گزارش خبری با شرکت مبین نت در نمایشگاه الکامپ شیراز

گزارش خبری با شرکت مبین نت در نمایشگاه الکامپ شیراز

در گزارش خبری نمایشگاه الکامپ شیراز با ما همراه باشید.

در نمایشگاه الکامپ شیراز، با آقای مهندس یحیی پور، کارشناس فروش مناطق مبین نت مصاحبه ای را در مورد سرویس های اینترنتی انجام دادیم.

س: آقای مهندس، لطفا در مورد فعالیت های شرکت مبین نت توضیحاتی ارائه بفرمایید.

فناوری وایمکس یک فناوری قابل جابجایی است. شما با خرید یک مودم وایمکس مبین نت می توانید در 31 استان کشور و 124 شهر، به اینترنت وصل شوید. مزیت مهم نیز همین خرید یک سرویس و استفاده از آن در کل شهرهای کشور است. سطح پوشش دهی وایمکس، در شهرهای کشور در حدود 95 درصد است.

س: برنامه های مبین نت برای آینده چیست؟

مبین نت در آینده ای نزدیک، سرویس های جدید خود را ارائه می دهد. ایرانسل در حال حاضر سرویس LTE را به کاربران عرضه می کند که سرعت 20 MB/s و سرعت دانلود 4 MB/s را دارد؛ ولی فناوری جدید TDLTE که وایمکس در ماههای آینده آن را ارائه می کند، سرعت 55MB/s و سرعت دانلود 18MB/s را داراست. این سرویس از آذرماه سال آینده فعالیت خود را شروع می کند. هم اکنون نیز مودم های وایمکس مبین نت، دارای دو قابلیت وایمکس و TDLTE هستند.

س: آیا قبول دارید که فناوری وایمکس امروزه یک فناوری منسوخ شده به شمار می رود.

بله، وایمکس در دنیا منسوخ شده ولی توجه داشته باشید که ADSL هم یک فناوری منسوخ شده است ولی همچنان کاربران خاص خود را دارد. ما نیز در جهت حرکت به سمت فناوری های جدیدتر، اولین شرکتی خواهیم بود که فناوری TDLTE را عرضه می کنیم.

س: بین فناوری هایی که در حال حاضر وجود دارد، مقایسه ای داشته باشید.

سرویس ADSL که یک سرویس ایستا است. سرویس های 4G و 3G نیز، سرویس های قابل جابجایی و موبایلی هستند. سرویس وایمکس، دارای مودم و قابل جابجایی است. هر کدام از این سرویس ها در سطح خود باید بررسی شوند ولی ضریب اشتراک ADSL، یک به هشت، ضریب اشتراک مخابرات یک به ده و ضریب اشتراک وایمکس، یک به چهار می باشد.

س: مبین نت برای رقابت با دیگر شرکت ها چه برنامه ای دارد؟

مبین نت از آذرماه فناوری DTLTE را در شیراز راه اندازی می کند. مودم های مجهز به این تکنولوژی، از ابتدای فروردین ماه عرضه شده اند. برای رقابت با دیگر شرکت ها، طرح اینترنت یک ساله با سرعت 4MB/s و 30 گیگابایت حجم دانلود را به قیمت صد و سی هزارتومان عرضه کرده است.

س: آینده اینترنت را در ایران چگونه می بینید؟

تا یک سال دیگر در ایران، کسی از ADSL استفاده نخواهد کرد. کاربران پس از این به سمت فناوری های LTE و DTLTE سوق داده می شوند و بازار در اختیار این نوع از تکنولوژی ها قرار خواهد گرفت.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر