آنچه که به عنوان یک سیستم امنیتی خانگی راحت برای آپارتمان به دنبال آن هستید

آنچه که به عنوان یک سیستم امنیتی خانگی راحت برای آپارتمان به دنبال آن هستید

آنچه که به عنوان یک سیستم امنیتی خانگی راحت برای آپارتمان به دنبال آن هستید

ساکنان هر خانه هم می خواهند زمانی که از خانه دور هستند، اشیای قیمتی خود را زیر نظر داشته باشند و این احساس امنیت را یک سیستم ایمنی می تواند فراهم کند. بسیار از سیستم های امنیتی خانگی  DIY(Do It Yours)، ارزان قیمت و نصب آسانی دارند و نیز گزینه های مناسبی برای زندگی آپارتمانی هستند.
یکی از دلایلی که ساکنان بسیاری از آپارتمان ها را از راه حل نظارت بر خانه هایشان باز می دارد، مشکل نصب آن است. اغلب اجاره نامه ها افراد را از دریل کردن و سوراخ کردن دیوارها منع می کنند و حتی اگر آنها هم مشکلی نداشته باشند، ساکنان آپارتمان چندان تمایلی به سوراخ کردن دیوار و عبور سیم از داخل آنها برای یک سال ندارند.
اگر شما هم در یک آپارتمان زندگی می کنید و تمایلی به ایجاد حفره های بزرگ در دیوار و تغییر در و پنجره ندارید، گزینه های مناسب بسیاری برای شما وجود دارد. در اینجا چند ویژگی به صورت مختصر و مفید به عنوان یک راه حل ساده که خود نیز می توانید انجام دهید، برای سیستم های امنیتی آپارتمان ها وجود دارد.


تکنولوژی بی سیم:

بهترین چیزی که برای سیستم های امنیتی خانگی DIY و نیز سیستم های خانه ی هوشمند وجود دارد، توسعه ی تکنولوژی بی سیم است. چندین نوع سیستم ارتباطی بی سیم در تولیدات امنیتی خانگی وجود دارد، ولی بیشترین سیستم هایی که استفاده می شود شامل Wi-Fi، Zigbee یا Z-Wave می باشد. ( گاهی اوقات محصولات، از هر سه تکنولوژی پشتیبانی می کنند). بیشترین دوربین های امنیتی DIY از طریق Wi-Fi به شبکه ی خانگی متصل می شوند. حسگرهای در و پنجره و آشکارکننده های حرکت، بیشتر از Z-Wave یا Zigbee برای ارتباط با هاب اصلی سیستم استفاده می کنند.

piper-on-shelf
عدم نیاز به نصب و راه اندازی پایدار: دوربین های امنیتی نیاز به نصب پایدار یا نیمه پایدار دارند ولی بسیاری از دوربین های بی سیم به سادگی بر روی قفسه یا میز قرار می گیرند یا می توان آنها را از جایی آویزان کرد. بیشتر آنها احتیاج به یک پریز الکتریکی دارند ولی نصب پریز هم مانند نصب خود دوربین راحت است. اکثریت سیستم های امنیتی خانگی DIY از برنامه هایی برای گوشی های هوشمند یا تبلت ها بجای یک کلید دیواری استفاده می کنند بنابراین نیازی نیست که یک جعبه ی کنترلی بر روی دیوار قرار گیرد.
هر سیستم امنیتی احتیاج به حسگرهایی برای در و پنجره دارد تا ورود بی اجازه و نقض حریم شخصی را به شما اطلاع دهد. بعضی از سیستم های حرفه ای برای نصب این حسگرها نیاز به سوراخ کردن قاب بالای در و مخفی کردن دستگاه دارند ولی اکثر حسگرهای DIY با استفاده از یک نوار دو طرفه یا دستگاه های چسبنده ی مشابه در بالای در و پنجره قرار می گیرند.


عدم نیاز به قرارداد: 

از آنجایی که تعدادی از سیستم های امنیتی و خانگی DIY احتیاج به هزینه ی ماهانه برای نظارت (تنها سیستم عنبیه Lowe عملیات اصلی را به صورت رایگان اجازه می دهد) دارند ولی بیشتر آنها تنها هزینه ی محصول را می خواهند. البته، سیستم های بدون قرارداد به این معنی است که مسئولیت نظارت با خود شماست. اگر تلفن شما، زنگ خطر را نمایش دهد که در باز شده است، شما خود مسئول هستید که کاری انجام دهید.
مناسب برای تعداد کم اتاق: اگر آپارتمان شما اساسا فقط یک یا دو مکان دارد که یک غریبه می تواند به آن دسترسی داشته باشد، نیازی به نصب و راه اندازی ماهرانه نیست.  یک دوربین امنیتی بی سیم و یک حسگر برای در یا پنجره، برای امن کردن مکان مورد نظر کافی است.

z-wave-contact-sensors
قفل های هوشمند آپارتمان:

اگر شما بخواهید که قفل در جلویی ساختمان را به یک قفل هوشمند تبدیل کنید ولی صاحبخانه ی شما اجازه ندهد، چه می کنید؟ بجای عصبانی شدن از صاحبخانه، می توانید از کنترل کننده ی قفل هوشمند استفاده کنید که دیگر نیازی به تغییر قفل چرخشی اصلی یا تعویض کلید نیست. قفل هوشمند August و DanaLock از قفل چرخشی و سیلندر بر روی قفل اصلی استفاده می کنند، در نتیجه نیازی به تعویض کلید نیست. حال اگر صاحبخانه ی شما زمانی که در خانه نیستید، قفل را باز کند، شما از طریق گوشی هوشمند خود مطلع می شوید.

august-smart-lock-open
قابل حمل بودن:

اگر شما مدام جابجا می شوید، جای نگرانی نیست، سیستم های امنیتی خانگی DIY به آسانی قابل حمل هستند. فقط لازم است که حسگرهای در و پنجره را جدا کرده، دوربین نظارتی را بردارید و ارتباط هاب اصلی سیستم را قطع کنید و این لوازم را به مکان جدید منتقل کنید.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر