همه چیز درباره ی المپیک ۲۰۱۶

همه چیز درباره ی المپیک ۲۰۱۶

تا شروع المپیک ۲۰۱۶ُ، کمتر از یک هفته باقی مانده است. بنابراین در روزهای آتی انتظار داریم اخبار المپیک نه تنها رسانه ها را معطوف خود کند، بلکه در معاشرت های معمولی نیز،‌ مدام از المپیک اسم برده شود. در این پست سعی داریم گزارش مختصر ولی جامعی درباره ی المپیک در اختیار شما قرار دهیم تا از اخبار روز دنیا عقب نمانید.

برنامه و جدول زمان بندی رقابت‌های المپیک

 

تاریخ افتتاحیه المپیک ۲۰۱۶

طبق جدول زمان بندی برنامه‌های المپیک، مراسم افتتاحیه این مسابقات در تاریخ ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ در شهر ریو دو ژانیرو برگزار می شود. 

 

تاریخ شروع رقابت‌ها در المپیک ۲۰۱۶

بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ به طور رسمی از تاریخ ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ آغاز می‌شوند و ورزشکاران از کشورهای مختلف، در رشته‌های گوناگون به رقابت می پردازند.

 

تاریخ اختتامیه المپیک ۲۰۱۶

انتظار می‌رود المپیک ۲۰۱۶ تا اواخر مرداد ماه سال جاری ادامه پیدا کند و مراسم اختتامیه در تاریخ ۳۱ مرداد ماه ۱۳۹۵ برگزار شود.  

 

تاریخ شروع مسابقات فوتبال در المپیک ۲۰۱۶

برخی از ورزش های محبوب مثل فوتبال، از تاریخ ۱۳ مرداد شروع به برگزاری می‌کنند چون عملاً کمی بیشتر از سایر ورزش ها طول می‌کشد تا به پایان برسند. با این وجود، مراسم افتتاحیه رسمی المپیک در تاریخ ۱۵ مرداد خواهد بود.

 

چه کسی مشعل المپیک ۲۰۱۶ را روشن می کند؟

این موضوع معمولاً تا مراسم افتتاحیه المپیک سرپوشیده باقی می ماند،‌ اما بسیاری معتقدند که مشعل امسال توسط فوتبالیست افسانه‌ای سابق برزیل، ادسون آرانتس دو ناسیمنتو ملقّب به پله (Pelé) روشن خواهد شد.

 

آیا روسیه در المپیک ۲۰۱۶ حضور خواهد داشت؟

به دنبال گزارش های گسترده ای که پیرامون استفاده ورزشکاران روسی از مواد نیروزا منتشر شد، شایعاتی مبتنی بر حذف روسیه از این دوره مسابقات منتشر شد. طبق آخرین اخبار دریافتی، روس ها تقلب کردند، و البته خسارت سنگین آن را هم پرداخته اند. روسیه از المپیک امسال حذف نخواهد شد، اما بیش از ۱۰۰ ورزشکار خود را در این دوره مسابقات به همراه نخواهد داشت!

 

زیکا (به انگلیسی: Zika) چیست؟

زیکا نام ویروسی است که اخیراً در قاره آمریکا شیوع پیدا کرده است و پای آن به برزیل هم کشیده شده است. این ویروس، دلیل نگرانی و انصراف بسیاری از ورزشکاران از المپیک ۲۰۱۶ بوده است.

 

کدام یک از ورزشکاران مشهور را در المپیک ۲۰۱۶ نخواهیم دید؟ 

در حوزه بسکتبال، استفن کری (معروف به استف کری)، لبران جیمز، راسل وستبروک، کاوی لئونارد و کریس پاول را در المپیک ۲۰۱۶ نخواهیم دید.
در حوزه ی گلف، گلف باز شماره یک جهان، جیسون دی به دلیل نگرانی درباره ویروس زیکا، از حضور در مسابقات المپیک صرف نظر کرد. روری مکلروی، جردن اسپیث و هر ورزشکار دیگری که در زمینه گلف می شناسید، به احتمال زیاد در مسابقات امسال شرکت نخواهد کرد. به دلیل کناره گیری ستارگان ورزش گلف از المپیک ۲۰۱۶، شاید بتوان گفت این دوره از مسابقات هیجان همیشگی را نخواهد داشت.
در حوزه ی تنیس، راجر فدرر و احتمالاً  رافائل نادال در این دوره مسابقات حضور نخواهند داشت.

 

کدام ورزش ها در المپیک برگزار نمی شوند؟

بیسبال (آخرین حضور در المپیک در سال ۲۰۰۸)
سافتبال (آخرین حضور در المپیک در سال ۲۰۰۸)
لاکروس (آخرین حضور در المپیک در سال 1908)
هاکی (مربوط به المپیک زمستانه)
بازی‌های ویدیویی!!
خب کاملاً مشخص است که چرا این ورزش ها در المپیک حضور ندارند!!

اگر مایلید تا ساعت پخش دقیق برنامه‌های المپیک را دریافت کنید، لطفا در بخش نظردهی با ما در میان بگذارید. 

منبع خبر: cbssports

مریم بهزادی

مریم بهزادی

کارشناس ارشد هوش مصنوعی و رباتیک، علاقمند به فناوری و دنیای توسعه نرم افزار.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر