموخته اید که بتوانید به راحتی برنده ی مسابقات شوید. تنها مشکل شما عدم دانش الکترونیک و مهندسی است. با ربات گنکر (Ganker) حتی لازم نیست بدانید لحیم کاری چگونه انجام می شود و برای ساخت و ایجاد نبرد چه کار هایی را باید انجام داد.

گنکر این کار را به آسانی و سادگی Lego bricks انجام نمی دهد و به این دلیل است که ربات ها با سرور موتور، سنسور، چرخ تمام جهته و حتی سلاح های کوچکی که به آن ها اجازه ی نبرد می دهند، مجهز شده اند. شما حتی لازم نیست در نرم افزار تخصص داشته باشید چرا که ربات می تواند به صورت سفارشی برنامه ریزی شود و همه ی این ها از طریق یک برنامه توسط تلفن هوشمند با صفحه ی لمسی قابل انجام است.
گنکر به هیچ وجه به پیچیدگی و قدرت ربات هایی که در بتل باتس (BattleBots) شرکت می کنند، نیست. اما به اندازه ی آن ها با سرعت قابل توجهی قادر به حرکت است و با توجه به سنسوری که روی بدنه اش نصب شده است به حریف خود ضرباتی وارد می کند. ضربات موفق موجب کم شدن سلامت حریف می شود، همانند چیزی که ما تحت عنوان خون می شناسیم تا آن قدر بریزد که کاملا خشک شود و این منجر به پیروزی می شود.
برخلاف بتل باتس (BattleBots) که در آن ها رقبا در رینگ مسابقه قطعه قطعه می شوند، ربات های گنکر در هنگام جنگ کمی ملایم تر برخورد می کنند. اما این نکته ی خوبی است، زیرا شما ممکن است نفرت داشته باشید از این که 250 دلار خود را در راه این رقابت ها به خطر اندازید در حالی که جایزه ی واقعی و ارزشمندی نیز در کار نیست.
با این که حدود یک ماه از ترک گانکر از کمپین باقی مانده، نیمی از بودجه ی لازم برای تولید آن فراهم شده است، پس ریسک های اصلی این جا نمایان می شوند. به خصوص زمانی که این پروژه از بودجه ی انعطاف پذیر بهره مند است، به این معنا که حتی اگر به هدف نهایی خود نرسد سازندگان آن می توانند همه ی آن پول را نزد خود نگه دارند. این موضوع کمی ناخوشایند به نظر می رسد، بله! اما روند توسعه ی این ربات به خوبی در حال پیشرفت است.

 

منبع خبر: http://gizmodo.com/

مرضیه حقیقی

مرضیه حقیقی

مرضیه دانشجوی رشته ی کامپیوتر گرایش نرم افزار هست. اوقات فراغت خود را با مطالعه و تماشای فیلم می گذراند. از علاقه مندی های مرضیه موسیقی است. :)


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر